Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Beelzebub
Junior bruger
Oprettet: 19-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
|
Emne: Post Danmarks Toldgebyr Sendt: 23-December-2008 kl. 00:05 |
Det er jo fuldstændig bimmelims!!
Jeg købte et PS 3 spil hos Play Com for 3 uger siden til en super mandags pris de have til 191 kr..
men tiden gik og først i dag hørte jeg noget, og det var fra post Danmark at de have et brev til mig som jeg skulle betale 195 kr. for at hente..
jeg ringede straks for at høre om de var blevet skøre i hovedet at forlange mere et jeg have givet for spillet, men ak jeg fik at vide at sådan var det nu..
så derfor venter jeg nu et par dage til de 21 dage er gået som Play com siger man skal vente med at klage over man ikke fået sine ting, og så siger jeg bare til dem at jeg ikke har modtaget mit spil, og forhåbentlig sender de et nyt af sted som jeg må håbe slipper igennem grådige post Danmarks klamme hænder
så først skal man gå og vente i over 3 uger, og tro at der er sket alverdens ting med sit kære spil, og så får man til slut en spand lort i hovedet
så med tak til post Danmark er det nu slut med at handel med play com for mit vedkommende
Redigeret af Beelzebub - 23-December-2008 kl. 00:32
|
 |
Henrik_s
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 00:53 |
Jeg havde os lige 2 forsendelser fra play som røg i posten klør, jeg lod dem ligge på posthuset. Så bestilte jeg et par film fra thehut og de er røget lige igenmen Sjov nok er det første gang de har snuppet mine forsendelser og jeg har bestilt en del efterhånden..
|
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 01:07 |
Beelzebub skrev:
så med tak til post Danmark er det nu slut med at handel med play com for mit vedkommende
|
Det er jeg sikker på, at de er glade for hvis alternativet er at de skal bruge tid og penge på at sende dig et nyt spil fordi du skal betale moms og gebyr.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 01:27 |
PestDKs medarbejdere i toldcentret er angiveligt på overarbejde i december fordi der er mange pakker fra udlandet i den søde juletid. Men de ekstra timer skal sikkert afspadseres i januar så vi igen kan få nogle DVD film i gennem uden at berige PestDK.
Redigeret af JesperLund - 23-December-2008 kl. 01:28
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
longjohn
Bruger
Oprettet: 05-April-2005
Point: 89
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 01:40 |
Beelzebub skrev:
.... som jeg må håbe slipper igennem grådige post Danmarks klamme hænder
|
Som jeg læser det er det dig, der er den grådige - og klamme. Når det ikke lykkes dig at svindle staten med dine indkøb, så lader du det gå ud over leverandøren. God stil!
|
 |
srnkrkgrd
Super bruger
Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 02:12 |
Nu er det her en ting, der har været talt en del om før. I mine øjne handler det ikke om at betale, hverken told eller moms. Det er det mindste af beløbet! I dette tilfælde snakker vi om at told+moms udgør 45 kroner ud af de 195 kroner, som PostDanmark opkræver for håndtering. Så i dette tilfælde, så er det altså 3 1/3 gange beløbet oveni for håndtering. 333.333...%!!!! Hele problemstillingen ville ikke være der, hvis man kunne betale sin told+moms på forhånd, hvilket jeg personligt ville være en stor fortaler for.
Og btw... du er da en klaphat og en nar, når dine eneste kommentarer er at personen er grådig og klam, når et firma udnytter en EU merkantilistisk toldmur til egen profit! Så... gik jeg ned på dit niveau. Flot, ikk?
|
 |
LGR01
Guld medlem
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 07:18 |
Jeg mener også at det er grådigt at prøve spare nogle kroner på at købe udenfor EU i stedet for at bevare arbejdspladser i Danmark. Told og PostDanmark kan heldigvis ikke flytte sine arbejdspladser til Indien og spare penge så gebyret går ned. Undersøg da inden du køber noget på internet. Her i Recorder kan du hurtigt finde information om at der er risk for told og gebyr når du køber fra Play. Leif
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4118
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 07:56 |
srnkrkgrd skrev:
Og btw... du er da en klaphat og en nar, når dine eneste kommentarer er at personen er grådig og klam, når et firma udnytter en EU merkantilistisk toldmur til egen profit! Så... gik jeg ned på dit niveau. Flot, ikk?
|
Prøv dog lige at sætte dig ind i tingene inden du udtaler dig. Post DK udnytter ikke noget. Post DK er af told pålagt at udfører toldbehandlingen. De udfører en opgave og det skal de have betaling for. Du kan jo bare vælge et andet transport firma: UPS, FedEx. Men så vil du også opdage at de tager det samme for at toldbehandle dine varer. Her får du tildels bare varen først og så 14 dage efter kommer der et brev om de har de har betalt din moms og nu skal du så bare lige betale regningen. Nu kan du så ikke sende pakke retur.
Du har vel sat dig ind i tingene inden du bestiller, så du ved at der kan komme told og moms på varene.
Redigeret af PerW - 23-December-2008 kl. 07:57
|
 |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 08:05 |
PerW skrev:
Post DK er af told pålagt at udfører toldbehandlingen. |
Er de nu også det? Jeg har længe spekuleret på, om det overhovedet er lovligt for Post Danmark at opgræve gebyr for en service jeg ikke har bestilt...
Rent principielt kunne jeg selv stå for told-behandlingen af varen (det har jeg gjort tidligere), og så ville omkostningerne dertil være 0,- (foruden told+moms, selvfølgelig).
Det er det uforholdsmæssigt store gebyr Post Danmark opkræver folk (incl. mig selv) er utilfredse med. Jeg ville langt hellere selv stå for toldbehandlingen og så spare de penge, men det mener Post Danmark altså ikke, at jeg skal have mulighed for...
Med hvilken lov-hjemmel tager Post Danmark penge for en service jeg ikke vil have? Det ville svare til, at jeg som modtræk sendte en regning til Post Danmark for "manuel afhentning på posthus og betaling af told" på 150,- når jeg havde hentet min pakke. Det mener jeg, at jeg har lige så meget ret til, som Post Danmark har ret til at opkræve gebyr for en service jeg ikke har bedt om (dette selvfølgelig under forudsætning af, at der ikke er en lov, der siger, at Post Danmark *skal* forestå denne "service").
Så når du siger
PerW skrev:
Post DK er af told pålagt at udfører toldbehandlingen. |
hvad baserer du så dette på?
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
LGR01
Guld medlem
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 08:17 |
Er din timeløn 0 kroner? Jeg betaler også for en masse ting jeg ikke bedt om. Hvis jeg vil ændre på det skal jeg ind i politik og det gider jeg ikke, så jeg betaler. Hvad med dig? Prøver du at forændre det du ikke vil betale for? Eller klager du kun? Leif
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 08:47 |
HeartWare skrev:
PerW skrev:
Post DK er af told pålagt at udfører
toldbehandlingen. |
Er de nu også det? Jeg har længe spekuleret på, om det overhovedet er
lovligt for Post Danmark at opgræve gebyr for en service jeg ikke har
bestilt...
Rent principielt kunne jeg selv stå for told-behandlingen af varen (det har
jeg gjort tidligere), og så ville omkostningerne dertil være 0,- (foruden
told+moms, selvfølgelig).
Det er det uforholdsmæssigt store gebyr Post Danmark opkræver folk
(incl. mig selv) er utilfredse med. Jeg ville langt hellere selv stå for
toldbehandlingen og så spare de penge, men det mener Post Danmark
altså ikke, at jeg skal have mulighed for...
Med hvilken lov-hjemmel tager Post Danmark penge for en service jeg
ikke vil have? Det ville svare til, at jeg som modtræk sendte en regning til
Post Danmark for "manuel afhentning på posthus og betaling af told" på
150,- når jeg havde hentet min pakke. Det mener jeg, at jeg har lige så
meget ret til, som Post Danmark har ret til at opkræve gebyr for en
service jeg ikke har bedt om (dette selvfølgelig under forudsætning af, at
der ikke er en lov, der siger, at Post Danmark *skal* forestå denne
"service").
Så når du siger
PerW skrev:
Post DK er af told pålagt at udfører
toldbehandlingen. |
hvad baserer du så dette på? |
SKAT har uanset om du tror på det eller ej en aftale med PostDanmark om
opkrævning, men du kan jo spørge SKAT, om de vil bruge dig i stedet
for. SKAT har faktisk været på nakken af Postdanmark, fordi de ikke
opkrævede told/moms/gebyr på nok forsendelser. I modsætning til
mange herinde er jeg ret sikker på, at toldopkrævning IKKE er en
pengemaskine. Det er ikke billigere at fortolde en cd til 100 kr end en
pakke til en million.
Og jo, ved privat at importere varer fra uden for EU har du bedt om at få
den toldbehandlet
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 09:41 |
Saa vidt jeg ved, saa er der intet lovmaessigt krav til Post DK om at opkraeve told. SKAT kan ikke lave love. Derimod kan de betale til Post DK for denne service. Det er dog ikke nok, vi skal ogsaa betale.
I Sverige skal vi f.eks. kun betale 63SEK i gebyr til posten. Hvorfor skal det vaere 3 gange dyrere i DK?
Jeg mener, at det er utroligt at folk kan mene at det er synd for Play, at man ikke henter varen. Play er bedoevende ligeglade. Det er kun en draabe i havet for deres oekonomi. Der er endda firmaer, der betaler Toldsummen (dog ikke gebyret) tilbage hvis du handler hos dem.
Det er klart at man som forbruger handler et sted hvor tingene, selv med told og moms, er billigere end i en dansk butik. Endda med bedre service, selvom du handler over nettet.
Den her slags handel vil kun vokse i fremtiden, og derfor er det ikke for tidligt for den danske stat at kigge lidt paa de hoeje afgifter, vi har. I laengden kan det kun give et minus i den danske oekonomi.
|
BORING!
|
 |