|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||
dytten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 30-Maj-2004 kl. 11:12 |
||||
Hejsa Allesammen. Jeg skal til at købe min første optager ( til skiver ), men ved ikke hvad jeg skal købe - gider I at anbefale nogle fabrikater udfra MINE ønsker Regner med at købe maskinen i løbet af den kommende uge ( hvis I skaynder Jer at svare Skal optage på +R/+RW ( skyldes at jeg har en hel del +RW-skiver og har fået at vide at +R skulle være bedst - ellers giv besked ). Skal kunne afspille ALLE DVD-formater ( -R/-RW , +R/+RW , VCD , SVCD , MP3. Skal have "Timerfunktion" ( som alm video'er ). Skal helst ikke være PHILIPS ( nogle siger at Deres maskiner helst kun vil køre med deres egne skiver ? ).
Og så til spørgsmålene ( tænkt lige på at jeg ikke aner en sk... og derfor måske stiller "lidt dumme" spørgsmål ) : Kan man både optage gennem Antennelednig, Scartkabel og evt. gennem Digital-kabel ? Kan man "koble" en alm. DVD-afspiller til ( via ovenstående kabler ) og derefter "overspille" til optageren ( er godt klar over at der så ikke kommer menu'er/afsnit med, men det er jo også filmen det drejer sig om ik' ) ? Kan man "koble" et Digital-video-kamera til ( for overspilning til skive ).
Beklager hvis nogle spørgsmål virker dumme men .... |
|||||
![]() |
|||||
dytten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
||||
Kan se at 60 har læst spørgsmålene, men INGEN har svaret Hvorfor ??? Er spørgsmålene så dumme ? |
|||||
![]() |
|||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||||
Jamen, så er der jo kun tilbage at vejlede om hvilken Philips-model du skal have! En DVD-optager som ikke er Philips, og understøtter DVD+RW og DVD+R ... hm, så er der kun Yamaha og Thomson tilbage. Og da Yamaha også er Philips, så er der kun Thomson tilbage ... altså bortset fra kina-modellerne som jeg generelt ikke vil anbefale. Thomson DTH8000E opfylder næsten alle dine krav, den mangler dog DV indgangen for digital camcorder.
Ja, til de første to. Digital-kabel? Hmm, ikke hvis du mener digital lyd (dolby digital 5.1 eller sådan noget) det kan de ikke. Men digital video (DV) kan nogle modeller klare.
Ikke hvis det er en film du har købt eller lejet, de er beskyttet mod den type kopiering. DVD-afspilleren vil blot skrive "COPY PROTECTED" el.tilsv. i displayet hvis du forsøger.
Ja, hvis den har DV indgang.
Der findes ingen dumme spørgsmål. Dumme svar måske /Lars Redigeret af Lars |
|||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||
![]() |
|||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
||||
Hej! Ha, ha... Der er selvfølgelig delte meninger omkring DVD-formaterne, men se her: DVD Medier Det er en meget grundig gennemgang af medierne og der er link til flere forklaringer. De fleste maskiner kan vistnok efterhånden afspille alle mulige og umulige formater, til gengæld er der nogle mærker der kun optager på (-) formater og ikke (+), fordi (-) formaterne er det officielt godkendte i DVD-Forum. Alle (det tror jeg da) DVD optagere har en eller anden form for timerfunktion. Denne kan være mere eller mindre god - alt efter hvordan man vil bruge maskinen. F.eks. er der nogle maskiner, hvor timerfunktionen blokerer for anden brug af maskinen, med mindre man slår timer-funktionen fra - og husker at sætte den til igen, inden den programmerede optagelse skal starte. Jeg har JVC og min erfaring sammenhodt med det jeg har læst herinde er, at JVC har den absolut bedste timer-software. Se: Timer på E85 i forhold til 5100 og Timer i JVC’s optagere - her beskrives nogle af de problemer der kan være med timeren. Jeg har ingen erfaring eller kendskab iøvrigt med Philips optagere, men hvis der er en bestemt Philips optager du tænker på, så vil jeg gerne undersøge det for dig. Tv-programmer optages gennem antenne-ledningen - og kan vist ikke optages på anden vis. Antenne-ledningen går fra antennen til optageren og så er der en stump antenneledning fra optageren til TV'et - hvis jeg ikke husker meget forkert. Hvad du mener med digitalt kabel ved jeg ikke - mener du om man kan tilslutte en anden DVD-afspiller til DVD-optageren med et digitalt kabel, for digital overførsel af materiale? Ja, det tror jeg, men jeg er ikke 100% sikker, kun 95% Scart-kabel - ja, du kan tillsutte en videobåndoptager eller dvd-afspiller til DVD-optageren med scart... ææh ja, det er jeg da næsten sikker på. Jo det kan man, jeg tjekkede lige i min JVC manual. Men det kræver formentligt at der er to scart-connectors på optageren, da det ene normalt bruges til TV'et. En almindelig DVD-afspiller kan godt kobles til den nye DVD-optager, med scart-kabel og måske også med digital kabel. MEN, du kan ikke overspille købe-DVD'er hvis det er det du tænker på! Du kan kun overspille DVD'er eller VideoCD'er som er hjemmelavede, evt. på computer. Om menuer kommer med, ved jeg ikke. Digital-kamera kan efterhånden kobles til de fleste DVD-optagere - hvis denne har en FireWire port - og det er der mange der har. Det smarte er, at når man overspiller fra videokamera til optageren, så laver optageren automatisk kapitler med thumb-nails billeder, for hver gang man har trykket start eller slut optagelse på kameraet. Så kan man hurtigt slette dårlige optagelser. Dette har jeg i hvert fald læst om i forbindelse med JVC og Panasonic. Men forresten, det var harddisk optagere, om en stand-alone DVD-optager kan gøre ovennævnte ved jeg ikke. Du kan overspille til DVD, ja, men om de kan det smarte med kapitler ved jeg ikke, måske kun hvis der anvendes DVD-Ram eller RW. Dette bringer mig videre til et spørgsmål - eller rettere noget du skal overveje: Skal din DVD-optager være med harddisk? Det vil jeg anbefale, da det er væsentligt nemmere at anvende i det daglige. Du optager på harddisken fra TV, DV-kamera, eller anden video/DVD. Derefter kan du redigere i optagelsen på harddisken (f.eks. klippe reklamer væk). Og så kan du overspille materiale fra harddisk til DVD - i nogle tilfælde endda i op til 32 gange normal hastighed, og du kan lave DVD-menuer til din DVD-skive. Der er også flere andre fordele ved harddisk, såsom: Pause af live-tv, stor kapacitet - helt op til tæt på 500 timer på kommende modeller og meget mere. Jeg håber dette har hjulpet dig lidt på vej. Hvis du har flere GODE spørgsmål, så spørg endelig og jeg skal forsøge at hjælpe dig. Der findes ingen dumme spørgsmål! Med de venligste hilsener |
|||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||||
![]() |
|||||
FordPrefect ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
![]() |
||||
Hej dytten Du kan starte med at se oversigten over DVD recordere - der er også et sammenligningsskema: www.recordere.dk/charts/dvdr_chart.htm. Der kan du bl.a. se hvilke formater og filtyper der kan optages på og afspilles. Alle recordere kan optage fra antennen (Antenna IN/OUT), og jeg mener også alle har en form for timer. Scart IN betyder at der kan optages fra scart - spørgsmålet er om du har brug for RGB-in. Typisk hvis du har en satellit-receiver eller vil optage fra en anden dvd-afspiller - sidstnævnte kan dog ikke lade sig gøre med købefilm medmindre du investerer i noget ekstra udstyr. Tilkobling af et DV-kamera sker gennem en såkaldt DV-in port (også kaldet firewire/IEEE1392/i.link). Måske det du mener med "digital-kabel" ? Hvis du har en masse +RW skiver lyder det da som en udmærket ide at købe en recorder der kan optage på dem. De forskellige medier har alle deres styrker og svagheder. + formatet understøtter ikke timeshift eller variabel optagekvalitet - man kan kun vælge nogle få faste optagekvaliteter. Tjek også medieguiden: www.recordere.dk/media_dk.htm. Mit råd er at holde dig fra de helt billige recordere. Jeg tror man får hvad man betaler for kvalitetsmæssigt, og nogle af dem kan ikke engang optage i stereo. Hvis DV-in ikke er et krav kunne Thomson DTH8000E til ca. 3.500 kr. måske være en mulighed (men jeg kender ikke dit budget). Den kan åbenbart ikke afspille DVD-RW skiver, men spørgsmålet er om det betyder noget (og du kommer alligevel til at gå på kompromis med et eller andet). Sony RDR-GX7 er et bud hvis der SKAL være DV-in, men den er alt,alt for dyr efter min mening (6.500 kr.). Ellers kan det godt blive svært at komme udenom Philips (DVDR80). Jeg har ikke hørt om at de kun accepterer egne skiver, men måske andre kender til problematikken... Håber du blev lidt klogere - God fornøjelse! PS: Jeg er ny på området, og har endnu ikke praktisk erfaring med emnet, så du må ikke hænge mig op på noget Hilsen FordPrefect |
|||||
![]() |
|||||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
||||
Hej dytten Det er meget svært for os at svare på dit spørgsmål, da du ikke nævner nogen prisklasse. Det bedste råd jeg kan give dig er vælge nogle modeller ud og spørge direkte på dem. Du har sikkert set at vi laver anmeldelser, læs dem og spørg til dem, hvis der er noget konkret du vil vide som du ikke kan finde svar på i sammenligningsskemaerne og i forumet. Vi kan altså ikke sidde og skræddersy løsninger til alle. Det er ulønnet arbejde og vi har også andet at lave end at sidde og analysere behov og skræddersy løsninger der til. Vi hjælper gerne, men udgangspunktet skal være i orden. Vil du ofre 2.000 kr eller 10.000 kr ? Har du læst vore anmeldelser (flere er på vej Personligt skimmer jeg alle indlæg, men jeg kan slet ikke svare på dem alle. Jeg så også dit spørgsmål, men der var også lige et Karneval der skulle tilses Hilsen Michael Sørensen Redigeret af MichaelS |
|||||
mvh MichaelS
|
|||||
![]() |
|||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5342 |
![]() |
||||
Hej dytten Hvis det IKKE må være Philips kunne det være en Sony, de er også medlem af +R/+RW alliancen, se medlemmer - http://www.dvdrw.com/alliance/history.htm Mht. at Philips kun kan anvende egne skiver: Jeg har nu kørt med en DVDR70 i ca. 1½ mdr. og anvender Memorex, Datasafe og Ritek +RW skiver, normalt uden problemer. Har haft problem med 2 skiver som først var optaget med en Denver DVR-100 (retur til butik pga. flere tilfælde af "baglås" indenfor en uge, samt ingen Nicam stereo). Disse skiver kunne ikke afspilles eller slettes på DVDR70, men kan slettes og brændes på PC. Den ene er det lykkedes at bruge på DVDR70, ved at lave "image" kopi på den med PC, fra en anden skive optaget på DVDR70, og så efterfølgende slette den på DVDR70. Men den anden er det endnu ikke lykkedes med på samme måde. DVDR70 kommer med fejlmeddelelse: Disc has an incompatibel format. Skulle så normalt kunne slettes på DVDR70 ved 2x tryk Record, men efter nogen tid slukker maskine med en fejlkode i display. Så indtil videre helst fabriksnye skiver, eller skiver tidligere anvendt i DVDR70. Mvh JørgenT |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
PuHa ! Og jeg som troede at det var simpelt FordPrefect skriver noget om EKSTRA UDSTYR mht. kopiering - Hvad er det for udstyr/pris ? Ellers : TAK FOR SVARENE - kan se at der er en del at tage stilling til Det jeg tænkte på mht. DIGITAL-kabel er en lille tynd ledning ( muligvis en slags lysleder ). Hej ( indtil videre )
|
|||||
![]() |
|||||
Claus O. ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() |
||||
Et optisk digitalkabel er kun beregnet til lyd, og du kan ikke optage gennem det. Det er kun beregnet som udgang til din forstærker/receiver, der så kan behandle DD og DTS-sigaler. Det lyder som om at du er meget forhippet på at optage fra DVD til DVD, men når nu ingen andre siger det, så vil jeg da lige påpege, at det er ulovligt at kopiere en DVD, du ikke selv ejer originalen af. Du må gerne: Du må ikke: Kilde: http://www.kum.dk/sw5386.asp Men som alle andre siger, så må du nok lige op med et budget, før vi kan hjælpe. Desuden ville jeg da gerne personligt vide, hvorfor du foretrækker +R? Hvad har du hørt negativt om -R? |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Pkt. 1 ) Ja Jeg ved at dele ved kopiering er ulovlig og det holder jeg mig NATURLIGVIS fra.
Pkt. 2 ) Budget op til ca. 4000,- MEN kan godt gå højere hvis der er GODE grunde til det. Pkt. 3-1 ) Har hørt at Philips "foretrækker" egne medier, men det er tilsyneladende en skrøne. Pkt. 3-2) Har egentlig ikke hørt noget dårligt om -R, men blot fået at vide at måden +R lagrer på er smartere og at +R er det nyeste. Dog skal jeg lige fortælle at jeg selv ( PC-brænder ) har haft STORE problemer med at få -R til at virke, men +R "virker bare hver gang - det kan naturligvis være brænderen eller en tilfældighed, men sammnholdt med de andre oplysninger i dette Pkt. såå ! Samtidig ligger det sådan at jeg ligger inde med 20-25 +RW skiver som jeg naturligvis gerne vil kunne bruge. Men igen TAK FOR ALLLE SVAR - jeg vender nok tilbage ( om ikke andet så et andet sted i Forum ) - men jeg checker stadig dette emne. |
|||||
![]() |
|||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
||||
En harddisk video med DVD-optager kan evt. være en god grund til at sprænge budgettet - hvis du først har prøvet det, vil du nok give mig og os andre ret i at når man først har prøvet en harddisk video, så vil man ikke undvære det. Det er en uhyre genial opfindelse.
![]() ![]() |
|||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||||
![]() |
|||||
Fusser ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
||||
Hej Dytten Hvad med at sprænge dit budget med 1000.- og slippe 5000,- for harddisk optager. Prøv at se på linket http://www.redzac.de/info/portal/vs=default/key=111156102108 602536160940841238272O06/ZacCenter/main.ipm Der kan du få en LG EH 4820 S for 5000,- RED ZAC har en mindre butik på gågaden i Flensborg og en større i Niebüll ca. 20 km. syd for Tønder. Butikken kendes ved at være den mest gyselige i miles omkreds "Lyserød". Så hvis du skal sydpå i ferien er dette en mulighed. Om LG'en har Nicam stereo eller andre mangler eller svagheder kan jeg ikke sige dig; men jeg vil lade det være en opgave for de mere garvede medlemmmer i dette forum at afklare. Hvor ikke sælge dine rw+ i den blåavis eller andetsted og på den måde være fritstillet. God jagt Hilsen Fusser
|
|||||
jk
SONY KDL46W4500 DENON AVR-1908 BOSE Acoustimass 10 JVC DR-MH30S YOUSEE Samsung HDD Boks |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |