|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() Sendt: 30-Maj-2008 kl. 00:21 |
Er det kun mig eller har jeg overset noget.
vista MCE har indbygget en zoom funktion under "indstillinger" men er det ikke muligt at angive zoom indstilling per kanal ? så den automatisk skifter ti lkorrekt zoom indstilling ved kanal skift. f.eks. vil jeg gerne angive zoom=2 ved DR1/DR2/TV2 og zoom=4 ved nogle af de andre kanaler. Det vil da være noget smartere når nu DR/TV2 har valgt at sende i andre formater end f.eks de svenske/tyske jeg er i hverfald lidt træt af at jeg skal lave zoom indstillingen om af hængig af hvilken kanal jeg ser på. Optimalt set burde vi nok få DR/TV2 til at sende i samme format som f.eks. svenskerne - her bruges ikke værdifuld båndbrede (læs opløsning) på at sende sorte bjælker ud i æteren - for mig at se er deres løsning noget bedre og begge er kompatible med 4:3 - som det er nu sendes de danske kanaler ud med en mindre opløsning end teknikken giver mulighed for. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du kan lave det med girder og luascript. Dette indstilles til at se efter fx
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\VideoSettings] og lave lidt manipulering med "ZoomMode_TV" (1,2,3,4 kan angives) ellers er følgende interessante: "_tvChannel" fortæller dig hvilken kanal du er på nu! "_tvChannelPrev" hvilken du var på. Så laves der makroer til direkte 0,1,2 osv valg hvor man skriver zoom mode til registry. og endeligt laves fx et "større og mindre end" til channel up/down Dette er ikke for nybegyndere, men er lad sig gørligt, hvis man gider at bruge et par timer på det. Det er desuden en fordel hvis man er god til programering ![]() Der skal skrives til registry FØR du skifter kanal... Redigeret af Patriarken - 30-Maj-2008 kl. 06:30 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Lidt OT men vil det være muligt at lave en løsning hvor f.eks den røde knap skifter direkte rundt imellem de forskellige zoom-modes i MCE uden at skifte kanal? (ala MP og SageTV etc.).
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ja, det ville være muligt, men en smule upraktisk da de farvede knapper bruges til Teletext. Du kan sagtes lave det med Girder. Tip: Zoom kan kan aktiveres fra et keyboard med ctrl+alt+z. Der tilføjes således bare en Keyboard event der ser således ud, hvorefter denne indlæres.
![]() En mere anvendelig løsning er dog at købe sig en harmony remote, der efter indlæring af MCE reciever (model 1039) har en prekonfigureret Zoom knap. Billigste model er en 525 til 350kr, som jeg selv har to stk af, hvilke jeg er meget tilfreds med. Redigeret af Patriarken - 31-Maj-2008 kl. 07:35 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Tak for svaret Anders. Lyder som en god ide med en billig harmony i stedet - så kan jeg også styre squeezeboxen med den.
|
|
![]() |
|
![]() |
Testede lige dit zoom short-cut med HIP. Det virker jo faktisk fortrinligt med standard MCE drivere. Bruger alligevel ikke farvetasterne til noget med mce2005 og floppydtv.
Bruger i øvrigt en anden af knapperne til at skifte til firedtv viewer og se HD. Det spiller max :) Redigeret af NikolajC - 12-Juni-2008 kl. 17:45 |
|
![]() |
|
![]() |
Er der nogen der stadigvæk interesserer sig for dette emne?
Jeg har lavet en lille app der sammen med Girder eller HIP husker sidste Zoom niveau på en kanal....Den er Crude men virker... Redigeret af Patriarken - 06-November-2008 kl. 18:04 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Det gør de faktisk også, hvis man modtager dem digitalt. Så sendes de i ægte 16:9, uden sorte bjælker. Hvorfor de ikke gør det analogt, kan jeg ikke svare på. Jeg troede tidligere at det simpelthen var en begrænsning der ikke kunne lade sig gøre på analogt signal, men hvis de svenske kanaler gør det, så er det jo ikke det som er problemet. |
|
![]() |
|
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Meget gerne, sidder og synes det er træls og skulle zoome ind eller ud når jeg skifter kanal |
|
![]() |
|
Jahan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Vil også meget gerne prøve det.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har i mapped en Zoom commando til jeres MCE remote i HIP eller Girder?
|
|
![]() |
|
Jahan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Nej ikke pt. Fungere det sådan at når du eksempelvis trykker på 1 på fjernbetjeningen så laver du en makro som skifter zoom.
Så hvis man skifter kanal i programguiden så virker det ikke? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |