|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() Sendt: 04-Februar-2009 kl. 22:39 |
||
Jeg har et Promise EX4650 RAID controller kort der bare kører Rock Solid i min Server. Ikke noget der, men uheld kan være ude for selv den bedste disk... Og Promise har godtnok noget software man kan installere til overvågning af diskenes tilstand, som også kan "sladre" hvis noget er galt, feks. hvis en disk er "degraded" og skal skiftes. Jeg kan fa... bare ikke få det til at virke, og har søgt nettet efter hjælp, men indtil nu ikke så heldig... Nogen der har erfaringer med det? Hedberg syntes jeg har læst køre med RAID på hans mange diske via et Promise controler kort (dog en noget større model end min |
|||
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Ja.. Min er større end din Jeg kører med den software som Promise har til download og det kører såmænd udemærket - Den bipper når noget ikke fungerer og har enda fået den til at sende mig en email når en disk dør (eller der er andre sjove status ændringer). En ting jeg dog lagde mærke til er at versionerne skal passe sammen. Det er vigtigt at firmwaren på controller og den software du installerer på OS'et matcher.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() |
||
Har også fået software installeret, og kan på serveren tilgå setup af RAID osv. men det med at den kan sende en mail virker bare ikke...
![]() |
|||
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|||
![]() |
|||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
||
Husk at de fleste internet udbydere har lukket for udgående smtp til andet end deres egne smtp servere og de vil også gerne have man authentikerer. Dette understøtter Promise softwaren umiddelbart ikke.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
That could be it!!! Hmmm... skal jeg lige lege lidt med.
|
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Prøv eventuelt en tilfældig gratis SMTP server som denne og se om du ikke kan sende den mail til den. Det får den selvf. ikke videre til din rigtige email af det, men du kan i det mindste se om det virker og så arbejde videre derfra. http://www.softpedia.com/get/Internet/Servers/E-mail-Servers /Free-SMTP-Server.shtml
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() |
||
Jeg benytter mig lige af, at der for en sjælden gangs skyld er en tråd om en Promise RAID controller
![]() Jeg har en EX8650, som jeg gerne vil opdatere firmware på - men kan det virkeligt passe, at det kun kan gøres med en floppy disk!? Jeg har nemlig ikke noget floppy drev og jeg synes næsten det er for fjollet at koble et til kun for dette... Og det der med at sende en mail ved disknedbrud mv. - det har jeg også prøvet at sætte op gennem WebPAMPRO (er det også det som I andre bruger) og hvordan kan jeg teste om det virker? (jeg har kun haft controlleren tilsluttet i en uges tid)... Se i øvrigt gerne denne tråd, hvis der skulle være nogen derude der kan hjælpe!? (Jeg har sendt en PM til "hedberg"). Mvh Morten |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Så opsætter man vel et SMTP relay som kun lytter på localhost interfacet? |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja.. Det ville jeg gøre eksperimentere med.. og så ellers ringe til internet udbyderen for at se om de har et åbent relay man kan sende via. Jeg mener f.eks TDC har et sådan.
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du kan eventuelt lave en bootable iso og brænde den til en CD.
Har svaret
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
![]() |
|||
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() |
||
Takker! Jeg vil prøve at lave en CD og se om jeg kan få det til at virke ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er der nogen der på nogenlunde forståeligt dansk kan hjælpe med nedenstående?
Og det der med at sende en mail ved disknedbrud mv. - det har jeg også
prøvet at sætte op gennem WebPAMPRO (er det også det som I andre
bruger) og hvordan kan jeg teste om det virker? (jeg har kun haft
controlleren tilsluttet i en uges tid)... Det kunne jo være meget rart at vide om det i det hele taget virker ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |