Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
|
Emne: Told fra "sekundær"-sælger hos amazon UK? Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:24 |
Jeg faldt lige over et billigt PS3 spil på amazon.co.uk.
Der står så, at det sælges igennem amazon.co.uk fra en butik ved navn MyMemory.
Så bliver man jo lidt usikker. Kan man risikere, at der kommer told på nu?
|
Anders
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:33 |
Ja, du må tjekke hvor selve butikken sender fra.
|
BORING!
|
 |
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:36 |
ok takker. Har sendt en mail for at spørge dem.
En anden shop har LBP super billigt (under £24 inkl fragt!). De ligger i Swansea (skriver de selv), hvilket er mainland - så vidt jeg lige kan finde på google. Så er der er vel ingen problemer?
|
Anders
|
 |
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:48 |
Nå, dem med LBP vil så ikke levere til DK, selvom det tydligt fremgår af amazon's side, at de sender til DK.
|
Anders
|
 |
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 21:35 |
Det er kun øer som har særstatus i England, så alt fra mainland er sikkert. Men der er mange ø-samfund og der er forskellige statuser, samt at virksomhederne kan være registreret på øerne uden at sende derfra, så det kan være lidt ugennemskueligt.
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 22:00 |
andefeldt skrev:
Nå, dem med LBP vil så ikke levere til DK, selvom det tydligt fremgår af amazon's side, at de sender til DK.
|
Det er ganske givet fordi du er "besværlig" (stiller spørgsmål), så er det meget lettere at sige nej. Hvis du bare i stedet smider produktet i kurven og går til betaling skal spillet såmænd nok også komme. Jeg har ingen problemer haft med at købe via marketplace på amazon uk.
|
 |
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 09:34 |
Stampe skrev:
andefeldt skrev:
|
Det er ganske givet fordi du er "besværlig" (stiller spørgsmål), så er det meget lettere at sige nej. Hvis du bare i stedet smider produktet i kurven og går til betaling skal spillet såmænd nok også komme. Jeg har ingen problemer haft med at købe via marketplace på amazon uk.
|
Nope. Her havde jeg ikke spurgt om noget. Så bare, at de boede i Swansea, og at de ifølge amazon sendte til DK. Men da LBP blev smidt i kurven, så stoppede festen.
|
Anders
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 19:56 |
Stampe skrev:
andefeldt skrev:
|
|
Der er dælme mange varere som ikke kan købes hvis man har adresse i Danmark også fra andre elverandøre end amazon.co.uk selv, især meget elektronisk udstyr.
|
 |
Klausen
Bruger
Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 70
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 21:01 |
Kan anbefale shopto.net - 180,45 kr (tror det var 23,5 pund) for LBP inkl. fragt. -jeg var heldig at ramme en lav kurs ;)
Jeg bestilte det d. 30 dec. - var i DK d. 31. Så var det bare postDK der var lidt langsomt i betrækket så havde det først i hånden d. 4. Postbudet kunne self. ikke finde ud af at ringe på..
Det er meget forskelligt hvad spillene koster hos dem, men LBP er billig :)
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 08-Januar-2009 kl. 22:31 |
Klausen skrev:
Kan anbefale shopto.net - 180,45 kr (tror det var 23,5 pund) for LBP inkl. fragt. -jeg var heldig at ramme en lav kurs ;)
Jeg bestilte det d. 30 dec. - var i DK d. 31. Så var det bare postDK der var lidt langsomt i betrækket så havde det først i hånden d. 4. Postbudet kunne self. ikke finde ud af at ringe på..
Det er meget forskelligt hvad spillene koster hos dem, men LBP er billig :)
|
ja man kan nogen gange undre sig
|
|
 |
jackyl
Bruger
Oprettet: 14-November-2006
Point: 192
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 08:53 |
Har haft bestilt en cd fra sekundær sælger på amazon, den ville blive sendt fra UK stod der, prisen var 6,15 pund og med forsendelse 7,94.
Det viste sig at pakken blev sendt fra Singapore og der stod på den at den havde en værdi på 10 pund som jo lige er over 80kr. posten have haft pakken åbnet ku jeg se, risikere jeg nu at få opkrævning af told-moms.
|
allan
|
 |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 10:20 |
Hvis du kan dokumentere (via faktura), at den kun har kostet 7,94 så skal du ikke betale moms eller told (med mindre kursen lige præcis den dag var på over 1000  ).
Så hvis de kommer og kræver moms, så skal du blot fremsende fakturaen som dokumentation på, at den er under beløbsgrænsen...
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |