recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helt nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHelt nybegynder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nesvenson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Januar-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Helt nybegynder
    Sendt: 08-Januar-2009 kl. 08:57

Jeg er helt blank på HDTV og Mediacenter.

Mit ønske er at kunne se TV fra DVB-T sendenettet (MPEG4) samt at kunne høre netradio / se billeder lagret på min NAS / se Internet TV / Browse internettet.

Hvad skal jeg bruge som minimum ?

Håber der er en barmhjertig sjæl der kan hjælpe en som mig :-)

//Svenson

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 10:32

Du skriver HDTV, hvilket betyder High Definition TV, men det er der pt. ingen planer om at sende via DVB-T

Dit udstyr kunne se sådan ud:

1 PC med grafikkort der understøtter HD (hvis du senere skal se HDTV). PCen behøver ikke være særlig kraftig. Grafikkort og TV tuner kortet laver det meste af arbejdet. Du skal være opmærksom på at den bør være lydløs hvis du skal have den stående der hvor du ser TV. Der er masser af tråde herinde hvor der gives forslag til hvilken hardware du kan vælge

1 TV Tuner der understøtter DVB-T, kunne være en Hauppauge Nova T. Det er uklart om de nuværende kort fungerer med Boxer, men det er meget sandsynligt at de gør. Du skal dog være opmærksom på at du senere skal købe et CI interface og et CAM modult til Boxers abbonemnetskort

1 Et program. Kunne være Vista Media Center (VMC) som følger med nogle Vista versioner (Premium og Ultimate, så vidt jeg husker). VMC kan dog ikke vise undertekster uden du opgraderer den med en TV pack som skal findes på nettet (kan ikke købes løst). Du kunne også vælge den gratis MediaPortal eller DVBViewer (15 euro), de kan begge vise undertekster 

1 Fjernsyn der kan tilsluttes dit grafikkort over enten VGA, DVI eller HDMI

1 antenne på taget, der kan "se" TV2's sendemaster

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
nesvenson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Januar-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 10:20

Tak for svaret.

Med risiko for at fremstå som en komplet uvidende, vil jeg høre om det kunne være muligt at bruge en såkaldt MultimediaBoks, og tilslutte en DVB-T modtager til denne.

Da jeg har en Buffalo NAS kunne denne være en mulighed.

http://www.buffalo-technology.com/products/multimedia/linkth eater-ag/linktheater-wireless-ag-network-media-player/

Jeg kan blot ikke gennemskue om der kan isættes en DVB-T modtager

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:06

Det kan jeg næsten med sikkerhed sige at det kan du ikke

Som jeg læser specs på den, er det en WiFi boks der kan tilsluttes dit TV og afspille Media som ligger på en PC, en NAS eller USB stick

Du skal, som jeg skrev tidligere have fingre i en PC og noget udstyr eller et færdigt MediaCenter

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu