|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
AlexSmedegaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() Sendt: 05-Januar-2009 kl. 13:40 |
||
Hej.
Jeg er ved at være lidt træt af at se på min lenovo 19" skærm da den er ret firkantet at se på. Ligesom mit 37" LCD tv elsker jeg samsungs design og har besluttet mig for at det skal være samme mærke PC skærm. Det skal være i 22", hverken mere eller mindre :) Derfor spørger jeg om der er en speciel model folk kan anbefale? Har selv kig på disse to: http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-syncmaster-t220/861911 47/ref/62/ http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-syncmaster-2233bw/9497 2042/ Til hhv. ca. 15 og 1600 kr. Og kan se at der findes en HD udgave af T220, men er det nødvendigt når det bare er til PC brug? Det er klart design der betyder en del for mig :) På forhånd mange tak, Mvh. Alex |
|||
![]() |
|||
AlexSmedegaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
||
Slet ingen der har nogle bud?
Hvis det skal være andet en Samung, så skal det i hvert fald se lige så godt ud med designet.. Er der nogen der kan anbefale en anden skærm til ca. samme pris? Mvh. |
|||
![]() |
|||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||
Jeg har selv en Samsung 245B SyncMaster og er ganske tilfreds med den. Den har ikke samme billedkvalitet, som min gamle Dell, men det er heller ikke fair at sammenligne et TN og et S-IPS panel. Der er også fordele ved TN panel, som jeg har ikke ghosting, som kunne ændses på min gamle Dell.
Mit bedste råd er at du snupper ud og ser op skærmen "live" og tager en beslutning derudfra. Så er der selvfølgelig flatpanels.dk's købsanbefalinger, som du kan læse, hvor du faktisk kan finde den pågældende Samsung T220. Redigeret af srnkrkgrd - 06-Januar-2009 kl. 15:34 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Okay, mange tak :)
Synes dog bare ikke man ser så mange skærme som har det runde, bløde Samsung design.. De fleste er for firkantede synes jeg :) Men vil da helt sikkert lige tage ud og kigge på nogle forskellige, kan jo godt være man finder en flot en der ikke nødvendigvis er Samsung :) |
|||
![]() |
|||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||
Det skal da lige nævnes at Samsung også laver skærme med S-IPS panel, men det er en dyrere teknologi. Min gamle Dell 19" kostede fra ny næsten det dobbelte som min 24" Samsung kostede mig. Måske en lidt unfair sammenligning, da der er en tidsforskel og naturligvis en teknologi og prisudvikling indenfor den periode, men stadig væk. 2500 for min Samsung var billigt!
|
|||
![]() |
|||
xJosh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
![]() |
||
Jeg har den T220, bare i 20 tommer versionen, den skærm er bare perfekt! ingen ghosting, eller noget, køb den! ;D
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
okay fedt :) Vil lige se om den findes i 22".. Hvad betyder ghosting? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Dvs. at du har T200.
Det gør den. Det er T220, som du selv startede med at snakke om...
Jeg tillader mig at henvise til en af flatpanels.dk's guider igen. Ghosting:Ghosting begrebet er et af de mange misforståede ord, når man
snakker om LCD TFT skærme. Begrebet bliver flittigt brugt i fora,
kunde-til-sælger tale, ja sågar større testsider. Hvad folk egentlig
mener er slør (eller trail). Per definition er ghosting egentlig et
forstyrrelsesfænomen, som kan ligne en kopi af billedet kort efter man
ser det første gang. Det kan forklares som et "ekko" billede. Eksempel:
Selvom man kender forskellen på slør og ghosting er forskellen i praksis dog meget svær at få øje på fordi det egentlig viser sig lidt på samme måde. Dog binder ghosting sig typisk til analoge D-SUB (VGA) forbindelser, altså den analoge forbindelse som nogle fladskærme bruger. Det medfører, at der kan opstå forstyrrelse på signalet og derved opstå ghosting pga. harmoniske svingninger omkring kabelet. Det overstående er taget fra flatpanels.dk's guide om tv-begreber her. Ved gamerskærme snakker man om ghosting, når der er et slør efter dine bevægelser. Noget som sker, hvis skærmen ikke kan følge med. Redigeret af srnkrkgrd - 08-Januar-2009 kl. 12:16 |
|||
![]() |
|||
dj_jellyfelz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
||
Jeg har seln en T220 og må sige jeg er rigtig godt tilfreds til prisen. + du kan se resultater af kalibreringen på flatpanels.dk som også kåret den til den bedste skærm til allaround brug. samtidig os flot design hvis man er til pianolak
|
|||
Philips 47PFL9632D/10 Phillips SRU8015 Dali Ikon 7 Dali Vokal 2 Center Dali W2 Bag Audio Pro Evidence MKII Sub Samsung SMT-H3106PVR Harman Kardon AVR 630 Denon Pladespiller PS3 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Okay, hvor nice.. Tror da helt sikkert det bliver den så :)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |