recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fabhunds Hule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFabhunds Hule

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Fabhunds Hule
    Sendt: 05-Februar-2009 kl. 19:29
Så er det vist min tur til at fremvise mit hyggehjørne :-)

Historien startede for 6 år siden, hvor vi startede ud med et Expert surroundsæt og et Phillips 36". Som tiden er gået (og pengene) er der sket opgradering på opgradering. Herefter gik vi over til projektor (z4) og lidt større 5.1 højttalere setup. Da den gamle Z4 igen igen fik panelfejl...var gode råd jo dyre.

Når først man har prøvet projektor er det dælme svært at falde tilbage til tv. Så jagten på en projektor blev skudt ind. Denne gang skulle det være en Full HD projector der skulle op og hænge. Efter mange timers læsning falgt valget på en JVC DLA-HD1. Implementering af køb skete under udnyttelse af kærestens sygdom og herunder høje feber, hvilket gjorde hun ikke magtede andet end at sige ok. I samme åndedrag gik vi fra fra et Tab Tension rullelærred til fastmonteret lærred, hvilket jeg personligt synes er både meget flottere og meget bedre. Købet skete gennem Otto og med i prisen var også en kalibrering af projektoren. God service og info under forløbet fra Otto (een installation og 2x kalibreringer)!

Xboxen blev i starten brugt som afspiller til HD materialet, men efter en periode blev støjniveauet for meget selv for mig, så ind kom en brugt Panasonic BD35. Ahhh the joy of silence. Kort efter sluttede kampen om det nye format, hvorfor det jo også blev nødvendig med en Playstation3 ;)

Nu var videosiden på plads, så manglede vi audio. Man blev jo nærmest tvunget til at købe Onkyo :) af store anmeldere både her og andre steder. Vi endte med en SR876 købt i Tyskland. Vi kender godt ulemperne ved parralelimport, men 45% besparelse skal man ikke pege fingre af. Den har endnu ikke skuffet mig det mindste.

Herefter gik jeg i en periode og nød livet indtil jeg stødte på Revel. Dette affødte at jeg efter en masse reviews og googling nu også jagtede C32 center. Under jagten finder man ud af hvor svært at det er finde en sådan til en fornuftig pris. Heldigvis fandt jeg efter lang tids søgen en brugt og -meget- billig Revel C32 i USA via Ebay. Efter lidt kontakt frem og tilbage indvilligede han i at sende til Danmark. Stor var glæden da jeg senere vandt auktionen. Små 14 dage senere blev jeg kontaktet af PostDK om, at jeg skulle angive værdi af pakken til toldbehandling. Pakken blev angivet som second hand speaker til $180. Nervøs gik jeg og ventede på om pakken blev frigivet på den værdi, hvilket den heldigvis blev. Jeg er stadig den dag i dag glad for, at de ikke lige googlede Revel c32. Navnet stod ellers både på fakturaen samt siden af kassen med store bogstaver. Den gamle center, Dali Evidence C70, blev solgt på DBA til en der så ud til at blive rigtig glad for den.

Efter den nye center kom i brug var det som om fronthøjttalerne (Monitor Audio R180) ikke længere fyldte det samme i lydbilledet. Igen gik der lang tid med google og skriven frem og tilbage. Det endte med at Michael fra hififreaks.dk dukkede op en fredag med modellerne Focal Chorus 826 og 836. Vi havde egenligt besluttet os for at 826 modellen var den vi ville have, men efter nogle timers lytning hjemme i stuen af både 826 og 836 ved musik og film, var vi enige om at 836 modellen lød en del bedre: mere bas, mere fylde, mere....ja det hele. Lækker service fra Hififreaks iøvrigt.

Med opgraderingen blev vi "nødt" til at få HD TV kanaler, hvorfor vi har valgt at nøjes med at leje en Samsung SMT-H3126 ved Yousee. Med den frekvens de har skiftet boxe ud de sidste år kan det vist bedst svarer sig :-)

For at fjernstyre alle enhederne blev der erhvervet en Harmony One. Jeg har haft en del multifunktions-remotes, der alle som en er endt i en kasse og samle støv. Men Harmony One er fantastisk. Hader dog PS3'en for at kører bluetooth, hvilet Harmony'en ikke understøtter.

Der er ingen TV i stuen, så film, tv, gaming foregår altsammen over projektoren.

Setup'et består af følgende komponenter, der er beskrevet er blevet opgradet over det sidste års tid (angivet med *)
Fremtidsplanerne er enten at få opgradet baghøjttalerne eller få 2 ekstra  højttallere op til et 7.1 system, hvilket jeg hælder mest til i øjeblikket, da jeg jo har to stående i backup (gamle fronthøjttalere). Men igen jeg er kendt for at skifte mening ;)

Lærred (*):
Lissau White Flex 106" 16:9
Projector(*):
JVC DLA-HD1 (Kalibreret af Otto)
Fronthøjttalere (*):
Focal Chorus 836V
Baghøjttalere:
Monitor Audio R180
SUB;
Audio PRO B 1.28
Center(*):
Revel Performa C32
Receiver(*):
Onkyo TX-SR876
HD afspiller(*):
Panasonic BD35
BD afspiller(*):
Playstaion 3
Konsol:
Xbox 360 Elite / PS3
Audio(*):
Squeezebox duet
Scaler(*):
DVDO VP50 Pro (Kalibreret af Otto)
TV HD box /recorder(*):
Samsung SMT-H3126
Remote(*):
Logitech Harmony one

Kabler er ikke nævnt, men hvis det skulle have interesse vil jeg da poste dem :-)

Den gamle bio kan ses her, med rejepose og det hele  :-)

Og her er så billederne af den opgraderede bio.

Redigeret af fabhund - 07-Februar-2009 kl. 09:36
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 20:01
Ser rigtig godt ud, og utrolig lækkert udstyr du har
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 20:29
Mange tak 

Jeg er efterhånden også ved at være tilfreds nu. Mangler kun lige at få opgraderet baghøjttalerne.

Men sådan er det jo med ens setup, det er en konstant opgradering
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af fabhund fabhund skrev:

Mange tak 

Jeg er efterhånden også ved at være tilfreds nu. Mangler kun lige at få opgraderet baghøjttalerne.

Men sådan er det jo med ens setup, det er en konstant opgradering

Kender det alt for godt selv
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 21:58
fedt udstyr, men er det ikke lidt irriterende at tænde for projektor når man skal se tv avisen. Men du har måske et tv i et andet rum.
bare jeg havde det rum, skulle jeg ikke ud og købe en 50 tommer, men
en projektor.
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:08

Super fed rejepose, den har du forhåbentligt gemt til din nye BIO???

Mvh. Soko

P.s Din nye BIO er også helt ok

Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

fedt udstyr, men er det ikke lidt irriterende at tænde for projektor når man skal se tv avisen. Men du har måske et tv i et andet rum.
bare jeg havde det rum, skulle jeg ikke ud og købe en 50 tommer, men
en projektor.

Tak skal du have
mjooo, skal vi ikke bare sige at projektoren ikke bare tændes for at se tv-avisen eller en enkelt tv-udsendelse. Det er nu kun et touch på remoten for at se tv, men har det ikke godt i sjælen blot at starte projektoren op for 30 min. Men så er der heldigvis så mange andre kanaler, man kan se efter tv-avisen .-)

Det gamle 36" er flyttet ind i soveværelset og bliver brugt hvis der er tale kort tv kiggeri.

Heldigvis er kæresten og jeg enige om at bruge stuen som bio fremfor at den absolut også skal anvendes til spisested når der er gæster, og dermed rumme et spisebord der bliver brugt meget få gange om året. Så trækker vi ud i køkken alrummet det er der jo for det same
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Super fed rejepose, den har du forhåbentligt gemt til din nye BIO???
Mvh. Soko
P.s Din nye BIO er også helt ok

hehe den rejepose er skam spist for længst
Men man undres over de underlige billeder man nogle gange får taget

p.s. tak skal du have
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:53
Piv, må man godt være lidt misundelig ?! 
Damn

Venligst
Søren
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Piv, må man godt være lidt misundelig ?! 
Damn

Venligst
Søren

Mange tak Søren 
Jeg vil så sige at uden de mange kloge mennesker
j her på recorder.dk; gode tråde, artikler og reviews var hulen ikke endt som den ser ud i dag. Så jeg er da glad for at vise lidt visuelt som resultat af dette :-)
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 16:48
Super lækkert udstyr du har der hele vejen rundt, nice! 

Det setup gad jeg godt ha' 

/Halsted
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:22
Tilgiv mig min ignorance, men hvad er det lige der gør din center så speciel?

Ellers er det et superfedt setup :-) ser ret lækkert ud.
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu