|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rimaraf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() Sendt: 13-Januar-2009 kl. 21:43 |
Hej folkens
Jeg fik en SUB10 i julegave, og er nysgerrig omkring jeres opsætning af den? Bruger I fx overhoved boost-funktionen? Synes min har tendens til mere bulder end detalje, hvis I forstår... |
|
![]() |
|
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
Jeg har skruet helt op for frekvensen og volumen står lige op (0 grader), samt boost funktionen slukket. Derefter lader jeg min receiver (Onkyo 705) styrer resten
![]() |
|
![]() |
|
Rimaraf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Ok, det "udelukker" ikke noget af spektret, at have slået det helt fra?
|
|
![]() |
|
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
Det kan jeg ikke forstille mig, boost er vel en slags "billig" loudness som booster de dybe toner som hvis du leger med din EQ på forstærkeren.
Denne Harbo sub er min første aktive sub og den er god til prisen. Men jeg går ud fra at det kun er de lidt billigere subs med en boost funktion. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Brug denne guide til indstilling af den. http://www.frequence.dk/sites/toner.htm |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for link, det må prøves. Startede med at lave en audyssey kalibrering og synes faktisk denne funktion kalibrerede min sub ganske fornuftigt. Falder dog altid tilbage på samme indstilling hvis jeg roder lidt med dem. Men tror jeg vil glæde mine naboer (bor i lejlighed) med en ordenlig sub kalibrering her i weekenden ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja tak for linket! :-)
Men jeg oplever noget spøjst når jeg skal indstille ud fra min lytteposition.. Rejser jeg mig bare en halv meter fra lyttepositionen, eller hvis jeg træder et par meter til siden, er lyden fra subben nærmest dobbelt så høj som hvis jeg sidder hvor jeg plejer... Har prøvet at flytte subben lidt, dog uden held...? |
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Så lad være med at flytte dig! ;)
Seriøst; så lyder det som om du ikke har fået placeret subben optimalt - du har nogle problemer med konstruktiv/destruktiv interferens. Prøv at placere subben lige der hvor du sidder, sæt et kabel i signalindgangen og rør ved inderlederen (eller få en ven til at gøre det). Subben vil nu 'spille' et 50Hz signal (induceret fra dine elledninger). Kravl så rundt i dit rum, og find det sted hvor lyden er kraftigst (og hvor du kan leve med at subben står) og placer din sub dér. -Kent |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Jeg vil ikke anbefale at bruge kun 50hz, det som du vil finde da er det stedet i rummet hvor at subben bedst trigger en node der ligger på eller lige ved siden af 50hz.
Skal du kun lytte til 50hz, så vil det være optimalt, men ellers så vil jeg anbefale dig at også få de andre frekvenserne med ![]() Tjek den her Audyssey guiden, den linker videre til to forskellige subguider, og dermed burde du kunne få både placeret subben og kørt rumkorrektionen perfekt |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm det er jo lidt trist, da jeg bor i en SU-hybel og sådan set ikke rigtig
kan flytte bæstet så forfærdelig mange steder hen... Men tak for opklaringen om ikke andet! :-) |
|
![]() |
|
jonlanghoff ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
![]() |
Jeg har den indstillet således: Boost helt ned. Frekvens helt op. Volume kvart op (vandret til venstre).
Måske er det bare min lille stue der gør det, men skruer jeg højere op for volumen eller boost, så er det alt for dominerende i lydbilledet. |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Og jeg glemte at poste linken
![]() http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895#pos t14456895 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |