recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac+EyeTV vs YouSee Samsung box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMac+EyeTV vs YouSee Samsung box?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Mac+EyeTV vs YouSee Samsung box?
    Sendt: 01-Januar-2009 kl. 20:32

Jeg har netop anskaffet mig en Mac Mini og er ved at opbygge den som medie center med bl.a. Plex. For at samle så meget som muligt i en enkelt enhed kunne jeg dog godt tænke mig hvis min Mac også kunne fungere som digital tv modtager fra YouSee - altså erstatte min HDD box fra Yousee. Jeg har kigget lidt på EyeTv Hybrid, men er ikke 100% på at den kan erstatte Samsung boxen fuldt ud (man kan fx ikke indsætte sit abb kort noget sted, så noget må der jo mangle).

Any ideas?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 21:46
du har fuldkommen ret. du kan ikke bruge den hvis du har nogen som helst form for digital abo fra yousee eller nogen anden. til det er der ikke mange muligheder på mac. firedtv boksen skulle kunne, men er en møgdyr løsning (selvom den skulle virke fint.) pt er TV-delen ikke synderligt godt integreret på mac-fronten. så det var måske en bedre ide at vente. (jg har selv hybrid'en men bruger den ikke da jeg ikke gider købe en stærkere antenne på grund af for meget beton i min nye lejlighed.) OG der er kun meget eksperimentel integration til PLEX. Samsung boksen er ganske fin, det eneste problem er at det er begrænset størrelse af harddisken, og det at få data ud af boksen igen er så en del sværere (umulig?) jeg lever til gengæld fint med PIP på mit lile sony TV :-) så kan jeg sagtens surfe samtidig med at jeg ser tv.

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 14:49
Men hvis man kunne anskaffe sig en EyeTV 610, så ville den kunne gøre det jeg efterspørger - ville den ikke?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af DInovo DInovo skrev:

Men hvis man kunne anskaffe sig en EyeTV 610, så ville den kunne gøre det jeg efterspørger - ville den ikke?

Ja og nej for er ikke sikkert på at 610 understøtter HD.
Desuden kan 610 vist ikke fås mere.
du kan derimod benytte denne her, den er også billigere.
http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?start
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 14:58

Dvs helt præcis så skulle denne box: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0404644, kunne klare det jeg efterspørger? Altså optage TV og gemme på Mac, se HD kanaler som er tilgængelige via sit YouSee abo., mm?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 15:01
Tja det tror jeg, men har ikke selv prøvet det.
Se denne liste hvor YouSee er opført.
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 15:08
Yes - faldt jeg også selv over :) Faldt ligeledes over denne tråd: http://tystpc.nu/forum/viewtopic.php?t=3481 hvor det jo også står angivet at den virker med DVB-C. Så jeg tror jeg prøver den løsning :)
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 17:53
Så er der blevet indkøbt en FireDTV med tilhørende ViaAccess adapter, og indtil videre fungere det perfekt må jeg sige (benytter EyeTV). Den fandt alle kanaler ved auto tuning og billed kvaliteten er i top, så intet at sætte en finger på der. Nu kan man så blot vente på at Plex får support for TV og/eller EyeTV. Indtil da har jeg dog lidt problemer med at få EPG i EyeTV til at fungere - jeg har abb hos ontv og kan derfor benytte deres XMLTV feed, men jeg kan ikke lige greje hvordan jeg får dette feed ind i EyeTv. Flere steder skriver de at man blot skal dragge filen ind i programmet, men det sker der intet ved her - anyone?
Til top
riise_hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-August-2007
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 16:11
Hej DInovo

Jeg er nysgerrig:

Kan du se HD TV (fx kanal 5 HD) via FireDTV - hvordan klarer din mac mini og Eye TV det?

Mht. Plex og TV, kan du vel bare tilføje din "optagelser" mappe som source i Plex - og så burde det vel spille?

Jeg overvejer samme setup og jeg tænker mig at man via Remote Buddy enten starter Plex eller starter Eye TV - afhænhig om man vil se Live TV eller man vil se film / optagelser / høre musik etc etc.

Kan du ikke gøre det sådan?
Til top
riise_hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-August-2007
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 16:14
PS Her er der et screendump af EPG fra you see på mac: link
Til top
Erik L Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Januar-2005
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 16:51
Hej

Når du køber Eye TV følger der 1 års abb. med på tvtv i UK, det kan du
bruge der er næsten alle kanaler (på stofa).

Du skal oprette dig og så bliver det automatisk opdateret 1 gang i døgnet.
Derefter benytter du brugernavn + pass i din EyeTV opsætning.

Mvh Erik L.
Mvh Erik
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu