Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ukke
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
|
Emne: PSN vs LIVE? Sendt: 27-December-2008 kl. 17:08 |
Hej
Jeg har en PS3, og kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad Xbox-brugerne synes om LIVE? Her tænker jeg hovedsagelig på udbud af demo, add-on, film, trailer osv...
Jeg må ærligt talt indrømme, at jeg er slemt skuffet over det tamme indhold på PSN. Der bliver sjældent opdateret, og udvalget af bl.a. demo'er er godt nok meget begrænset. Måske skyldes det at PSN er gratis, og SONY derfor ikke gider at gøre en indsats???
|
 |
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 17:17 |
Bortset fra at det kun er Amerikanerne der kan se egentlige film og TV-serier over live (juridiske problemer med de mange regler og lande i EU), så synes jeg der er rigtig godt udbud..
Arcade bliver konstant udvidet med nye titler, der kommer tit og ofte demoer af nye spil (men tror nu de fleste kommer på PS3 samtidig), og biblioteket er forholdsvis omfattende..
Meget af det kommer jo helt an på udvikleren.. :) Men det er ved at blive rimeligt udbredt at tlbyde ekstra content.. Også fordi Microsoft indimellem tager pungen frem og betaler for det.. :) Som det blandt andet er tilfældet med GTA4.. Der har vi jo 2x10 timer i vente, med det første her engang i Februar.. :)
Jeg ved ikke hvordan det er på PSN, har ikke PS3.. Men det manglede da også bare hvis vi får mere ud af en betalingsservice end folk gør ud af en gratisservice hos Sony :P
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 17:42 |
PSN bliver opdateret engang om ugen.
Det meste er godt nok ikke synderlig interesant, men tror det er mere eller mindre det samme på Xbox. De fleste spil er jo multi platform, så det er mere eller mindre de samme demoer der kommer. Dertil kommer der tit nogen af Sony's egne spil. samt en masse Udvidelser til de forskelige spil. og movie trailers. Desværre kan vi ikke hente fulde film, som de kan i US.
Giver dig ret i at det meste er noget crap. men tror ikke det er meget bedre på Xbox.
Redigeret af Klondike - 27-December-2008 kl. 17:44
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 00:42 |
Jeg synes faktisk at der kommer meget godt =) men det er måske så bare fordi at jeg har spillet en del LBP hvor der kommer nyt kostume hver uge.
Men jeg synes nu ikke at udvalget af demoer osv er meget større på XBL, og der er heller ikke nær så meget interessant indhold, det er så selvfølgelig alt afhænging af holdning men jeg synes da at spil som puzzle quest + opgradering, mega man 9 og brainchallenge er meget underholende engang imellem =) udover det er der er jo også Pain som kan være fint nok engang imellem og de lidt ældre spil; crash bandicoot 3, theme hospital, street fighter og rayman.
Der er så godt nok bare ikke særligt mange trailers på psn men det er jo så hvad det er, jeg er i hvert fald godt tilfreds og synes ikke at de 500kr man giver for xbl er godt givet ud i forhold til hvad sony tilbyder, jeg har intet imod og betale men forskel burde være større =)
|
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 00:56 |
Jeg er lidt i den modsatte grøft end trådstarter - jeg er imponeret over PSN
og glædes over den hver uge - nogle mere end andre.
Kender ikke til Live så ved ikke om det er værre/bedre, men jeg mangler
intet ihvertfald :)
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 15:46 |
Har begge dele, og var ikke synderligt imponeret over LIVE..
LIVE Menu styringen og layout er ligefrem grimt, og så går jeg ikke ind får at skulle betale for at hente.
dog er ps3 min foretrukne også da jeg primært bruger den til streaming, x360 står bare og samle støv, den den laver som en jet når jeg tænder.. så ikke psn er ok, men ja det kunne nok være bedre..
psn har jo også den lille sag at meget skal der betales for når man endelig vil prøve det, især mange af de nye mindre spil til maskinen. de findes ikke i demo editions.
men et + til PSN , og minus til LIVE.
|
 |
Landbooster
Junior bruger
Oprettet: 20-November-2006
Point: 46
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 09:16 |
LIVE er godt og mange muligheder i den nye version. Man skal dog lige vende sig til det nye layout, da det er meget anderledes end det gamle.
I multiplayerspil, er der nu lavet mulighed for at man kan lave et "party" med vennerne, som så følges ad.
De fleste spil, både retail og arcade, kommer i en demo version, man kan dowloade gratis og prøve inden man bestemmer sig for at købe spillet.
Der kommer massere udvidelsespakker til div. spil på LIVE. Mange af udvidelserne kommer eksklusivt til XBOX360, f.eks. kan man jo gå og glæde sig til de 2 annoncerede udvidelser til GTA IV.
Plus til LIVE.
Jeg har ikke tilstrækkelig kendskab til PSN til at kunne bedømme det.
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 11:13 |
Landbooster skrev:
LIVE er godt og mange muligheder i den nye version. Man skal dog lige vende sig til det nye layout, da det er meget anderledes end det gamle.
I multiplayerspil, er der nu lavet mulighed for at man kan lave et "party" med vennerne, som så følges ad.
De fleste spil, både retail og arcade, kommer i en demo version, man kan dowloade gratis og prøve inden man bestemmer sig for at købe spillet.
Der kommer massere udvidelsespakker til div. spil på LIVE. Mange af udvidelserne kommer eksklusivt til XBOX360, f.eks. kan man jo gå og glæde sig til de 2 annoncerede udvidelser til GTA IV.
Plus til LIVE.
|
Det er nu ikke noget som ekslusivt til LIVE.
Resistance 2 tillader klan og at du kan lave grupper med dine venner så de følger dig når du kommer ind i et spil (hvis du er lederen)
Det samme gælder faktisk også LBP.
|
|
 |
mibu
Bruger
Oprettet: 23-November-2006
Point: 93
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 19:18 |
Jeg er nu den nybagte ejer af en PS3. Jeg er rimeligt
imponeret af den. Det samme med PSN. Men da jeg sad og
kiggede det man kan købe igennem kom jeg til at tænke.
Det man køber og downloader. Er det bundet til ens
account (ala steam), så det kan hentes igen hvis man
f.eks. har et hd crash?
Eller kan man kun hente det den ene gang man betaler for
det, og så skal man betale igen hvis man har været
uheldig?
|
/Michael
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 19:22 |
Den er bundet til kontoen så ingen problemer med ny disk/konsol :)
|
 |
mibu
Bruger
Oprettet: 23-November-2006
Point: 93
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 20:24 |
Godt at høre, takker :)
|
/Michael
|
 |
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 00:05 |
SteffenD89 skrev:
Landbooster skrev:
Plus til LIVE.
|
Det er nu ikke noget som ekslusivt til LIVE.
Resistance 2 tillader klan og at du kan lave grupper med dine venner så de følger dig når du kommer ind i et spil (hvis du er lederen)
Det samme gælder faktisk også LBP.
|
Der er en stor forskel der..
Det party han snakker om er på tværs af spil. Du kan sidde på dashboardet og chatte og så beslutte hvad i vil spille.. Og senere skifte spil hvis det er det i har lyst til. Uden for så vidt at blive splittet op. Sådan har jeg da forstået det i hvert fald, har endnu ikke prøvet det.
Det er vel et af plusserne ved Live, at meget af det rent faktisk er indbygget i maskinen og dashboardet, mens PSN nok forventer en større indsats fra udviklerens side. Eller er det bare mig der er forkert på den?
En anden ting jeg hører om PSN er at der konstant er opdateringer.. Det er der også på Live, men hører godt nok mange klager over at det tager alt for lang tid på PSN.
Og forresten så kan Live guld medlem erhverves for 300 kroner for 13 måneder.
|
 |