|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() Sendt: 09-Januar-2009 kl. 09:45 |
||
For at kunne se Stofas digitale kanaler på sin PC ville man normalt købe et Stofa kort (abonnement) og sætte dette i et CI+CAM modul i sin tuner. Problemet er blot at det PC mediecenter jeg benytter (GB-PVR) ikke understøtter CI i tunere, og jeg er derfor nødt til at anskaffe mig en USB kortlæser og lade PC software dekryptere signalet vha. kortlæseren og det legale Stofa-kort. Jeg har søgt på diverse fora men er virkelig i tvivl om hvilken kortlæser jeg skal købe :( Nogen som kan fortælle mig hvad der virker? PC'en kører Vista 64-bit og har ingen seriel-porte. (Bemærk: Jeg ved godt der findes mediecentre som understøtter tuner CI moduler, men skal bruge GB-PVR fordi de har lavet en klient som virker til mine Popcorn Hour mediestreamere) |
|||
![]() |
|||
danflo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
||
Jeg har været lidt i samme situation, dog pga. nærrighed og ikke krav ;o) Jeg vil gerne køre med 2 tunere i mit mediecenter og kan ikke se hvorfor stofa skal have fuld pris for 2 kort pr måned. Så jeg anskaffede mig en smartmouse/phoenix usb kortlæser. Denne læser også stofa kortet fint og jeg kan bruge 2 tunere samtidig. Dog virker dette kun i nogle timer og jeg er kommet frem til at det skyldes at stofa abo kortet skal sidde i et rigtigt cam, da emulatoren åbenbart ikke kan opfange kodeskift. Når jeg så sætter abo-kortet i det rigtige cam virker det igen i nogle timer. Så min løsning blev at jeg har måtte bide i det sure æble og hoste op med pengene til stofa. Det skal lige siges at jeg kører linux, men emulator softwaren er den samme til windows, så jeg kunne forestille mig at du kunne løbe ind i lignende problemer. mvh |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Tror dog ikke om den kører Linux, men det er efter min mening også nærmest idiotisk i HTPC sammenhæng at køre Linux. Svarer lidt til at tage på Oslotur i en robåd, vi når frem, måske, men ikke garanteret, og i hvertfald ikke komfortabelt. Men det var gratis!!!
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har ledt videre og kommer ofte frem til flg. side: http://www.satshop.tv/dk/Kortbraendere:::45.html?XTCsid=ddf1 bd21f4a1407c86577b48c52d054b Nederst er listet tre USB læsere:
Så vidt jeg kan læse mig frem til har mange gode erfaringer med Smargo Smartreader+. Nogen her som kan sige god for den til Stofas kort (Irdeto)? |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Du kan dele dit abbonementskort med smartwi(irdeto er understøttet og virker...)har selv smartwi og har skrevet en anmeldelse her...Men softcam, det er altså ikke vejen at gå......
Jeg synes GBPVR er fremragende...Men softcam er en "hurdle" der simpelthen er for stor til den almindelige bruger. Det er svært at sætte op, der er ingen support og så det er så f... ustabilt at det ikke er det værd. Redigeret af Patriarken - 14-Januar-2009 kl. 17:09 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er naturligvis ikke umuligt at Microsoft tager sig sammen ifm. MC i Windows 7 og får alle features som mangler til at fungere (og får producenterne til at fremstille lækre HD extendere som ikke ligner en router fra 1995), men indtil da mener jeg jeg er nødt til at give det jeg har nu en chance og håbe at jeg på magisk vis får det til at fungere stabilt Jeg er ganske vist grøn på cardreader/softcam området, men arbejder trods alt som IT admin, så er ikke en *helt* almindelig bruger |
|||
![]() |
|||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
||
Var der ikke en løsning der kunne hedde DVBviewer+Popcorn eller fungerer det ikke efter hensigten, der skulle være et dvbviewer plugin til Popcorn.
|
|||
Den Ben
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Anede ikke at DVBViewer også arbejdede på integration med PCH - det må jeg da lige se nærmere på! Tak :)
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
||
Ellers kunne du prøve at spørge Spawn. Det ved han garanteret alt om. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |