recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af surround bjælke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af surround bjælke

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FunteXDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af surround bjælke
    Sendt: 11-Januar-2009 kl. 15:39

Hejsa Recordere.dk

Jeg har nu et stykke tid kigger lidt efter noget nyt sorround sound og da jeg ikke har alverdens plads er jeg faldet over den slag hvor det bare er en stor aflang kasse du kan sætte under tv'et også er der mega mange små højtaler ind i kassen som så skulle kunne skabe noget der ligner sorround sound...

Nu vil jeg så bare høre om det overhovedet er noget værd sådan et sæt...

Har kigget lidt både på Phillips også på den Yamaha har men kan ikke rigtigt finde den store forskel på disse to så håber der er nogle der kan hjælpe mig derude så jeg kan blive lidt klogere...

Link til de 2 jeg kigger på: (kom gerne med andre forslag hvis der er bedre på market)

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000nkVA7BZo?ProductID=mo zD4QFHAl4AAAEeWVsk7LbO&CatalogCategoryID=DknD4QFHKR4AAAE O1Q803xiY

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000nkVA7BZo?ProductID=Tu _D4QFHwuYAAAEarhttzJEV&CatalogCategoryID=DknD4QFHKR4AAAE O1Q803xiY

- FunteXDK

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 15:45

Da lyden i en Soundbar kun kommer fra en retning, nemlig forfra, så vil det naturligvis ikke være muligt at få Surround fra en sådan. Det er vil få lyden til at minde om Surround, kommer an på de reflexioner som der kastes rundt i rummet fra enheden, så det kommer også an på indretningen af rummet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 15:49

Altså jeg har en tv bænk hvor der hænger et TV oppe over... også har jeg et glas bord også en sofa overfor tv bænken.... det står i et aflangt værelse nede i den ene ende, så har optimale forhold til at få sat sådan en op... ingen underlige hjørner eller noget der vil kaste lyden i en forkert retning...

- Men hvvilke alternativer er der til prisen... det er jo ikke meget sorround man får for 4k

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 15:52

Du vil få mere ud af det med et Logitech Z5500.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 15:55

Gider ikke have et logitech z5500... Dette sæt er afskyeligt grimt og ved godt at det er det bedste sorround sæt til pengene men det er usansynligt grimt... det er jo netop det smart ved disse soundbars... at de ikke fylder særligt meget og det er et pænt design og selvfølgelig bliver du fri for at trække diverse kabler og det kommer til at se virkelig pænt ud når den hænger under TV'et

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 16:02

Så må du jo leve med den ringere preformance og lyd som kommer fra en Soundbar.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 16:05
Har jeg også tænkt mig... - Men hvilken en er så bedst... har også set at samsung har lavet et sæt... og udover det, så har både Phillips og Yamaha lave de to jeg har linket til, lavet dem i en større model, så det er måske det jeg skal op i... så ligger vi pludselig i 5k klassen men det er jo stadig ikke meget hvis jeg vi have et ordeligt sorround system... derfor holder jeg mig til soundbar
Til top
Sonder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-August-2007
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 22:04

http://sound-projektor.de/english/index.html

Viser lidt om Yamaha´s teknik med mange små enheder. Det virker bare hammergodt, og er klart bedre end den sædvanlige teknik med få enheder.

Her fornemmer man virkelig at lyden kommer fra hele rummet, og ikke fra anlægget selv.

Og jeg kan godt lide at man har valgfriheden med hvilken afspiller man vil bruge... Så er der også plads til udvikling der

Jeg vil så anbefale at tilføje en aktiv sub til at få bunden med.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu