Hejsa og godt nytår!
Jeg er løber ind i lidt problemer med min gamle mors computer.
Pludselig kan den finde på, ikke at ville tænde. Der kommer ganske kortvarigt (½ - 1 sekund) liv i dyret, diverse blæsere drejer et par omgange, hvorefter den dør igen.
Jeg har naturligvis haft alle stik ude og checket for løse forbindelser.
Det besynderlige er, at man nærmest kan "pumpe" den igang, ved at trykke gentagne gange på startknappen.
Så kan den virke fint i timer og dage, uden problemer med at starte, men ak, pludselig går det galt igen.
Jeg tvivler stærkt på at det er startknappen, der fejler noget, for computeren kan heller ikke starte op via keaboard.
Efter at have virket fint i en dags tid, med masser af problemløse tænd/sluk-manøvrer, tænkte jeg at jeg ville skifte bundkortets batteri (bare for at udelukke det). Efter at have gjort dette, kunne jeg gudhjælpemig atter ikke tænde den! Først efter at have trykket 5-6 gange i træk på startknappen, fik jeg liv i den.
Hvad hulen kan problemet være? Jeg har immervæk samlet RET mange computere i min tid, men er aldrig stødt ind i et sådant problem.
I forbindelse med udskiftningen af batteriet, slukkede jeg naturligvis for strømmen på psu'en, hvorefter startproblemet som nævnt gentog sig, så jeg lurer lidt på, om det kan være en smådefekt psu?!
M.v.h.
Henrik.