recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer sc-lx71 OSD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer sc-lx71 OSD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer sc-lx71 OSD
    Sendt: 09-Januar-2009 kl. 17:18
Jeg er jo blevet den glade ejer af en lx71 receiver, men kan dog ikke rigtig få OSD til at virke som jeg gerne vil.

Det er indtil nu ikke lykkedes at få OSD til at dukke op til andet end system opsætningen. Kan det passe at der ikke er OSD til mere end det?
Ringede til Pioneer support men han viste helt tydeligt ikke meget mere end hvor power knappen var.

Er der mon nogen herinde der ved hvor meget OSD der er og hvilke settings jeg skal justere for at få det til at virke?

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 11:22
Jeg tror kun du skal regne med at  der er OSD under opsætning - det er vist det mest gængse. Hvad vil du egentlig bruge det til? - kan ikke lige se hvor det kan være nyttigt
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 11:47

Der popper OSD op ved ændring af lydstyrken, men det syntes jeg ikke er særlig nyttigt (kan jo også ses på receiverens display).

Ser man samtidigt TV med undertekster bliver disse delvis skjult i de par sekunder OSD (lydniveauet) vises.

/ Jørgen
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 11:55
Grunden til jeg meget gerne ville have OSD til at virke er at min receiver er gemt af vejen. Derfor var det jo rart om jeg kunne se blandt andet volumen.
Men egentlig ville jeg gerne have OSD for alle ting.

Jeg har haft den pop ud ved lydstyrke en enkelt gang, men har ikke set den siden. Kan det passe man skal forbinde sr+ til fjernsynet før det virker? Det er der noget der tyder på. (Jeg har et G9 pio TV, så det kan lade sig gøre)

Og skulle nogen vide om et standard mini jack stereo kabel vil virke. Beskrivelsen af kablet er temmelig vagt i manualen.

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 12:28

Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Og skulle nogen vide om et standard mini jack stereo kabel vil virke. Beskrivelsen af kablet er temmelig vagt i manualen.

Måske løser SR+ dit problem, men jeg er ikke sikker. Under alle omstændigheder kan du ikke bruge et standard mini-jack (som kun har 2 poler). Der skal bruges et mini-jack med 4 poler. Kan f.eks. købes her hos AV-Connection i forskellige længder: http://www.av-connection.dk/?ML=343

Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 12:42

Det er et SR+ kabel du skal bruge før du kan få informationerne op på dit TV - det er ikke et alm. minijack stereo kabel.

Her er det originale fra Pioneer: http://www.crtv.dk/pioneer/ade7095/showprodukter/1275

Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 12:48
Svarer lige på mit eget spørgsmål.

Var på nettet og fandt ud af at der skal et sr+ kabel til.

Grunden er at HDMI har indbygget HDCP som er en form for DRM. Det forhindrer at de kan lave OSD overlay på en HDMI source. Nogle receivere kan virke hvis input er analog, men ikke dem alle. Det skulle dog være mere eller mindre fast for alle receivere at det ikke lader sig gøre hvis det er pass-though HDMI.

Håber andre kan bruge den information
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 19:55
Mange tak begge 2. Kan se i har været særdeles hurtige. Jeg har allerede bestilt det kabel du linker til Søren.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu