recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Goe dvd-r printable skiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGoe dvd-r printable skiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
labama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Goe dvd-r printable skiver
    Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 02:18

Hey derude

Jeg har prøvet prodye dvd-r skiver som man kan printe på dem (de er fullprintable) men er dårlige at printe på da det tværer ud og er lang tid om at tørre

Men så stødte jeg på Princo dvd-r skiver (der desvære ikke er fullprintable) men der er SUPER at printe på da de er meget mere "ru"

Men har princo lavet nogle full printable ? da jeh ikke lige kan finde nogen. Men havde også tænkt på at få nogle Verbatim dvd-r som er full printable....men er de lige så ru ? og gode at printe på ?

Min printer er en Canon Pixma IP4000 (med originale patroner)

Hygge ....

labama !

Hardvare : Nec 2500A / Canon Pixma IP4000....det´ lir !
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 02:26

Jeg har ikke selv en printer der kan printe på CD/DVD, men en af mine venner har en Canon (forløber til din model), og hans printer fint på Verbatim skiver.

Jeg vil råde dig til ikke at bruge lav-kvalitets skiver som f.eks. Princo til at gemme noget vigtigt på - så meget dyrere er kvalitetsmedier heller ikke. Det eneste problem er at de langsomme medier (8x og derunder) bliver vanskeligere og vanskeligere at finde, og ikke alle gamle recordere/brændere fungerer lige godt med de nye 16x medier.

Du kan f.eks. købe Verbatim 16x DVD+R eller DVD-R Photo Printable medier for 86 DKK for 25 styk (plus fragt) hos WeSellCD.com.

Jeg ved så ikke om disse fungerer godt i din recorder eller brænder. Hvis det er din NEC 2500A skiverne skal brændes på, så skal du måske se om du har seneste firmware til den. Se her for official firmware: NEC Official Firmware.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
labama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 02:37

Hmm ja du har nok ret

Men de Verbatim du nævner "photo" er de som photopapir man kan købe ? altså belægningen ?

Til top
labama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 02:39

To ting mere.... er wesellcd.com hurtige med fragt ? for Nierle går der en lille krig før de kommer frem

Og er de Verbatim full printable ?

Redigeret af labama
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 09:33

Hej

Jeg bruger disse skiver fra Nierle.

DVD+R 4,7 GB Ritek 8x Speed printbar Inkjet 50 Stk
Artikel nummer: 2421
Producent: Ritek
Vægt (kg): 1.000
Forpakning: Folie-pakket

De har en super lækker overflade, der bliver helt glat og har ikke haft en eneste fejlbrænding eller problemer afspilning i dvd'en. Så de kan varmt anbefales. De fås også hos mediacentralen, hvis du vil undgå Nierle.

http://www.mediecentralen.com/index.php?page=products&pr oduct_id=278

/Mads

Redigeret af Mads A
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af labama labama skrev:

To ting mere.... er wesellcd.com hurtige med fragt ? for Nierle går der en lille krig før de kommer frem

Sidst jeg købte verbatim købte jeg her  http://www.burnalot.dk/shop/ og de kom meget hurtigt

Og de er fuld printbare til center hullet, overfladen er lidt ru/mat,  og de er fine at printe på med din pixma 4000. Jeg ved ikke om og hvilke der evt findes hvor overfladen er "Glossy" ligesom blankt fotopapir, dog tror jeg at TDK laver nogle, de Ritek skiver som Mads her i tråden henviser til har jeg ikke prøvet, men ritek skulle da vist være ok ?

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 11:00

Nierle er generelt meget dyre med Verbatim (kvalitet) til gengæld har de en masse billige skiver de gerne vil sælge. Jeg ville ikke selv bruge dem (hverken Nierle eller deres skiver).

Claus

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 19:01

Men de Verbatim du nævner "photo" er de som photopapir man kan købe ? altså belægningen ?

Det er jeg ikke sikker på - jeg har set dem, men jeg har ikke selv nogen.

er wesellcd.com hurtige med fragt

Ja, hvis der er lagervare, så vil du typisk få pakken næste dag! De ligger lige syd for grænsen, så de kan sende med dansk pakkepost ved at aflevere på posthuset nord for grænsen (mit gæt).

I øvrigt har jeg samme oplevelse med IT-Netsupply.dk - de leverer meget hurtigt, hvis varerne er på lager. De er bare p.t. lidt dyrere med de printbare skiver, men priserne varierer hele tiden - nogen gange varierer de flere gange på en uge!

Fra Mediecentralen.com har jeg oplevet at de har været to dage om at levere noget, som var på lager. De har til huse i Malmö.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 19:18

Angående Ritek DVD medier:

Jeg har ikke selv erfaring med disse, men mange andre har blandede eller dårlige erfaringer med langtidsholdbarheden af disse skiver.

Her er f.eks. en afstemning om dette på CDFreaks forum:

Poll: My Ritek DVD+-Rs have become (nearly) unreadable over time

(Se resultatet af afstemningen her)

Så må I jo drage jeres egne konklusioner.

Min konklusion har været, at jeg ikke har lyst til at købe nogen Ritek DVD skiver. (CD-R er de til gengæld gode til at producere).

Til top
labama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 23:11

Jeg har i dag fået fat på en af disse omtalte Verbatim DVD-R skiver og må sige at de har faktisk lige den overflade jeg leder efter.....takker for hjælpen så jeg prøver at bestille en pakke for at se hvad min printer siger (og brænder selvfølgelig osse)

Det er bare sjovt at min printer havde så svært at printe på mine tidligere Prodye skiver....det blev rigtig dårligt.....men som jeg skrev tidligere så var overfladen meget mere "blank og glat" end Princo og Verbatim skiverne.

Så det bliver nok en kasse Verbatim jeg prøver med.

Men de er med AZO teknologi....hva vil det sige ?

Redigeret af labama
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 23:19

Udvalget er ikke meget anderledes end ved anmeldelsen i foråret som du finder her

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 11:21

Men de er med AZO teknologi....hva vil det sige ?

Alle brændbare medier bruger enten en farvestof ("dye" på engelsk) eller et faseskift materiale, der ændrer reflektivitet ved "brænding". De genskrivbare medier bruger faseskift materialet, og engangs medierne bruger farvestof.

Azo er en kemisk farvestof forbindelse, og alle engangs skrivbare DVD medier er idag baseret på en eller anden form for Azo. Nogen CD-R medier er også baseret på Azo. Verbatim synes at der er markedsføringsmæssig værdi i, at de skriver dette på deres medie indpakning.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu