recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elspareskinne og PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElspareskinne og PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Elspareskinne og PS3
    Sendt: 02-Februar-2009 kl. 11:58
Jeg skal have sat en elspareskinne på mit HiFi udstyr, så jeg kan undgå standby-strømforbruget.

Men så falder jeg over følgende på elsparefondens hjemmeside:

Hvilke apparater kan jeg tilslutte en elspareskinne
Generelt kan du tilslutte alle apparater, du bruger sammen med fjernsynet og computeren, f.eks. dvd, video, modem og printer.
  • PlayStation 3
    PlayStation 3 bør ikke tilsluttes en elspareskinne. Der opstår nemlig datafejl, hvis du slukker for den, mens den står standby. Og netop det gør en elspareskinne, når du slukker for tv’et.

Hvorfor skulle det give datafejl, hvis den står standby? Det er vel det samme, som hvis jeg bruger afbryderknappen bag på min PS3, er det ikke?
Anders
Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 12:16
Jeg tror de mener hvis den står tændt og den derfor ikke
slukkes "rigtigt" inden strømmen afbrydes.
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 12:20
Ja ikke?

Hvis man får den slukket, så den står standby inden fjernsynet slukkes, så er der vel ingen problemer med at have en PS3 i en elspareskinne. Right?
Anders
Til top
blddk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 15:47
Lyder lidt mystisk... Hvad hvis strømmen ryger imens man bruger den? eller hvis det ryger imens den står på stand-by?

Bruger en af de gamle xbox som mediecenter, med et andet styresystem på, der kan jeg gøre hvad jeg vil, plus jeg ofte glemmer at slukke den før jeg slukker recieveren, som så afbryder for alt andet... incl xboxen..
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2004
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 15:51
Jeg har haft min PS3 på en elspareskinne i et år, og har endnu ikke oplevet nogen problemer.
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 18:22
Det er muligt, at risikoen ikke er stor, men omvendt er der heller ikke meget at spare. En PS3 bruger ca. 2W i standby, hvilket er langt mindre end mange af de andre apparater, man typisk slutter til sit TV. 
Til top
blddk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det er muligt, at risikoen ikke er stor, men omvendt er der heller ikke meget at spare. En PS3 bruger ca. 2W i standby, hvilket er langt mindre end mange af de andre apparater, man typisk slutter til sit TV. 

Min reciever og sub bruger ca det samme. Pga switchmode strømforsyningen som står for stand-by strømmen, og som så tænder for resten af komponenterne, og tænder for ringkernerne.

Men man kan jo koble alt muligt på, f.eks har jeg også koblet boksen til at styre mit lærred på, bare smid et par ting på som bruger 2-3w i stand-by og så er man hurtigt oppe over 10w
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu