|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 11-Januar-2009 kl. 13:35 |
|
Jeg har problemer med at DVBViewer ofte hænger, når jeg lukker det ned, så Recording Service ikke starter op. 1. Lukker DVBViewer ("C:\Program Files\DVBViewer\dvbviewer.exe" -x6) 2. Venter f.eks. 5 sekunder (@ECHO OFF timeout /T 5) 3. Her skal jeg have hjælp, da der skal laves en if-then-else, der gør følgende: IF dvbviewer.exe = active THEN taskkill /F /IM DVBViewer.exe else Så har brug for at få skrevet IF-THEN-ELSE ind i batchfilen. Jeg har af en anden bruger fået en MPtray fil, der gør det, at når man trykker på LIVE TV starter DVBViewer og evt. lukker MediaPortal hvis det er omvendt og hvis man trykker på start knappen starter MediaPortal og evt. lukker DVBViewer. Hvis man på en eller anden måde kan få den til at tjekke om recording service kører, når DVBViewer er lukket ned og evt. starte den op, vil det være endnu bedre end IF-THEN-ELSE i batch filen, den ellers virker perfekt udover det. Configfilen ser ud som følger: <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> Men som sagt hvis jeg evt. kan få hjælp til en af de to, vil det være super. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Så det vi kigger på er en bat der lukker dvbviewer, med magt om nødvendigt og sikrer at recorderservicen startes eller genstartes(hvis nødvendigt), hvorefter Media Portal startes?
Redigeret af Patriarken - 11-Januar-2009 kl. 15:06 |
||
![]() |
||
mm98 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Redigeret af mm98 - 11-Januar-2009 kl. 15:15 |
||
Med venlig hilsen
Carsten Petersen Restordre: Samsung 46C8705 / Samsung BD-C6900 |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|
Hej Bjur,
Hent pstools værktøjerne fra Sysinternals (nu Microsoft) - her. Du kan lave if-then-else vha pslist fra pstools, som her angivet (regner med at resten af koden i dit eksempel er korrekt ![]()
Edit: HOV! Der var lige en parantes der havde forskubbet sig i eksemplet - er nu rettet! /Lars Redigeret af laursen - 11-Januar-2009 kl. 15:38 |
||
![]() |
||
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|
Jeg skriver en del Windows batch filer ifm. mit arbejde, og jeg plejer at bruge labels, eks.
Redigeret af Jørn G. - 11-Januar-2009 kl. 18:10 |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|
Hov, jeg har vist ikke fuldt helt med i de indbyggede Windows kommandoer
![]() Eksempel
/Lars |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Jørn,
Jeg laver også en del batch rutiner på mit arbejde, men bruger mest labels i forbindelse med sub-rutiner eller hvis blokkene er af en vis størrelse, så det giver mere overskuelighed (det er nok mest en kode-stil - om man er vant til at bruge labels fra Basic eller klare sig uden.... min baggrund er C og Java). /Lars |
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
|
Tak for alle svarene. Jeg tror at jeg satser på laursens metode. Men for lige at være sikker på den gør det rigtige:
1. Den skal lukke DVBViewer på alm. vis. 2. Vente f.eks. 5 sekunder 3. Hvis DVBViewer stadig hænger i processer, skal den lave taskkill, genstarte recording service og starte Media Portal. 4. Såfremt DVBViewer ikke hænger skal den bare starte Media Portal. Gør batch filen det?Og kan det lade sig gøre at få det skrevet i MPTray eller virker det kun i en separat batch fil. Grunden til jeg er glad for denne MPtray er, at den tager højde for om DVBViewer kører hvis man trykker start knap for at starte MediaPortal og omvendt. Config for MPTray ser ud som følger: <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <configuration> <appSettings> <add key="HomeKeyProcess" value ="MediaPortal"/> <add key ="HomeKeyProgramName" value="MediaPortal.exe"/> <add key="HomeKeyProgramPath" value="c:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\"/> <add key="LiveTvKeyProcess" value="dvbviewer"/> <add key="LiveTvKeyProgramName" value="dvbviewer.exe"/> <add key="LiveTvKeyProgramPath" value="c:\Program Files\DVBViewer\"/> </appSettings> </configuration> Tak for hjælpen. |
||
![]() |
||
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|
Jeg har dog haft en del problemer med brug af paranteser i batch scripts. Indimellem løb jeg ind i sager hvor scripts med paranteser ikke opførte sig som de burde logisk (eks. hoppede over sektioner selvom IF situationen var opfyldt mv.), så jeg holder mig nu helt til labels som aldrig fejler. Mange er iøvrigt ikke klar over at man kan lave ægte subroutiner i batch med GOTO :EOF, eks.:
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Here goes, med en gang slamkodning kun med metoder...
![]()
http://patriarken.mine.nu/DVBMPlaunch.zip Redigeret af Patriarken - 12-Januar-2009 kl. 12:57 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hold da op, det er da flot arbejde du har lavet der Patriarken
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kunne godt tænke mig at vide om C# programmet jeg har skrevet virker ift at løse dit problem?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |