|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ospdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 25-Januar-2009 kl. 09:51 |
Jeg skal bruge et grafikkort til mit vista mediacenter som passer i pciex 16 porten, gerne passiv kølet og med hdmi udgang, maskinen trækker et 40" lcd tv og der bliver ikke spillet på den, hvad vil være det bedste/billigste for mig ??
|
|
![]() |
|
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Jeg ville gå efter ATI 4650 baseret kort. Det kan fåes passiv kølet fra club3d hvis det er nødvendigt. Dog vær opmærksom på at alle passiv kølede grafikort kræver et rimeligt luftflow fra kabinet blæsere. Varmen skal ud af kassen på den ene eller anden måde.
Det har følgende fordele: Relativt billigt. Ca 500 dask, afhængig af om det skal være passiv kølet. Support for HDMI inkl 7.1 audio. Har nok power til at håndtere 1080p uden at CPU behøver være kraftig. ( blu-ray måske? ). Er endda et rimelig hæderligt spille kort ( ved godt du siger den ikke skal spille, men muligheden skader jo ikke ) |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Det kan altid betale sig at se på de seneste landvindinger, særlig hvis prisen er ok.
Til PCI-E kan du få enten et HD 4350 eller et HD 4550 kort. De koster fra 350 til 500 kr. De har samme grafik chip som ATIs kort HD 4850 eller HD 4870. Og der er hardware acceleration for de codec Blu-ray bruger. Desuden er der 7.1 LPCM lyd, det får man normalt ikke, kun DTS eller Dolby Digital 5.1. Der er HDMI/HDCP. Husk at købe et med tilhørende dongle!! Ellers kan du ikke få lyden med ved HDMI. Medmindre du finder et med direkte HDMI udgang. Check det ud på edbpriser.dk edit: nå, ja var 2 min for sent ude. ![]() Redigeret af Ken_T - 25-Januar-2009 kl. 10:53 |
|
![]() |
|
ospdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Nå ja jeg har jo også blue ray afspiller, tak for hjælpen har lige bestilt club 3 HD 4650
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
Hvor får man fat i en DVI/HDMI adapter der virker med HDMI lyd? Jeg har læst at ikke alle adaptere har denne mulighed. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Nej, du skal ikke købe et HD 4650 kort, det er ikke det rigtige. Det har ikke 7.1 lyd og er i familie med 4670 kortet. Det jeg henviser til er et senere udkommet kort og har grafikchip mage til HD 4870 kortet og det er noget ganske andet. Det giver også bedre grafikkvalitet. Du kan nå at ændre din bestilling til et HD 4550 kort. (selv om navnet HD 4650 lyder af mere end HD 4550, er det ikke det du får) Læs om kortene hvis du ikke stoler på det jeg siger. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville virkelig ønske jeg vidste det, men det gør jeg ikke. Derfor skal man købe med dongle sammen med kortet. Det er noget fusk at man ikke kan få en dongle bagefter et køb, men det er meget vanskeligt. Der har været nogle til salg på Ebay. Skriv endelig til mig hvis du falder over en, (måske jeg skulle checke nettet igen). Der er forskel på de dongler der skal bruges, de nye ATI kort skal bruge en grå dongle. Og Nvidias dongler er igen noget andet. Tror det handler om licenser |
|
![]() |
|
![]() |
Man kan få HD 4550 kort med hdmi ud, men hvor ved jeg ikke. Danske forhandlere tænker med pengepungen, de tilbyder bare noget billigt.
![]() link Redigeret af Ken_T - 25-Januar-2009 kl. 18:41 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for alle svarene !! Jeg har skrevet at jeg vil ændre min ordre til 4550, håber de adlyder |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ellers har du den velsignede 14 dages returret når du køber via Internet
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, som mccenterfly (:) skriver Ellers er det rigtige at slette den ordre man har givet og så lave en ny. Så længe den ikke er behandlet eller gået i gang, er det en ok metode der forebygger misforståelser i et system. Man ser en besked der viser at den gamle ordre er slettet. Og ingen går så i gang med den. Laver man sin ordre Søndag fx., kan man altid slette mandag hvor den tidligst behandles. |
|
![]() |
|
![]() |
Og forresten er et HD 4550 eller et 4350 kort i stand til at spare på strømmen når det kun kører på laveste blus, dvs. når man skriver eller surfer på nettet.
Har et HD 4830, der er en større "bror" og det drosler ned fra en clockfrekvenz på 650 til 160MZh, og Rammen fra 1000 til 250MZh. (mit kort er overclocket, normal clockfrekvenz er 575 og 900MZh ) En gennemgang af Hd4350 og HD 4550 kan man finde på Anandtec Men når alt er sagt, kan en løsning med et bundkort der har HDMI ud, være det rigtige og nemmeste af flere grunde, særlig når man ser på strømforbrug. Men et HD 4550 kort bruger ku 25 watt max, hvilket er meget lavt, det er ikke hvad det bruger droslet ned. Redigeret af Ken_T - 26-Januar-2009 kl. 07:14 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |