|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() Sendt: 26-Januar-2009 kl. 11:27 |
Hej gutter,
Nu hvor eksamen endelig er overstået skal jeg have testet et HTPC setup der kører DVB-S og DVB-C og generelt om det fungerer fint. Jeg ville umiddelbart kun købe det jeg har brug for til at teste om det virker og om jeg kan sætte det op til at fungerer uden problemer. Jeg tager derfor udgangspunkt i min egen stationær pt. og installere Vista Ultimate på en ny harddisk mv. - Jeg køber derfor kun f.eks. FireDTV mv. for at kunne udnytte min 14 dages fortrydelsesret, hvis det nu ikke fungerer ordentligt. Info om min stationær: Q9550, 4 gb ram, Asus P5Q-E, Samsung F1 Jeg vil teste om DVB-S og DVB-C fungerer efter hensigt og der ikke er problemer med afspilning af film mv. Ting jeg skal købe • FireDTV - DVB-C • FireDTV - DVB-S • Irdeto Cam ( Har stofa) Mangler jeg noget? Plejer fjernbetjeninger også at volde problemer? Jeg vil nemlig gerne have et virkende setup, før jeg går ud og investerer i kabinet, 4850e, mv. således at jeg ikke kommer til at brænde inde med hardware. Håber i kan hjælpe, vil gerne bestille delene idag. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja du mangler et CAM til din DVB-S. Conax hvis Canal Digital, Viaccsess hvis Viasat. Der er vist problemer hvis du kører Viasat, idet de parrer deres kort med recieveren. Canal Digital har truet med at de vil gøre det samme, men indtil nu er det vist bare trusler Er der Firewire i den stationære du nævner? Nødvendigt for at bruge FireDTV Du bør nok også investere i Cyberlink Power DVD for at få en god Codec Hvis du kører med VMC så fungerer MCE fjernbetjeningen (hvis du har en sådan) umiddelbart. Hvis du vil se HD skal du have et grafikkort der kan harware decode HD. ATI er så vidt jeg ved det bedste pt. Der allerede et par tråde der omhandler emnet
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Ja undskyld manglen på de andre detajler Har:
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
Nej, nej , nej. Viasat bruger NDS Videoguard kryptering. Der kan ikke købes et færdigt CAM. Jeg vil anbefale et Dragon eller T--Rex CAM, som man så selv skal programmere. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
DVB-S er til kanaler fra England der bruger Irdeto - Så der er ikke brug for cam til det, da jeg allerede har det pågældende cam. Vil meget gerne høre om en fjernbetjening. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Fjernbetjening: Jeg ville nok starte med denne ikke fordi den er specielt god, men den virker. Senere ville jeg nok investere i en Harmony Grafikkort: Skulle fungere fint FireDTV: De skulle fungere fint sammen på FireWire. Om du kan returnere dem er vel et spørgsmål om hvor du køber dem. Principielt er der 14 dages returret inden for EU, men det nok nemmere at håndhæve sin ret, hvis man køber i DK. Det er under alle omstændigheder vigtigt at man bruger Dankort eller kreditkort. Aldrig bankoverførsler! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Tak for info, jeg køber alt igennem dansk butik for at sikre returret. Andet i lige kan komme i tanke om sådan? Jeg læste en guide et stykke tid siden om en persons erfaringer med HTPC, og en komplet guide til Vista MCE og Tv pack 2008 - Nogen der har et link hertil? |
|
![]() |
|
![]() |
Ups! Viaccess er jo YouSee og andre kabelleverandører Men nu er det jo i dette tilfælde ikke relevant, så ingen skade sket Redigeret af MCenterFreak - 26-Januar-2009 kl. 13:03 |
|
|
![]() |
|
![]() |
Lige et hurtigt spørgsmål - Nu får jeg licens gratis, så spørgsmålet er om det skal være x64 eller x32? Nogle større forskel når vi taler driver og firedtv? Pt. kører system med x64 Vista Business |
|
![]() |
|
![]() |
Vil klart anbefale 32 bit. Giver færrest driverproblemer og 64 bit giver ingen fordele i et almindeligt HTPC miljø
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |