|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1048 |
![]() Sendt: 29-Januar-2009 kl. 20:34 |
Hej med jer! Jeg har haft Bredbånd City i lang tid fra TDC. |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Du er sikker på, at du ikke har betalt den rigtige pris alligevel? TDC's regninger kan godt være noget uoverskuelige med læggen til og trækken fra.
Hvis du ikke har IP-telefoni hos TDC, synes jeg, at du skal overveje skift til Telmore. Det er et søster-/datterselskab til TDC, og det benytter TDC-forbindelser. Du kan beholde dine TDC mailadresser, hvis du snakker med TDC først. EDIT: Ikke tilføjet. Redigeret af jeje - 29-Januar-2009 kl. 21:19 |
|
![]() |
|
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1048 |
![]() |
ja jeg er helt sikker, at prisen er forkert.
Den er ikke så svær at forstå, når man sammenligner regningerne. Men telmore ser da spændende ud, især når man kan få 2 i upload, for samme pris. (har normalt telmore som mobil) Men det med emailen er et centralt problem - den skal jeg nemlig beholde... Hvordan gjorde du helt præcis ? |
|
![]() |
|
![]() |
kan man få fast ip hos telmore - kan ikke finde det i priserne...
|
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Jeg er heller ikke stødt på det, så det kan man nok ikke. Men jeg har ikke brug for det. Men du kan prøve at sende en mail eller ringe til dem, så de mærker interessen. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke selv beholdt min mailadresse, for da jeg flyttede internetadgang fra TDC til Telmore troede jeg, at man kom til at betale i dyre domme hos TDC for at beholde den. Men informationen har jeg læst i nyhedsgruppen dk.edb.internet.udbydere. Første indlæg hedder "Om at beholde sin TDC mail efter skift af udbyder" og er dateret 16/1-2009. Du kan sikkert finde tråden i Google groups. Her er et uddrag: "Når man flytter fra TDC til Telmore, så er man sådan set stadig TDC kunde. Og derfor kan man få lov at beholde sin TDC mailadresse. Men man skal naturligvis have det aftalt inden skift af udbyder. På dagen for flytningen bliver ens kundenummer så konverteret til et gratis Netbasis-abonnement, og dermed har man så fortsat adgang til mailadressen inklusiv webmail. Han nævnte, at man formentlig vil få et brev en gang i kvartalet som fortæller, at man ikke har haft trafik på abonnementet, og at man bedes bekræfte, at man stadig ønsker abonnementet. Det kan man så blot ringe og gøre, og så vil det køre videre." Hvis man flytter til et andet selskab end Telmore, kan man få overflyttet sine emailadresser til et Netplus abonnement, som koster 318 kr/år ved helårlig betaling. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis man har en variabel IP-adresse men gerne vil have en fast i stedet, skulle det kunne lade sig gøre med dynamisk DNS. Jeg ved ikke, hvor godt det fungerer.
EDIT: Jeg har prøvet at teste min Telmore-forbindelse. Min IP-adresse ændrer sig ikke, hvis jeg fornyer eller releaser IP-adressen i routeren. Den ændrer sig heller ikke, hvis jeg slukker det hele incl. ADSL-modem i nogle få sekunder. Men den ændrer sig, når jeg slukker det hele natten over. Så umiddelbart vil jeg tro, at man har den samme IP-adresse, sålænge modem og router er tændt. Og så kan dynamisk DNS nok fungere udmærket. Redigeret af jeje - 30-Januar-2009 kl. 02:27 |
|
![]() |
|
![]() |
jeje - tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Telmore tilbyder nok IP-telefoni på et tidspunkt. Da jeg snakkede med dem her i starten af januar sagde en medarbejder, at de nok ikke blev klar før i andet kvartal. Men ellers kan man fx købe en IP-telefon og abonnere hos en IP-telefoniudbyder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |