Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
uncle sam
Bruger
Oprettet: 25-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
|
Emne: WD TV HD Spørgsmål Sendt: 25-Januar-2009 kl. 03:40 |
Jeg har lige købt og opdateret min nye WD TV HD ...  Den fungere efter alle kunstens regler ... jeg har bare et lille problem da jeg ville teste *.mkv formatet. Min Eksterne harddisk er en Verbatim 500gb med USB 2.0(kan ikke se om den har et modelnavn på original emballagen, men der står Smartdisk) , Problemet består i at jeg ikke kan ligge en fil på 4gb eller mere over på den eksterne harddisk. Jeg har på fornemmelsen at det er noget med den måde Harddisken er formatteret på, filsystemet. Nogen der har en ide, om hvad jeg kan gøre?
|
Xtreamer
Logitech Z5500
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 25-Januar-2009 kl. 04:39 |
Jeg vil næsten tro det er fordi disken er formateret med FAT32.
Hvis du forbinder drevet til en Windows PC og skriver CHKDSK X: (skift X ud med diskens rigtige drevbogstav). Kommandoen skriver så i første linie hvilken filsystem disken er.
Løsningen er at formatere den med et andet filsystem der understøtter større filer, men du skal naturligvis lige undersøge om WD TV HD understøtter andre filsystemer).
Et eksempel (Hvis du kører med Windows på din normale PC) kunne være at konvertere disken til NTFS. Dette føres med kommendoen og kan udføres uden at miste data på disken.
Convert X: /FS:ntfs
(Igen udskift X med det rigtige drev bogstav).
Redigeret af hedberg - 25-Januar-2009 kl. 04:40
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
Swiss
Bruger
Oprettet: 17-November-2005
Point: 148
|
Sendt: 25-Januar-2009 kl. 04:52 |
WD TV HD understøtter NTFS, hvilket er nyttigt at formatere til, da den kan afspille ISO format, og en ISO kopi af en film normalt fylder mere end 4 GB.
Så bare følg hedberg's opskrift, så skulle den være hjemme. Du behøver ikke at tømme disken først.
|
/Swiss
|
 |
Boost
Super bruger
Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
|
Sendt: 25-Januar-2009 kl. 12:44 |
Jeg ville nu tømme disken og formatere den som NTFS i stedet. Især hvis der ikke er så meget på disken endnu.
Grunden er at "Convert" kommandoen laver 4kb sektor størrelser. Og hvis man primært lægger store filer på disken, som man jo nok vil gøre i dette tilfælde, så er det bedre med større sektor størrelser.
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 25-Januar-2009 kl. 12:55 |
Boost skrev:
Jeg ville nu tømme disken og formatere den som NTFS i stedet. Især hvis der ikke er så meget på disken endnu.
Grunden er at "Convert" kommandoen laver 4kb sektor størrelser. Og hvis man primært lægger store filer på disken, som man jo nok vil gøre i dette tilfælde, så er det bedre med større sektor størrelser.
|
Det gør format kommandoen i GUI'et nu også (ihvertfald i XP) og du kan ikke i min udgave vælge noget større.
Alternativt skal man ned og leve med format.exe kommandoen og lege med /A kommandoen.
Jeg kan godt se pointen og gør det også selv i forbindelse med f.eks database servere mm. Men i dette tilgælde ville jeg alligevel være lidt påpasselig da disken skal sluttes til - hvad der reelt er - en lille Linux kasse og jeg personligt ikke ved hvor god NTFS supporten er for "ikke-default" valg som f.eks større sector størrelse.
Redigeret af hedberg - 25-Januar-2009 kl. 12:56
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
Kim Frederiksen
Junior bruger
Oprettet: 10-Januar-2009
Point: 29
|
Sendt: 25-Januar-2009 kl. 16:39 |
Swiss skrev:
...da den kan afspille ISO format, og en ISO kopi af en film normalt fylder mere end 4 GB. |
Ka den det?? synes da ellers jeg har læst andetsteds at den ikke kunne..
Det må lige testes! 
|
-- If it has wheels, I can race it--
|
 |
uncle sam
Bruger
|
Sendt: 25-Januar-2009 kl. 17:21 |
Først lige tak til alle for svarene  Dernæst må nok hellere købe en ny Ekstern harddisk da den "gamle" er næsten halvt fyldt  , mener at en 500gb WD harddisk koster 67euro i Tyskland.... @Kim Tror ikke den kan tage ISO'er, men man kan blive overrasket, jeg er ihvertfald overrasket over nogen af de filer WD TV kan håndtere...ville bare lige teste nogle af de mkv filer da der har været problemer med den foregående Firmware, men det skulle være løst med den nye version 1.01.02 Jeg har oplevet lidt problemer med undertekster i forbindelse med DVD, hvis jeg spoler/pauser skal jeg lige slå undertekster til igen, men det går nok
|
Xtreamer
Logitech Z5500
|
 |
Kim Frederiksen
Junior bruger
Oprettet: 10-Januar-2009
Point: 29
|
Sendt: 26-Januar-2009 kl. 12:08 |
Den kan spille .iso-filer.. NICE!!
synes efterhånden at der er en hel del ting, den lille kasse kan, som WD ikke informerer om.. De skyder sig da gevaldigt i foden, ved at undlade at informerer om ALT hvad dette lille vidunder kan!
|
-- If it has wheels, I can race it--
|
 |
uncle sam
Bruger
|
Sendt: 26-Januar-2009 kl. 16:11 |
@kim : Hehe, det er bare lækkert med alle de små overraskelser i WD'en.....havde overvejet at bruge den i soveværelset, og købe en TVIX til stuen...men tror det bliver til 2 WD'er istedet
|
Xtreamer
Logitech Z5500
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 26-Januar-2009 kl. 19:23 |
Kan en ISO-fil af en blue-ray disk også spilles?
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 26-Januar-2009 kl. 19:37 |
Nej
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
uncle sam
Bruger
|
Sendt: 29-Januar-2009 kl. 16:04 |
hedberg skrev:
Et eksempel (Hvis du kører med Windows på din normale PC) kunne være at konvertere disken til NTFS. Dette føres med kommendoen og kan udføres uden at miste data på disken.
Convert X: /FS:ntfs
(Igen udskift X med det rigtige drev bogstav). |
Nu er jeg igang med en convertering , men får beskeden "Enter current Volume Label for Drive I" Det er tale om WD Elements 640gb ekstern Fat32 harddisk
|
Xtreamer
Logitech Z5500
|
 |