|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
maximus81 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() Sendt: 31-December-2008 kl. 16:07 |
Ved ingenting om dette bortset fra det er træls at mangle. Hvordan får jeg det frem? Er det et Codec jeg mangler? Har media portal og you-see kabeltv. |
|
![]() |
|
Sæderup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 154 |
![]() |
Hej er det til tvguiden eller den der sendes med kanalen! Hvis det er til tvguiden, kan du gøre som jeg har gjort! Jeg har gjort det at jeg købte et års abonnement hos ontv kostede hvis 90 kr., her fåer du et link til en xmItv fil. det har jeg sat ind i media serveren og den opdatere så en gang i døgnet! og så er serveren opdaterede hele tiden og skal ikk tænke på at bruger alle mulige andre program til at lave en med. Måden at gøre det på er: start tvserver configuration og trykker på plugnis her sætter du vink ved xmItv og kommer den frem under plugnis til venstre. Tryk på den og tryk på remote Her sætter du linket ind og trykker på get now Derefter går du ind i mapping og vinker af i partial match, tryk på load/refresh Nu skal du så til mappe de forskelige kanaler så det passer sammen! Når det er gjort trykker du save og så på settings. og til sidst på import! og vola! Eller prøv og søg lidt mere på det her i forumet, det har været oppe og vende et gange eller to!
|
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Hvis du har DVB-C så dukker EPG bare op hos mig. Så kan du glemme alt om det xml fræs. (Bort set fra TV2 Østjylland ikke har EPG efter omlægningen). |
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
maximus81 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Jeg har DVB-C men der kommer ingenting. Så jeg må nok prøve at købe mig ud af det.. |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Ja da, brug du bare penge på noget du kan få gratis.
![]() Alternativt så prøv at kigge i din MP log og se hvorfor din EPG grapper ikke finder noget. Hvorefter du søger lidt i MP's eget forum for svar. |
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Kan lige starte med at sige at jeg bruger samme metode som Sæderup, og det fungerer upåklageligt. Der er overordnet 3 måder at få EPG på: 1: Grabbe fra din digitale TV-stream. I DVB-T er der plads til at udbyderen kan sende EPG data med. Denne data kan så grabbes og sættes ind i diverse HTPC-apps (eller hvis man bruger en Settop-boks). Jeg har haft det prøvet med MediaPortal og det fungerede egentligt fint (med grabning osv), men jeg syntes bare ikke at jeg fik specielt god guide data og ikke særligt langt frem i tid. 2: Grabbe fra hjemmesider der har guide-data liggende. Der bruges et grabber-program (der findes forskellige, blandt andet også nogle der kun fokuserer på Dansk TV). Denne grabber kører så som program på din pc og scanner disse hjemmesider for info. Det er en meget poplær måde at få EPG-data på, men såvidt jeg har forstået så er det faktisk ulovligt. Det bruger også en masse (relativt) båndbredde for hjemmeside-ejeren hvis der sidder mange mennesker hver dag og scanner DR's tv-guide for guide-data 14 dage frem i tid. Efter at have scannet hjemmesiden bliver dataen så samlet i en XMLTV-fil som så kan indlæses i MediaPortal. 3: Finde en udbyder der tilbyder at du kan downloade en færdig XMLTV-fil. Fordelen er at 1 Det er 100% lovligt, 2 Det tager 5 sekunder at hente, hvor en scanning af en hjemmeside godt kan tage en del tid, 3 Du er ikke afhængig af at DR (eksempelvis) aldrig ændrer deres side. Hvis de ændrer på noget, så fucker det med grabberne, der ikke længere virker. Jeg vil godt betale 90 kr årligt for altid at have opdateret og korrekt guide-data, men sådan er vi så forskellige |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har godt en uges tid i min EPG via DVB-C. Og der er korte beskrivelser af programmerne i den (typsisk 160-200 karakteres længde).
Via xml kan man naturligvis få lange beskrivelser af filmen, men jeg fortrækker at se filmen/showet uden at få røbet hele handlingen ![]() (PS. Bruger selv metode 2 på TV2 indtil YouSee nosser sig sammen, så man kan sagtens kombinere tingene). Siden han slet intet modtager i hans DVB-C EPG vil jeg tro den slet ikke er aktiveret. Fordelen ved metode 1 er klart at der ikke skal vækkes computer midt om natten (eller hvornår man nu vil) for at importere en XML fil. Den opdatere simpelhen EPG i baggrunden når man ser TV alligevel. Redigeret af Hodor - 02-Januar-2009 kl. 11:30 |
|
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Lyder også sandsynligt. Kan ikke huske 100% hvordan man får EPG-grabbing fra DVB-C til at virke (det skal ihvertfald slås til at kortet må bruges til EPG-grabbing), men det kan Hodor jo nok hjælpe med så. Tror ikke jeg fik en uge da jeg prøvede, men kan være det kun var på nogle af kanalerne jeg fik mindre. Syntes også jeg havde problemer med Episode-nummering og titler, hvilket gjorde at mine epsisode-optagelser i ForTheRecord fuckede helt op. Det virker hos ONTV (efter at jeg gjorde dem opmærksomme på at de skulle ændre lidt i deres XMLTV-fil).
En stor fordel jeg ville kunne se ved Grabbing fra DVB-streamen er hvis der ændres noget i programfladen i løbet af dagen, bliver den EPG så opdateret med det samme? XMLTV-metoden bliver jo kun opdateret oftest en gang dagligt. |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
DVB epg fungerer fint i Mediaportal hos mig. Bruger godt nok dvb-t, men man skal lige huske at vinge kanalerne af under epg i tvserver konfigurationen. Det er deaktiveret som default. Eneste ulempe ved dvb egp i Mediaportal synes jeg er at man ikke får genrene med så man kan søge efter film, nyheder, sport osv. Men dette løses ret nemt ved at bruge en xmltv grabber som kan finde ud af at hente genre også. Den her er rigtig god og hurtig synes jeg ---> http://www.team-mediaportal.com/files/Download/Plugins/EPGor TV/Danishdr.dkepgripper/ |
|
![]() |
|
![]() |
Genre er med fra i min DVB-C EPG. Så det kan være et DVB-T issue.
|
|
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Ja det må det næsten være :-) Men er nu også glad for web epgen. Med DR web readeren kan man også lave sine egne genrer og så få sorteret bestemte programmer fra så man ikke behøver at lede efter dem så der er jo også lidt flere muligheder i det. |
|
![]() |
|
![]() |
Har været på ferie så derfor det sene svar.. :) Har hentet den fil du hentyder til men ved ikke hvad jeg skal gøre med den. Med det jeg lige kan se i tv-server, er det et link til en hjemmeside med .xlm fil jeg skal bruge.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |