recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombyttet Zaptor - reklamationsret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOmbyttet Zaptor - reklamationsret

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Quibbler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Ombyttet Zaptor - reklamationsret
    Sendt: 08-Januar-2009 kl. 15:24

Jeg har fået ombyttet min Zaptor boks, da jeg har et Panasonic TV, hvor de analoge kanaler forsvinder hvis man tilslutter en Zaptor. Stofa har sammen med Motorola fået ændret på de nye bokse så de ikke får tv'et til at smide kanalerne.

Nu har jeg så fået en ny boks, og sammen med denne boks lå der et følgebrev, og jeg undrer mig lidt over formuleringen, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Citat "Garantien opretholdes på din Zaptor boks. Således erstatter din Zaptor ombytningsboks, med serienummer xxxxxxxx, garantibeviset på din gamle Zaptorboks"

Dette forstår jeg som at de ikke giver 2 års reklamationsret på den nye boks, men mener at den nye boks allerede ude over den periode hvor der er formodningsreglen om få dage(den gamle boks var fra 13/6)

Jeg mener at have fået ombyttet boksen, fordi det var en fejl på boksen der gjorde at jeg ikke kunne bruge de analoge kanaler. Og dermed at der bør være 2års reklamationsret på den nye boks fra dags dato.

I modsat fald kunne de have valgt at reparere/ombygge min gamle boks, hvorefter reklamations perioden blot var fortsat, dog med 2års reklamationsret på de skiftede dele. 

Venlig hilsen

Michael - Zaptor - DS710+ - Kolding
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 15:27
Du har fuldstændig ret. Hvis ombytningen sker indenfor de originale 2 års reklamationsret, så starter nye 2 år fra den dag du modtager den nye boks.

Se Ombytning af varen på forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu