recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Periodiske opstartsproblemer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPeriodiske opstartsproblemer.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: Periodiske opstartsproblemer.
    Sendt: 03-Januar-2009 kl. 15:00

Hejsa og godt nytår!

Jeg er løber ind i lidt problemer med min gamle mors computer.

Pludselig kan den finde på, ikke at ville tænde. Der kommer ganske kortvarigt (½ - 1 sekund) liv i dyret, diverse blæsere drejer et par omgange, hvorefter den dør igen.

Jeg har naturligvis haft alle stik ude og checket for løse forbindelser.

Det besynderlige er, at man nærmest kan "pumpe" den igang, ved at trykke gentagne gange på startknappen.

Så kan den virke fint i timer og dage, uden problemer med at starte, men ak, pludselig går det galt igen.

Jeg tvivler stærkt på at det er startknappen, der fejler noget, for computeren kan heller ikke starte op via keaboard.

Efter at have virket fint i en dags tid, med masser af problemløse tænd/sluk-manøvrer, tænkte jeg at jeg ville skifte bundkortets batteri (bare for at udelukke det). Efter at have gjort dette, kunne jeg gudhjælpemig atter ikke tænde den! Først efter at have trykket 5-6 gange i træk på startknappen, fik jeg liv i den.

Hvad hulen kan problemet være? Jeg har immervæk samlet RET mange computere i min tid, men er aldrig stødt ind i et sådant problem.

I forbindelse med udskiftningen af batteriet, slukkede jeg naturligvis for strømmen på psu'en, hvorefter startproblemet som nævnt gentog sig, så jeg lurer lidt på, om det kan være en smådefekt psu?!

M.v.h.

Henrik.

Til top
NANO.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 16:24

evt tjek for snavs i diverse blæsere.
hvis psuen ikke er så stærk , så kan MEGET støv godt give psu'en svært ved at starte alle komponenter incl blæsere , derfor virker det da du så trykker flere gange hvorefter blæserne rent faktisk er i rotation og derfor starter skitet så op :)

bare et bud

Tv - Pioneer 5090, Macmini med plex

Computer - Cpu: I7 2.6@4.0 ghz
Ram: 4x2gb Dominator GT@3ghz
Gfx: Evga 480Gtx
Dsp: Samsung syncmaster 226bw
Hdd: 60gb Ocz Vertex
Mb: Evga X58 Sli
Til top
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af NANO.DK NANO.DK skrev:

evt tjek for snavs i diverse blæsere.
hvis psuen ikke er så stærk , så kan MEGET støv godt give psu'en svært ved at starte alle komponenter incl blæsere , derfor virker det da du så trykker flere gange hvorefter blæserne rent faktisk er i rotation og derfor starter skitet så op :)

bare et bud

Umiddelbart ser alt nogenlunde rent og pænt ud, men det er da værd at undersøge nærmere.

Jeg tror jeg prøver at give blæserne en solid omgang med konens tandbørste . Tak for buddet.

M.v.h.

Henrik.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu