recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon speaker-setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon speaker-setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon speaker-setup
    Sendt: 11-Januar-2009 kl. 11:03
Efter at jeg har investeret i en sub til min Denon 1508, vil jeg selvfølgelig gerne ha' fuldt glæde af den.
Derfor skiftede jeg mine fronter til "small", istedet for "large" i setup; men det lyder sgu' ikke godt. Der kommer kun "støj" ud af fronterne så.
Hvad gør jeg forkert ??

Mvh.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 13:16

Hejsa

Har du kørt en gang auto kalibering efter du har sat din nye sub til.....Den burde selv kunne indstille din nye højtaler installation....

Du skal lige være opmærksom på at den som standard ikke anvender Sub såfremt du hører alm. stereo signal eks. CD eller radio.....Du kan selvfølgelig godt få den til det ved at ændre i opsætningen.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 13:55
Hej "Puma"

Ja det har jeg prøvet, og der sætter den også mine front-ht til "large", og efter hvad jeg har forstået så vil det være en fordel at sætte dem til "small", så subben tar sig af bassen.
Jeg skal lige nævne at subben bliver anvendt i setup-menuen, og den virker også. Ja, jeg fandt ud af, hvis subben skulle benyttes i stereo, så skulle jeg sætte den til LFE+Main.

Mvh.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 14:09

Hejsa

Det er korrekt at såfremt du ønsker sub ifm. stereo skal du vælge LFE+Main.....Hvilken type front højtalere bruger du ?

Hvad har indstillet din front højtaleres crossover frekvens til ?

Jeg tror måske de mangler lidt bas for den burde altså kunne spille stereo med en fornuftig baslyd uden, at skulle benytte en sub.

Redigeret af Puma - 11-Januar-2009 kl. 14:15
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 14:50
Jeg bruger et sæt ældre B&O Redline 60'ere (de går vist ned til omkring 45), og crossover har jeg sat til 80.
Jeg mener bare at de skulle vel kunne lyde ordentligt, hvad enten jeg sætter dem til large eller small,,eller er jeg helt galt på den?

Mvh
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu