|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() Sendt: 22-Januar-2009 kl. 11:51 |
|
Jeg kører med et 42pz70... Jeg ville nødig skulle køre
1024*768 på en 42" skærm da. Er glad for at mit er Full HD. Men jeg har ikke haft nogen problemer med Burn In.. Der har været lidt efter jeg engang efter en reinstall glemte den med skærmen tændt og uden screen saver en nat. Så var diverse ikoner på skrivebordet lige brændt fast. Men det gik væk efter nogle timers normal brug. Redigeret af gensplejs - 22-Januar-2009 kl. 11:52 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
til film og optagelser er en px80 fin, ingen problemer. til 50hz skal du bruge dvi/hdmi eller hdmi/hdmi. Hvis du også skal bruge den til
internet og billeder. Samt på forhånd ved. den kommer til at står halve og hele timer på samme billede. Så vil jeg anbefale en sony w4500. |
||
![]() |
||
hbjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
Hej
Jeg kører MediaPortal på min 42px80. Når jeg er i MediaPortal kører jeg 1920x1080 ved 24Hz, 50Hz og 60Hz (afhænging af media jeg afspiller). Hvis jeg skal køre XP desktop (f.eks ved konfigurering) kører jeg 1024x768. Jeg ser det som en fordel at opløsningen er native 1024x768 når jeg konfigurerer. Så er jeg fri for at sidde meget tæt på skærmen for at læse teksten. Alt er smukt i Mediaportal ved 1080p. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
ikke i 3 min, tror faktisk ikke jeg har hørt om rigtig burn in, på en px80 eller pz80 endnu. Men hvis du går i fona og spørger, så er det efter 1 min |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Har selv et Samsung 42Q97, med samme "lave" opløsning. Jeg har ikke nogen problemer der relaterer sig til den opløsning. Jeg outputter et 720p signal, som skærmen så selv skalerer. Eneste "problem" er overscan. For at udngå Overscan skal TV'et sættes i picture-mode "Just Scan" - herefter er billedet kant til kant uden overscan. Problemet er bare at når PC'en starter op, så er opløsningen en anden (i BIOS). Dette gør at TV'en ikke kan lave "Just Scan" på denne opløsning, og picture-mode er derfor forkert når PC'en startet på. Har "løst" problemet ved at vente med at tænde skærmen til den er i windows. |
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|
Jeg har netop købt et TH42PX80 og bruger det til DVB-T og Mediaportal.
I PX80 kan du slå overscan fra, så ved 720p på HDMI er der flot kant-til-kant billede. Jeg har set et par 720p eksempler og det ser særdeles flot ud. MEN..... Jeg har oplevet det samme som er beskrevet i denne tråd:
Så det skal du tage med i dine betragtninger. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||
![]() |
||
Fer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|
En af de ting jeg har fundet lidt irriterende er at opløsningen er "skæv" altså en 4:3 opløsning vist som 16:9
Du kan ikke bruge widescreen skins i mediaportal. Bokstaverne må også blive trukket ud. Har ikke set en mulighed for at fortælle windows at man har en 16:9 1024x768 skærm. |
||
![]() |
||
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
|
jeg spiller world of warcraft på min pz80. og der er en widescreen opløsning.
så det spiller bare. jeg har ingen problemmer med fastbrændt billede.. og i wow er der alligevel meget info som står der hele tiden når man spiller |
||
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Sæt opløsningen som 1280x720@50....Og stretch vil forsvinde.....Der vil være skalering(Men det bliver foretaget af din skærm som ved at dennes 1024x768 er en 16:9 opløsning) Det bliver bedre...Meget bedre... Redigeret af Patriarken - 24-Januar-2009 kl. 18:40 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Det er ikke for lyde gammel-sur, men lad venligst være med at skrive noget som er direkte forkert - det kunne være at OP troede på det og droppede en ellers fantastisk skærm på baggrund af dette. At opløsningen er skæv gør intet. Som Patriarken skriver er det bare et spørgsmål om at outputte en HD opløsning (720p fx) som skærmen kan modtage da den herefter selv skalerer - på samme måde som hvis den modtog et HD- signal fra en Blu-ray afspiller eller lignende. Der er derfor ingen problemer med Widescreen skins og bogstaver, Ansiger og andet er ikke trukket. Bruger som nævnt selv en skærm med samme opløsning uden problemer. |
||
![]() |
||
Fer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|
Tag dog lige at klap hesten sømand. Jeg har forsøgt det i skriver. Jeg kan ikke komme med 16:9 opløsninger via min vga indgang på mit PX80. Hvis jeg sætter mit grafikkort til 1280x720 så får jeg intet billede. Sætter jeg den til 1280x1024 så kan den godt scalere det, men stadigt et 4:3 format. Jeg gik ud fra at den kunne ville scalere via HDMI af en eller anden tosset årsag. Jeg ville dog foretrække at der sker så lidt scaleringer som muligt. bit til bit. Dette giver trodsalt det bedste resultat. Mvh Tommy Fer Redigeret af Fer - 25-Januar-2009 kl. 08:51 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kan jeg sjovt nok ikke få min skærm til? Der kommer bare sort skærm hvis jeg sætter opløsningen til 1280x720. Jeg bruger VGA indgangen på PX80eren. Jeg er løbet tør for DVI udgang på computeren så jeg har ikke mulighed for at kører via hdmi hvor jeg er sikker på den kan scalere det. mvh Tommy Fer Redigeret af Fer - 25-Januar-2009 kl. 08:51 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |