|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() Sendt: 01-Januar-2009 kl. 13:08 |
|
Jeg har bredbånd som telefoni med modem og en trådløs linksys router der leverer en sikker arbejdsforbindelse. Nu kunne jeg godt tænke mig at købe en D-link n-draft router der vil give bedre rækkevidde. Er det muligt at have modem og splitte signalet med en switch til 2 routere?
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det smarteste er formentlig at sætte draft-N routeren op uden DHCP funktion, så den reelt fungerer som access point. Det gøres normalt ved at disable DHCP i routeren og forbinde den til den primære router ved netkabel fra LAN port til LAN port (ikke WAN port på draft-N routeren).
|
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|
Problemet er at jeg gerne ville at den nye router placeret før min nuværende da den nuværende router har begrænsninger i opsætningen da den leverer sikker arbejdsforbindelse!
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Så fortæl lidt mere om din internetforbindelse (hvor mange offentlige IP adresser kan du få) og din (VPN?) router. Der er mange muligheder, og uden den info skal vi gætte. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er en forbindelse som mit arbejde har stillet til rådighed så det med flere IP skal jeg lige undersøge! Kræver flere IP også flere modem? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad med din router? Har den en speciel LAN port som er "sikret", og som du skal bruge til din arbejdscomputer? Hvis ja, får du så en offentlig IP adresse fra de andre porte? |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
pt er routeren vist ikke opsat efter mit arbejdes hensigt (hvor man hvis man har private pc'er skal investere i en ekstra router). Der er pt ingen kryptering på routeren men selvfølgelig er der sikkerhed når jeg går på intrawebben via raskort og kode! Rækkevidden af mit nuværende signal (fra Linksys routeren) er så svagt at andre udefra vist ikke kan logge på min forbindelse så sikkerheden bliver vist ikke sat overstyr! MEN jeg kunne godt tænke mig en n-draft router somsagt! Skal vist lige blive lidt klogere mht flere IP! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvordan skal private PC'ere tilsluttes, hvis man skal følge dit firmas anvisninger? Ved at bruge en af LAN portene i din firmarouter?
Det lyder som om at du kører VPN til dit firma? I så fald er det sådan set lige meget om det sker over en krypteret eller ukrypteret trådløs forbindelse. VPN er end-to-end krypteret (IPsec el.lign.). Men vi er nødt til at vide noget mere om dit setup... Jeg har selv en firmabærbar og et RSA kort til VPN logon hjemmefra (eller udefra), men det kræver ikke nogen special router (jeg bruger min egen; og en hvilken som helst router ville virke). Der bliver lavet en VPN tunnel ved logon til XP i mit setup. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ifølge mit firmas anvisninger skal jeg man udover firma routeren (Linksys) selv købe en router hvis man vil tilslutte private pc'er! Og ja jeg kører VPN og RAS med pin-kode (det hedder da ikke RSA?). Når du skriver at VPN ikke bruger kryptering hvordan sikre man så at naboen ikkke logger på ens netværk (altså ikke arbejdsnetværket der jo ER sikret)? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Vi nærmer os... hvor skal den private router tilsluttes? ... efter dit firmas anvisninger. Med "RSA kort" mener jeg en engangskodegenerator kort som dette. Der er både RAS og RSA inden for edb-verdenen så vi kan sagtens tale om forskellige ting. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Har lige fundet frem til en illustration af mit firmas anvisninger. Den private router skal tilsluttes efter modem og arb routeren skal så tilsluttes en af LAN udgangene på den private router. Siden beskriver også følgende: "Private router must be configured as follows: Jeg har lige læst lidt flere vedledninger på mit firmas intraweb og de besrkiver altså ret klart at den trådløse router leveret af firmaet (linksys) bør have en krypteringsnøgle! OG ja det er samme type kort vi snakker om. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er standardopsætningen for en router. Muligvis skal man vælge at routeren bruger 192.168.1.1 i stedet for 192.168.x.1, men det gøres i webinterfacet for routeren; subnet mask bør altid være 255.255.255.0 (jeg vil gætte på at din firma router bruger 192.168.0.1 og det må din private router så ikke, men om det er 192.168.1.1 eller 192.168.10.1 er nok lige meget). Kryptering af det trådløse er nok mest for din egen skyld. Jeg er ret sikker på at din VPN forbindelse også bruger kryptering, men det er selvfølgelig altid klogest at følge firmaets anvisninger.. ![]() Redigeret af JesperLund - 01-Januar-2009 kl. 16:25 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |