recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - htpc fra SHG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethtpc fra SHG

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Emne: htpc fra SHG
    Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 12:08

Hej

Jeg har tidl. set et indlæg ang. ovenstående men kan ikke finde det nu.

Anyway, hvordan er det indbyggede grafikkort i disse maskiner(Intel Graphics Media Accelerator 900 (tilsvarende til et nVidia Geforce FX5200))

http://www.intel.com/products/desktop/chipsets/graphics/gma9 00/index.htm?iid=ipp_browse+chpsts_gma900 &

Jeg er ikke den store gamer, men vil gerne kunne spille lidt en gang imellem(p.t. Battlefield) Er det nok med det indbyggede grafikkort der deler op til 128 MB eller skal der købes et seperat grafikkort(hvis der overhovedet er plads til det?)

Er ellers tæt på at købe denne maskine!

mvh Auri

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 12:17
hvis det er BF2 du skal spille, må du nok have et andet grafikkort! eller hvis du tænker på andre spil, der udkommer i disse tider.... (eller i fremtiden). men til alm. desktop brug er det ok

Redigeret af fumse
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2005 kl. 18:59

Har lige fået at vide pr. mail at der ikke er mulighed for opgradering af grafikkort(kan man ikke bare tage et andet bundkort med større grafikdel???)

De skrev at grafikkortet svarer til radeon 9200! er der nogle der kender det?

Havde ellers lige håbet!!

mvh Auri

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2005 kl. 19:12
Det er et ganske udenmærket grafikkort til at vise 2d og kører passivt kølet. Derfor fremragende til formålet.
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2005 kl. 20:05

Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Det er et ganske udenmærket grafikkort til at vise 2d og kører passivt kølet. Derfor fremragende til formålet.

Jo men det er ikke nødvendigvis ganske udemærket til BF2 eller 3D spil... som formålet også er (selvom det primært er TV kan jeg forstå)

Det er svært at sammenligne Intels integrerede grafikkort med alm. PCI/AGP/PCI-E kort, idet de godt nok mangler nogle features... men jeg kan da se at den har Pixel Shader 2 (ikke 3, som jeg vist nok mener er obligatorisk til spil som battlefield 2 - men hæng mig ikke op på det).

Thomas

Redigeret af fumse
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2005 kl. 22:33

ok tak for svarene

jeg må nok vente til den perfekte htpc(for mig) kommer, men den fra shg er tæt på bortset fra den mangler lidt grafik.

hvis jeg bruger 8000-10000 kr. på et mediecenter/PC så skal jeg altså ikke bruge penge på en pc de gange jeg gerne vil game lidt

mvh auri

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 13:11
Hvorfor ikke samle en selv. Så kan du få det som du helt vil.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu