Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ARTISTEN
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
|
Emne: PS3 ikke bedst, slet ikke!! Sendt: 06-Januar-2009 kl. 23:34 |
Hej
Jeg har i 3/4 år haft en PS3, men er blevet mere opmærksom på lyden. Jeg købte en Bluray som havde alle tænkelige lydformater, og begynte at sammenligne sd lyd med hd lyd og resultatet viste, at der var meget ,meget lidt foreskel, jeg blev ærgelig over at have brugt penge og tid på noget, som der er så lille en forskel, lydmæsigt. Jeg syndes så at billedet retfærdiggør investeringen og tiden.
Men nu har jeg måske fundet svaret, PS3 er bare ikke så god på lyd. Det svenske magasin ljud & bild har i december udgaven lavet en sammenligning af 8-10 Blurayafspillere og der fik PS3, 6 ud af 10 på lyd , men sony 550 fik 8 ud af 10 og blev testvinder.
Mit spørgsmål til forummet!
Kan det lydmæsige blive bedre i PS3, ved en opdatering?
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
 |
Per Korshøj
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 00:03 |
Godt spørgsmål, personligt synes jeg også at "center lyden" er for lav, tale og stemmer forsvinder i mængden af SFX..., men om det kan fixes med en update, det håber jeg..
|
Per Korshøj
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 02:25 |
Nu afhænger lyd jo ikke bare af afspilleren, men i den grad både af modtageren (receiveren), for slet ikke at glemme højtalerne. Der er så mange faktorer som kan spille ind i dit (ARTISTEN´S) tilfælde, så at dømme PS ude eller decideret dårligt, det tror jeg bliver svært. Jeg er selv meget imponeret over PS3éren, ikke mindst den model jeg har som understøtter SACD. En BD koncert der er optaget med rimelig kvalitet, en god receiver og højtalere, det er virkelig noget der kan nydes. specielt når man tænker på, det er en afspiller til ca. 4000,- (og endda billigere nogle steder).
Per, hvis du har en rimelig receiver, så hæv niveauet i din centerhøjtaler, hvis du synes den er for svag. Det kaldes også at kalibrerer sin lyd setup 
|
|
 |
Per Korshøj
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 03:50 |
Kandersen skrev:
Per, hvis du har en rimelig receiver, så hæv niveauet i din centerhøjtaler, hvis du synes den er for svag. Det kaldes også at kalibrerer sin lyd setup 
|
Center er hævet til max på min gamle JVC ting, men må nok også erkende at det er den der står for skud næste gang der skal handles hifi
|
Per Korshøj
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1759
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 08:49 |
Per Korshøj skrev:
Kandersen skrev:
|
Center er hævet til max på min gamle JVC ting, men må nok også erkende at det er den der står for skud næste gang der skal handles hifi
|
Er det så ikke bare noget med at skrue ned for de andre? :)
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 10:53 |
Per Korshøj skrev:
Kandersen skrev:
|
|
Ja, du skal jo nok ikke satse på, at en hotfix til PS3éren kan løse det problem for dig 
|
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 11:03 |
Det var dog en utrolig bombastisk titel paa en traad, der handler om lyd"problemer".
Ud over det, saa er der ikke en eneste ting i OP's indlaeg, der vinder om, at han i det mindste har overvejet om "problemet" ogsaa kan skyldes hans setup el. manglende kalibrering.
Det kan man jo ikke rigtigt tage serioest.
|
BORING!
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1759
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 11:23 |
amorbavian skrev:
Det var dog en utrolig bombastisk titel paa en traad, der handler om lyd"problemer".
Ud over det, saa er der ikke en eneste ting i OP's indlaeg, der vinder om, at han i det mindste har overvejet om "problemet" ogsaa kan skyldes hans setup el. manglende kalibrering.
Det kan man jo ikke rigtigt tage serioest.
|
Overhovedet ikke :)
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 11:34 |
Jeg kan ogsaa melde tilbage at jeg tit synes at talen er for lav i mange film. Jeg har dog aldrig givet PS3'eren skylden - eller set den som hovedsynderen. For jeg er klar over at mit system ikke er super godt PLUS det faktum, at talen mange gange i selve filmsporet er/foeles (naturligvis) lav ift. SFX. Hvilket dog er meget irriterende...Det er selvfoelgelig forskelligt fra skive til skive...
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 11:38 |
BTW, hvad er det jeg skal skrive i min signatur for at lave et LINK. Er det [link] paa begge sider af adressen?
|
BORING!
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 11:53 |
amorbavian skrev:
Jeg kan ogsaa melde tilbage at jeg tit synes at talen er for lav i mange film. Jeg har dog aldrig givet PS3'eren skylden - eller set den som hovedsynderen. For jeg er klar over at mit system ikke er super godt PLUS det faktum, at talen mange gange i selve filmsporet er/foeles (naturligvis) lav ift. SFX. Hvilket dog er meget irriterende...Det er selvfoelgelig forskelligt fra skive til skive... |
Kan du nævne nogle populære film titler som du oplever det problem på?
Som udgangspunkt, så bør du finde et passende niveau på alle dine kanaler, (hvis du har mulighed for det), og hvis det så ændre sig fra title til titel, så må man gå ud fra, at det skyldes titlerne.
Primært er det receiveren der skal justeres på. Afspilleren er oftest den sidste man overhovedet ville overveje at juster kanaler på, og faktisk er det sjældent overhovedet muligt at gøre.
Der er mange som i et surroundsystem synes der center er lav. Oftest skyldes det også, at højtalerne ikke er ens, eller at centeret simpelthen bare ikke er god nok. Det er nok den vigtigeste højtaler i et surroundsæt, hvis vi ser bort fra stereolyd.. Men det løses altså udelukkende ved at ændre niveauet, (hvis ikke man helt vælger at skifte højtaleren).
Der er INGEN systemer som kan køre optimal ´out of the box´. Lige så vigtigt det er at få et korrekt billede, lige så vigtigt er det at have korrekt lyd, eller i det mindste korrekte niveauer i kanalerne i forhold til lyttepositionen. Dernæst skal man slå alt muligt gejl fra i sin receiver. Yamaha har det med med at køre med deres populære equaliser. Det lyder da også meget godt, problemet er bare, den lyder også forkert. Og center højtaleren (eller kanalen) er den man først bemærker det ved, netop fordi den er så vigtig.
Så af med alt det der fis og unødigt gejl på receiveren, og så ellers i gang med at juster niveauer.
|
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2009 kl. 12:01 |
Nej, jeg kan ikke komme paa nogen titler - og slet ikke paa BD f.eks. Det har nok mest vaeret et issue paa aeldre film. Jeg maa ogsaa indroemme at jeg maaske ikke har "kalibreret" mit surround saet saa godt som muligt, saa det tror jeg, at jeg hurtigt vil kigge paa i aften. Da jeg har gjort det foer, mener jeg bare at jeg skulle skrue centeren saa hoejt op, for at loese problemet, at det blev et problem i sig selv. Det skal saa siges at mit saet er Logitech Z-5300 - saa det er ikke ligefrem saadan noget lir, man blaerer sig med. Indtil videre er det dog fint, da oekonomien lige nu gaar til noget andet...et par nye taender, som koster lige saa meget som et paent surround set-up 
|
BORING!
|
 |