|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 22-Januar-2009 kl. 08:42 |
|||
Kører p.t. med onboard spdif passthrough ud til min 5.1 DTS reviever. Vil gerne få noget HD-DTS ud af mine Blu-rays, så derfor går jeg med tanken om at købe et ordenligt lydkort og så køre analogt ind i min reciever. Det bør vel også give mig en bedre lyd generelt til musik osv? Det er vel det bedste at have et eksternt lydkort for at slippe for støj fra pcén? Har kigget lidt på XS-sounds site omkring Audiotracks USB lydkort, men aner ikke hvilket jeg bør vælge, pris/kvalitet? Hvordan hånteres lyden i pcén ved at køre 5.1 analogt ud? Software? indstillingere etc? Ved digitalt passtrough er det jo så nemt! |
||||
![]() |
||||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
|||
er her ingen herinde som kunne guide mig lidt?
|
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Jeg bruger denne og er meget tilfreds
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
der må da være flere der kender til dette emne? Er også stødt på et Terratec phase 26 USB, det ser da fedt ud! http://www.thomann.de/dk/terratec_phase_26_usb_se.htm nogle der kender til det? |
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Ja men hvis det er det du har behov for, så er det jo det du skal købe Der er jo ingen af dem der der kan "upper class" 7.1 etc. men hvad er det du leder efter? Et eksternt lydkort er et ekstern lydkort. Der kommer lyd fra PC til lydkort (via USB) og så kommer der lyd (helst digitalt) fra lydkortet til en forstærker. Voila: Lyd (i 5.1 kanaler). Det er så det! |
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
jeg har kun 5.1 anlæg, så jeg har ikke behov for flere kanaler. Nu skriver du helst digitalt fra lydkort til anlæg. Hvorfor det? Meningen var netop at jeg ville opnår bedre lyd+HD med 5.1 analogt istedet for mit onboard SPDif digitalt! Det lyder ikke som om du har den store fidus til lydkort mht kvalitet, lyd etc.? |
||||
![]() |
||||
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|||
http://www.xs-sound.dk/data/products/xfiprelude/info.asp# Søg evt. lidt på nettet vedr. dette kort, alternativ om forgængeren Auzentech X-Meridian 7.1, og du vil finde mange der roser kortet for den gode lyd. Jeg er selv meget tilfreds og bruger det både digitalt og 5.1 analogt eks. i forbindelse med afspilning af blu-ray fra mit mediecenter. Jeg bruger det dog mest til afspilning af musik i både 2 og 5 kanaler (DVD-Audio), via de analoge udgange, og jeg er meget tilfreds med lyden men udskiftning til nye opams fra standard til de omtalte er et must. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Da mit mediacenter ikke er større end en DVD-aspiller kan der ikke sidde et pcikort i og er også noget bange for internt støj... Så jeg er mest til noget eksternt.. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvorfor tror du at du får bedre kvalitet med analogt? Kilden er jo digital (Dolby Digital 5.1/DTS), så hvis din forstærker er af en rimelig kvalitet, så er det vel bedst at den foretager dekodning af det digitale signal. Det er derfor jeg ikke mener at lydkortet har den største betydning mht. kvalitet |
||||
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kilden kan vel også være HD-DTS, hvilket gør det nødvendigt at benytte analogt pga min reciever mangler den afkodningsform. Desuden har jeg læst at de fleste surroundrecivere har en meget dårlig DA konverter, så et godt lydkort skulle være bedre. |
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Hvis du er begyndt at læse, hvorfor undersøger du så ikke markedet? Du beder om et bud og forkaster derpå de forslag der kommer. Det er som sædvandligt som om at du famler efter et eller andet du ikke selv ved hvad er. Hvis du går efter en DAC der er bedre end den der sidder i din AV-Reciever må du vel i udgangspunktet vide hvilken der sider i din AV-Reciever ikke sandt? Ellers er det jo håbløst at skrive indlæg her, jeg mener hvordan skal vi kunne give en saglig vurdering om der vil være noget hente ved at vælge et lydkort til analogt hvis ikke vi kender udgangspunktet? X-FI platinum, X-FI Prelude, Omega Claro osv har fremragende DACS og de to førstnævnte også rimelige drivere. Med det sagt ville jeg til enhver tid vælge en IKKE elektrisk forbindelse fra en PC til AMP....DVS Toslink, og så kan det stort set være ligegyldigt hvilket lydkort du vælger.... Dertil kommer at du alligevel ikke har mere end 5.1....Så er SPDIF vel godt nok er det ikke det? Redigeret af Patriarken - 23-Januar-2009 kl. 13:05 |
||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kan du forklare mig hvorfor der er et marked for seperate spdif-lydkort som koster mere end et bundkort med onboardlyd, hvis du mener valg af lydkort med spdif er ligegyldigt? |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |