|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
JERA ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 17-Oktober-2005 kl. 00:09 |
|
Var det ikke en ide at undersøge muligheden for et fælleskøb på denne tilsyneladende overlegne projektor? Projektoren opfylder alle krav til hjemmebiografen - HD opløsning, Lens shift + 2x zoom for brugervenlig placering på modsatte vægs reol fremfor i loftet med fordyrende indkøb af ophæng + lavere WAF sóm naturlig følge, utrolig støjsvag 25 db!, super kontrast og ikke mindst en lampe med lang holdbarhed Roserne regner ned over denne projektor (Se bla. anmeldelse på projectorcentral.com via projektor forummet på denne side. Den kan pt indkøbes i DK for 14.499 kr i hjemmebiografen.dk, men denne pris burde kunne reduceres væsentligt da der er rigitig mange forhandlere og dermed en forventelig større vilje til at diskutere pris ved et større fælleskøb. Hvis man vil skifte alteret ud med 100" ren, tyst og ikke mindst fremtidssikret nydelse, så er dette det pt bedste alternativ på markedet og bør derfor vurderes i forhold til et fælleskøb. Hvad siger I til det? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hej Jera Ja, enten den eller Sanyo PLZ-V4 som er en hård konkurrent til den. Otto fra TapeConnection fortæller om Z4 Det er dog ikke sikkert at vi kan skaffe en bedre pris på den. Når de er populære, så sker der ofte det at konkurrencen bliver hårdere. Flere forhandler dem, og priserne ryger ned på et minimum. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
JERA ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Listeprisen er på 15.999 og billigste tilbud er som sagt 14.499. Jeg føler mig temmelig overbevist om, at der er et pænt stykke ned til "profitsmertegrænsen" specielt ved indkøb af mange eksemplarer... Sanyo er en hård konkurrent, men det der virkelig taler for Panasonic er brugervenligheden i forhold til placering og afstand til lærred for at undgå "pixelering" - sidstnævnte koster lidt på skarphedskontoen i forhold til Sanyo'en. Jeg syntes stadig at det bør undersøges om der kan opnås en god pris - måske hos forhandlere der ikke er vant til at blive kontaktet af recordere.dk? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Otto skriver ellers om Z4 at "Zoomen er blevet på Panasonic-niveau, dvs. med mulighed for alt fra meget kort til meget lang rækkevidde." Dertil ting som motorlåge og lidt lavere støjniveau, men ellers nogenlunde identiske data.
Jeg skal nok prøve at høre nogle forhandlere. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
runebat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Står over for at ville investere i en projektor, og det her lyder da
spændende. Jeg er klar på et fælleskøb hvis vi får en fornuftig pris.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Lars. Efter at have gennemgået tests af Sanyo PLV-Z4 og Panasonic'en er jeg blevet lidt mindre klar i spyttet med hensyn til hvilken af disse modeller man bør vælge. Jeg tror stadig jeg hælder lidt til Panasonic da jeg har tænkt mig at bruge projektoren som tv og denne funktion understøttes bedre af panasonic, men omvendt vil jeg sige at med to så gode og tilsyneladende ligeværdige projektorer vil prisen være et relevant selektionskriterium. Alt i alt er det måske muligt at udvide researchen til fælleskøbet med Sanyo PLV-Z4. Den billigste pris jeg kunne finde i dk er 15.995 - altså noget dyrere endP Panasonic. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Blot lidt inspiration da jeg vi gerne skulle have skabt lidt mere interesse omkring disse to projekttorer. Hvorfor købe en 40 tommer plasmaskærm når man kan få en 120 tommer projektor plus harddiskrecorder for samme pris? |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
|
Hej Alle Det er muligt at få den nye lækre projector til hjemmebiografen, Panasonic PTAE900 til en lidt billigere pris. Så hvis du aligevel går og overvejer denne projektor, så vil vi overveje et fælleskøb på den Så kom frem af busken - hvis det er nu din hjemmebiograf skal realiseres /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Jeg vil gerne lige tilføje noget jeg har skrevet længere nede i de diskussioner der linkes til: Efter min opfattelse tales der i de anmeldelser der kritiserer Z4 for dens billede med interlace-kilder ikke så meget om TV i al almindelighed, som om film fra en interlace kilde, f.eks. en DVD-afspiller uden progressive scan. Efter min opfattelse er Z4's billedkvalitet fra tv (kilden var en RDRHX 710) fuldt på niveau med PTAE-900. Dér hvor Z4 falder igennem er at dens film-mode de-interlacing ikke fungerer lige så godt (og pudsigt nok ringere end på Z3, de har skiftet leverandør af scaler) som på PTAE-900. Dette har så naturligvis indflydelse på _film_ fra tv-kanaler, men på almindeligt video-materiale er der ikke noget der skal holde én tilbage fra at købe en Z4. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Otto. Jeg har tænkt mig at smide tv'et på lossepladsen til fordel for en projektor. Kan du kort beskrive hvilken indflydelse den ringere de-interlacing funktion betyder i praksis, hvis man eksempelvis anvender en tuneren fra en ny bærbar eller en ældre videomaskine som kilde til almindeligt fjernsyn? Da du jo har set begge projektorer performe side by side er din vurdering væsentlig for et eventuelt valg mellem disse to projektorer. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Alle Fandt netop dette link: http://www.vip-shops.dk/?contentKey={A82115F5-2B30-42EF-8F8A -F571B2E9479A}&itemNo=SAPLVZ4 Sanyo PLV-Z4 til 14161 frit leveret! Det sætter forventninger til et eventuelt fælleskøb i vejret... Jeg er stadig interesseret i at få svar på ovenstående spørgsmål omkring de-interlacing og tv kigning. Yderligere kunne det også være rart hvis en af de mere teknisk kyndige i forummet kunne forklare mig hvorfor Panasonics pære brænder 5000 timer og Sanyo's 3000 timer... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |