|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() Sendt: 13-Januar-2009 kl. 19:20 |
||
Jeg kan se at man kan få lydtryksmåler fra 300,- med VU meter til ca. 2000,- med digital display.
Hvilken kan i anbefale til justering af sit surround anlæg, Dertil test BD med hd lydformater, både test toner og demoer. Har set flere forskellige på nettet, men hvad anbefaler i ?? |
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
Frenzy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
||
VU metre er alt for upræcise til måling, de giver fingerpeg, ikke fakta.
Men, hvorfor vil du bruge en SPL måler til at justere anlæg med? Den kan jo kun fortælle dig hvor højt der bliver spillet. Skal du have en god og rocker præcis noise generator skal du have fat i audio.com/Home/Products/Minstruments/MiniratorMR2/tabid/118/ Default. aspx">Denne lækkerbisken. ![]() |
|||
Det kan godt være jeg er dum, men jeg er ikke idiot!!
|
|||
![]() |
|||
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
||
link virker ikke.
|
|||
![]() |
|||
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Det er jo sådan set også det primære, hvis man bare lige vil have justeret niveauerne på sit surround-system. |
|||
![]() |
|||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
||
|
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
Frenzy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
||
Jovist, men du får da absolut intet andet ud af det end dB tallet. Det kan godt være jeg er lidt nørdet, men jeg vil til hver en tid måle respons, phase, XO osv... men igen... jeg er nok også lidt nørdet... ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Jamen det er da også fint, men hvad vil du så bruge dén information til? En almindelig lydmåler er hvad der kræves for at indstille de ting der kan indstilles i en gængs surround-receiver. Der vil givetvis være situationer hvor man kan ønske sig andre målinger, men til dét der spørges efter, er en ganske almindelig radioshack tilstrækkelig. Desværre findes der mig bekendt ikke nogen test-skiver endnu med HD test-signaler - noget jeg absolut mener er tiltrængt, da nogle processorer laver fejl i LFE-niveauerne. Er der tilfældigvis nogle hajer på området, der kan sige om der findes muligheder for i privat regi at generere TrueHD og DTS-HD 5.1 og 7.1 lyd? Findes der tilgængeligt software der kan håndtere den slags? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er der så nogen der har forslag til digital lydmåler ?? |
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Her er 2 stk. Mange af dem jeg har kigget på har begrænsning på 31,5 til 8000 hz http://elma.dk/_da-DK/v:1385?visma5.prodno=5703317410283 http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=4 248&language=da |
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
rimelig essentielt at det bliver indstillet og kalibreret ordentligt.
DSP. Simpel håndkraft kan gøre store ting, med det menes at placere højtalerne i forhold til dit rum. Samt placere subben i forhold til din front så den bare tilnærmelsesvis spiller i fase. 2 cm. kan afgøre det hele! For at kunne foretage sådanne kalibreringer er det nødvendigt med et ordentligt måle apparat, uanset hvor gode ens ører er. ![]() Nå men... den røg da vidst lidt på ud på et sidespor... ![]() |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |