|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() Sendt: 14-Januar-2009 kl. 00:01 |
|
Jeg har nu haft mig en Tvix 6500 i et stykke tid uden at blive helt tilfreds. Jeg tager det til næste level og bygger mig en pc'er istedet. Jeg har dog ikke behov for drev og vil holde kabinettet så småt som muligt samt mindste strømforbrug muligt. Jeg kan læse mig frem til mange anbefaldninger og tænkte noget i denne retning: CPU: AMD 4850X2 - MB: Gigabyte eller Asus 780G chipset - Ram: Kingston eller OCZ 2x1gb PC8500 - Harddisk: Samsung F1 Spinpoint eller Western digital (har dog ikke gode erfaringer med WD) - Kabinet: Silverstone LC19. Det jeg er i tvivl om er, om det er de rigtige komponenter og om man kan indstallere windows over USB eller netværk istedet for drev? Maskinen skal kun bruges til media afspilning (x264, divx, vob, flac, netradio osv), ingen tv, optagning eller afspilning med disk, har andet til dette. Nogen ydeligere anbefalninger eller kommentar til mine valg? |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
|
Det kan du ikke. Du skal bruge et CD/DVD drev. Har du ikke en anden PC som du midlertidig kan låne drevet fra til Windows installationen? Jeg har iøvrigt et setup der minder meget om det du nævner, også i et Silverstone LC19 kabinet. |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Jeg vil foreslå, at du vælger XBMC og installerer det på enten Mac Mine eller en apple TV. XBMC er det program jeg har haft de bedste oplevelser med. Det virker bare uden at der skal "skrues" på en masse ting. Eneste anke er, at man ikke kan optage på det, og da du ikke har brug for det, synes jeg det ville være et godt valg... |
||
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Du kan godt installere over netværk hvis dit netværkskort er PXE kompatibelt og du fx har en RIS server
![]() USB stick kan sagtens lade sig gøre fx med et Sysprepped image og ghost... |
||
![]() |
||
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
![]() |
|
Jeg har en større pc'er i forvejen som jeg kan tage mit drev fra (sata). Så det er ikke der problemmet ligger. Gider bare ikke have drev i den når jeg ikke skal bruge det |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det ser interressant ud, er dette et styre system? eller skal der være en windows indstalleret? Hvordan ligger landet med opdateringer af codec's og understøttelser af formater? Redigeret af Mr. Anderson - 14-Januar-2009 kl. 22:27 |
||
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Tillad mig at sige at et DVD drev/brænder ikke er det værste man har. Men det kan man lave en backup med ghost fx. Så er man tilbage efter 5 minutter, hvis systemet går helt ned. Og ærligt talt er backup af mange ting ikke det værste man har. Det er backup af billeder, breve og andet vigtigt.
Muligheden for backup er svær at overse, det opdager man nok hvis man ikke bruger det. Og da en DVD brænder ikke koster ret meget og ikke siger noget ved brug af andre ting, syntes jeg ikke den kan undværes. Se nu bare første problem, der kan ikke installeres Windows? Der findes jo virus, trojans og andet der kan ødelægge det man har fået til at køre, og uden backup er man jo lost. Men selvfølgelig som de siger "rigtige mænd laver ikke backup" ![]() |
||
![]() |
||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Det er mediecenter som oprindeligt blev lavet til at køre på en 'modded' gammel Xbox(Den kan også stadig køre det - brugt 500 kr.) Det er siden blevet udbygget en del. HVis du vil bruge det på en HTPC kræver det et styresystem. Det kan køre både Windows og Linux. På en Apple TV virker det på det preinstallerede styresystem. Den skal dog patches, men det er meget nemt. Jeg er ikke ekspert i codecs, men umiddelbart er alt opsat i XBMC til at køre. Den mounter/kører alle formater. Jeg havde dog problemer med at afspille en 1080p, men det burde ikke være et problem i følge forum, så det skal jeg lige have kigget på. Største hurdle ved Apple TV må være hastigheden på det trådløse netværk. Jeg ved ikke om det kan levere dataen hurtigt nok til glidende afspilning af HD-materiale. DVD er ingen problem.
|
||
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
||
![]() |
||
sneppevej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|
Intet problem med at installere Vista fra USB. Kan kun anbefales. Jeg bruger aldrig andet. Hvis du formaterer en 4 GB USB nøgle fra en Vista PC efter følgende opskrift fra command prompt: • Diskpart Kopier Windows Vista til USB stick xcopy e:\*.* f:\ /e/h/f <enter> Så er det bare at boote på USB nøglen og installere Vista. Voila - og det går en del hurtigere end fra DVD. |
||
![]() |
||
larsstampe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
![]() |
|
hej alle Jeg er også ved at kigge på nyt vmce og kigger på dette selvbyg grundet flere som anbefaler : Athlon X2 4850e 1 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) (Cooler (fansink)) Eller et næsten færdigt system : Shuttle SG33G5 http://proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-cube/pc-sg33g5/pc-sg3 3g5-e8400.html Er der nogen som kan hjælpe med strømforbrug på disse systemer. Jeg håber at kunne holde mig på ca 50 watt når den ikke er belastet. Har idag en HP dv9266ea bærbar som bruger ca 40 watt men den larmer formeget/blæser da cpu'en duel core ligger på over 70 grader idle. PS de skal altid ståe tændt da de agerer fil server samtidig. PS. skal kunne spille HD 720p og 1080 p og have spdif lyd udgang ligesom jeg kan idag. Hp'en måd dog slet ikke lave andet hvis det ikke skal hakke i 1080p. Håber nogen vil hjælpe.
Redigeret af larsstampe - 15-Januar-2009 kl. 16:18 |
||
Mvh
Lars |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Very nice! |
||
![]() |
||
- Dark Nebula - ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
|
Silverstone kabinet er da røv dyrt og røv kedeligt. Desuden tvivler jeg stærkt på den 120W PSU der medfølger er nok. Tjek det her ud fra Dustinhome til 900kr - http://www.dustinhome.dk/pd_5010133664.aspx Derud over skal du beregne, hvor meget strøm dit system bruger, kan evt. gøres her - http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Og vælge så en 80+ certifaceret PSU - http://www.80plus.org/manu/psu/psu_join.aspx Redigeret af - Dark Nebula - - 16-Januar-2009 kl. 10:59 |
||
Diablo 3 On It's Way
Now Four Characters: || Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk || |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |