Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Oleska
Ny bruger
Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
|
Emne: Stereolyd fra TV til Onkyo 706 Sendt: 30-Januar-2009 kl. 11:57 |
Hey i forummet,
Der er jo så mange kloge hoveder herinde, og nok mange af dem har anskaffet sig en Onkyo...som kan svare på mit spøgsmål..
Jeg har ført Optisk lyd ud fra mit TV ind i indgangen på Onkyoen, og det virker helt fint når der sendes i dolby digital på kanalerne.
Jeg savner bare en indstilling på forstærkeren, som kan omdanne de "alm. kanaler" med stereolyd til en acceptabel "filmlyd"... Der er helt vildt mange valg muligheder.., og umiddebart synes jeg ingen kan bruges.
Er der nogle herinde som vil oplyse om det ?
Mvh Oleska
|
TV: SHARP XS1
Bluray: Oppo 83SE
Surround: Rotel
Højt: B&W
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 30-Januar-2009 kl. 12:44 |
Jeg bruger selv mest Dolby® Pro Logic® IIx movie, eller nogle af thx cinema indstillingerne. Jeg synes Dolby® Pro Logic® IIx lyder noget bedre end stereo, og ens film oplevelse bliver bedre. Der er selvfølige ikke den samme dynamik som fra dvd og slet ikke som HD LYD. Men når udgangspunktet er et stereo signal, synes jeg den gør det fint. min er så en 806
|
 |
Oleska
Ny bruger
|
Sendt: 30-Januar-2009 kl. 13:07 |
Tak Xcardman, Deet vil jeg prøve -
Har godt nok prøvet lidt af hvert - men synes du der kommer nok i de øvrige højt. udover center ?
Mvh Oleska
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 30-Januar-2009 kl. 15:30 |
Der kommer ikke meget lyd i baghøjtalerne og det kan man heller forvente. rigtig digital lyd er netop lavet til at sende lyd direkte til de forskellige højtaler. Samt et Lfe spor direkte til sub. Men der er også forskel på de forskellige film på dvd og blueray i lydkvalitet.
|
 |
ole post
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
|
Sendt: 31-Januar-2009 kl. 21:46 |
hej. jeg tror du skal prøve at justere lyd styrken i samtlige kanaler, enten ved hjælp af den medfølgende mikrofon eller med test tonen som er i recieveren, jeg har en yamaha og ved almindelig tv lytning er der masser af lyd i bag kanalerne bare tag tv reklamerne der er utrolig god surround. mvh ole post
|
Ole Hansen
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 31-Januar-2009 kl. 22:11 |
Jeg synes også der er fin lyd når jeg ser tv og specielt som Ole post siger, så er reklamerne godt med.
Jeg har en Onkyo 605'er og kører Dolby Prologic Movie indstillinger.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 31-Januar-2009 kl. 23:43 |
Mit er indstillet ordentligt til dvd og HD LYD, men et stereo signal fra tv vil aldrig få den samme dynamik. Men det da bedre end højtalerne på et tv.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 01-Februar-2009 kl. 11:01 |
Det er rigtigtigt at det aldrig vil være som en DVD, men Dolby Prologics 4 kanaler lyder nu altså bedre end standard stereo... Alene den fordel at tale kommer fra center. Desuden giver baghøjttaleren også en god stemning.
Jeg vil ikke tilbage til stereo når jeg ser tv.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 01-Februar-2009 kl. 11:10 |
det kan jeg godt give dig ret i, jeg bruger heller ikke stereo til film fra tv. Man får da lidt af bio fornemmelsen, ved Dolby Prologic Movie. Men nu ser jeg næsten kun film fra dvd eller blueray. kan også kun se dr1 og tv2 plus dr2. har dog bestilt tdc trio, har ikke mulighed for kabel tv.
|
 |
Oleska
Ny bruger
|
Sendt: 03-Februar-2009 kl. 09:43 |
Tak for feedback, Har prøvet diverse indstillinger - og det er faktisk blevet helt OK...,
Tak for hjælpen !
Mvh Oleska
|
|
 |