|
sanyo plv-z5 rød+grøn skygge |
Besvar |
Forfatter | |
jak59
Ny bruger Oprettet: 25-September-2008 Status: Offline Point: 6 |
Emne: sanyo plv-z5 rød+grøn skygge Sendt: 25-September-2008 kl. 11:33 |
Så har jeg endelig fået sparet sammen til hjemmebiograf. Har købt Onkyo tx-sr875, cambridge DVD89, og så en Sanyo PLV-Z5. Det ser jo rigtig flot ud - men der er et problem med min Sanyo Z5. Alle hvide ting i billedet, f.eks. underteksterne, har en grøn skygge på ca. 2 pixel i højre kant, og en tilsvarende rød skygge i venstre kant. Samme grønne skygge optræder så også helt ude i den højre kant af billedet, og den røde skygge i venstre kant, når jeg har slået overscan fra på Z5'eren. Det virker som om at farvepanelerne er forskudt et par pixel fra hinanden i det vertikale plan. Har prøvet med forskellige typer kabler, forskellige indgange på Z5'eren, forskellige typer DVD-spillere, har også prøvet at føde Z5'eren direkte, udenom Onkyo'en. Intet af dette hjælper - altså må fejlen ligge i Z5'eren. Jeg har før haft et bagprojektions-TV, og der kunne jeg jo justere sådan et problem ind via en menu, der fik rød, grøn og blå til at passe sammen (og det samme kunne jeg også på mit TV, dengang jeg havde sådan et). Men jeg kan ikke finde ud af om det overhovedet kan justeres på min Z5, selv om jeg har nærlæst manualen, og ellers prøvet alt på menu'erne. Og så har jeg ledt forum igennem herinde, men har ikke kunnet finde noget tilsvarende emne. Kan jeg selv løse det her, altså kan det justeres, eller er det simpelthen en fejl på min Z5'er, så jeg skal bytte den (er købt hos Dansk Data Salg, som ikke er den store hjælp over telefonsupport. Flinke og venlige, men ved ikke rigtig hvordan)... Håber at der er nogen som kan hjælpe, det er lidt ærgerligt at det ikke bare funker... |
|
jan.h
Bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 113 |
Sendt: 25-September-2008 kl. 12:27 |
Hej jak59 Et godt gæt, ny prismeblok, det er den der samler rød, grøn og blå til et billed, også kendt som konvergensfejl.
Jan
|
|
jan.h
|
|
fast2night
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
Sendt: 25-September-2008 kl. 14:31 |
Prøv og kontakt Sanyo i Tyskland.
Jeg kan ikke forestille mig, at man ikke kan justere konvergens via en service menu. http://www.sanyo.de/support/tech_support_di.asp?lg=E&n1= 3&n2=1 |
|
Mvh Hans
|
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 25-September-2008 kl. 14:58 |
Det er en konvergensjustering der skal til. Så vidt jeg ved er det en mekanisk justering, så den bør du ikke udføre selv (så ryger garantien). Du skal kontakte Sanyo's support for at høre om det er en fejl, som er dækket af garantien. Jeg har læst om andre der har fået byttet en projektor med samme fejl. Sanyo's service varetages vist nok af AV-huset i DK. |
|
jak59
Ny bruger Oprettet: 25-September-2008 Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 25-September-2008 kl. 16:48 |
Tak for de foreløbige svar, som har ledt mig lidt på sporet... Det er jo konvergens det hedder... Jeg har nu brugt adskillige timer på nettet, for at se om der var nogle som havde løsninger på mit problem. Ikke helt - men næsten: Konvergens kan indstilles via en menu, men det er via det som hedder 'factory menu' eller 'factory mode' (der findes også det som hedder en 'service menu'). Koderne til at komme ind i disse hemmelige menu'er kan jeg godt finde for PLV-Z2 og PLV-Z3, men så kan jeg ikke finde den for nyere modeller, som min egen PLV-Z5. Derfor åbner jeg nu et nyt spørgsmål om koder til factory menu til PLV-Z5. Og tak for hjælpen, som har svaret på mit oprindelige spørgsmål.. |
|
zentobo
Ny bruger Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:51 |
Har haft samme problem med min Z2 i sin tid, som jeg købte brugt. Sendte den til rep. indenfor garantien - den var helt i Tyskland for at blive justeret og kom tilbage med problemet løst.
|
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 18-Januar-2009 kl. 20:08 |
helt løst bliver det aldrig.jeg har ogso haft en z5 med konvergens fejl.jeg fik den ombyttet,men fik at vide at sanyo accepterede konvergens på ca halvanden pixel
|
|
Brian321
Ny bruger Oprettet: 20-September-2008 Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 13:51 |
Du kan købe service manualen her: www.manualsparadise.com Der står i manualen hvordan du kommer ind i menuen. Jeg har selv købt en service manual til min Z2000 hos dem. Redigeret af Brian321 - 19-Januar-2009 kl. 13:52 |
|
jumleguf
Ny bruger Oprettet: 08-Februar-2009 Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 08-Februar-2009 kl. 00:22 |
Hey Brian321
Kan du dele nogle erfaringer med din servicemanual til Z2000? Har lige købt en for nylig og er voldsomt begejstret for den, bortset fra konvergens, som var meget sløj. Jeg sendte den i hovedet på AV-huset under garantien, og de sendte den tilbage til mig med beskeden at nu var det fixet, og den havde ligget udenfor tolerancerne. Det er så muligt, men den er i så fald kun lige nøjagtigt blevet justeret indenfor disse tolerancer og ikke et kvart hår mere, for problemet er kun delvist afhjulpet. Nu overvejer jeg så om jeg skal smide den i hovedet på dem igen, eller forsøge mig mig justering på egen hånd. Har købt servicemanualen, og det giver da en svedperle eller to på panden, når man ikke sidder med det til daglig. Spørgsmålet er om det er værd at rode med, når man kun er næsten frygtløs? |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |