|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DInovo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() Sendt: 01-Januar-2009 kl. 20:32 |
Jeg har netop anskaffet mig en Mac Mini og er ved at opbygge den som medie center med bl.a. Plex. For at samle så meget som muligt i en enkelt enhed kunne jeg dog godt tænke mig hvis min Mac også kunne fungere som digital tv modtager fra YouSee - altså erstatte min HDD box fra Yousee. Jeg har kigget lidt på EyeTv Hybrid, men er ikke 100% på at den kan erstatte Samsung boxen fuldt ud (man kan fx ikke indsætte sit abb kort noget sted, så noget må der jo mangle). Any ideas? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
du har fuldkommen ret. du kan ikke bruge den hvis du har nogen som helst form for digital abo fra yousee eller nogen anden. til det er der ikke mange muligheder på mac. firedtv boksen skulle kunne, men er en møgdyr løsning (selvom den skulle virke fint.) pt er TV-delen ikke synderligt godt integreret på mac-fronten. så det var måske en bedre ide at vente. (jg har selv hybrid'en men bruger den ikke da jeg ikke gider købe en stærkere antenne på grund af for meget beton i min nye lejlighed.) OG der er kun meget eksperimentel integration til PLEX. Samsung boksen er ganske fin, det eneste problem er at det er begrænset størrelse af harddisken, og det at få data ud af boksen igen er så en del sværere (umulig?) jeg lever til gengæld fint med PIP på mit lile sony TV :-) så kan jeg sagtens surfe samtidig med at jeg ser tv.
|
|
![]() |
|
DInovo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
Men hvis man kunne anskaffe sig en EyeTV 610, så ville den kunne gøre det jeg efterspørger - ville den ikke?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
Ja og nej for er ikke sikkert på at 610 understøtter HD. Desuden kan 610 vist ikke fås mere. du kan derimod benytte denne her, den er også billigere. http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?start |
|
![]() |
|
![]() |
Dvs helt præcis så skulle denne box: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0404644, kunne klare det jeg efterspørger? Altså optage TV og gemme på Mac, se HD kanaler som er tilgængelige via sit YouSee abo., mm? |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Yes - faldt jeg også selv over :) Faldt ligeledes over denne tråd: http://tystpc.nu/forum/viewtopic.php?t=3481 hvor det jo også står angivet at den virker med DVB-C. Så jeg tror jeg prøver den løsning :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er der blevet indkøbt en FireDTV med tilhørende ViaAccess adapter, og indtil videre fungere det perfekt må jeg sige (benytter EyeTV). Den fandt alle kanaler ved auto tuning og billed kvaliteten er i top, så intet at sætte en finger på der. Nu kan man så blot vente på at Plex får support for TV og/eller EyeTV. Indtil da har jeg dog lidt problemer med at få EPG i EyeTV til at fungere - jeg har abb hos ontv og kan derfor benytte deres XMLTV feed, men jeg kan ikke lige greje hvordan jeg får dette feed ind i EyeTv. Flere steder skriver de at man blot skal dragge filen ind i programmet, men det sker der intet ved her - anyone?
|
|
![]() |
|
riise_hansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-August-2007 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Hej DInovo
Jeg er nysgerrig: Kan du se HD TV (fx kanal 5 HD) via FireDTV - hvordan klarer din mac mini og Eye TV det? Mht. Plex og TV, kan du vel bare tilføje din "optagelser" mappe som source i Plex - og så burde det vel spille? Jeg overvejer samme setup og jeg tænker mig at man via Remote Buddy enten starter Plex eller starter Eye TV - afhænhig om man vil se Live TV eller man vil se film / optagelser / høre musik etc etc. Kan du ikke gøre det sådan? |
|
![]() |
|
riise_hansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-August-2007 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
PS Her er der et screendump af EPG fra you see på mac: link
|
|
![]() |
|
Erik L ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Hej
Når du køber Eye TV følger der 1 års abb. med på tvtv i UK, det kan du bruge der er næsten alle kanaler (på stofa). Du skal oprette dig og så bliver det automatisk opdateret 1 gang i døgnet. Derefter benytter du brugernavn + pass i din EyeTV opsætning. Mvh Erik L. |
|
Mvh Erik
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |