|
Denon 1920 DVD til Denon AVR-3806 |
Besvar |
Forfatter | |||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Emne: Denon 1920 DVD til Denon AVR-3806 Sendt: 27-Oktober-2005 kl. 21:22 |
||
Kan nogen svare på, ??????
om det er en fordel at forbinde Denon 1920 DVD med Denon AVR-3806
surround receiveren via HDMI stik. Der er surround dekoder i dvd'en og i
surround receiveren. Jeg ønsker kun at bruge dekoderen i Denon AVR-3806.
Og da hdmi kablet kan sende alt i et kabel, er spørgsmålet om det er ok at
forbinde dvd og Denon AVR-3806 med dette kabel.
Samtidigt kan jeg godt se, at jeg fra dvd'en kun behøver at overføre det signal
som indeholder lyd informationerne fra dvd filmen.
Når jeg senere får et lcd tv vil jeg bruge Denon AVR-3806 som krydspunkt.
Det vil jeg også nu, men da mit tv er analog, vil billede signalet fra forstærker
til tv gå via s-vhs kabel.
|
|||
Peter Pan
Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 09:50 | ||
Se DENON AVR-3806 surround receivers bagside, med alle tilslutnings mulighederne her. _ ________________________ Denon DVD1920 Back .
http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=& amp; amp;MID=3&sub=1&action=detail&Pid=232 __________________ Mvh. Peter Pan Mit setup Se B&O + |
|||
Peter Pan
Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 10:55 | ||
Da HiFi-Klubben først kan levere mine bestilte vare d. 7-11-05.
Vil jeg meget gerne høre jeres mening, før jeg bestiller et
HDMI kabel, prisen på dette kabel er ca. 500 kr. og hvis det
jeg forestiller mig ikke kan lade sig gøre, vil jeg spare det.
|
|||
HTPC
Guld medlem Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 00:02 | ||
Jeg tror ikke at AVR-3806 kan konvertere fra HDMI til analog.
Ifølge en tyske hjemmeside står der at den kan konvertere fra analog video til HDMI, men der står ikke noget om den kan konvertere den anden vej, så det kan den højst sandsynlig ikke og derfor kan du ikke gøre som vist på dit ledningsdiagram. Men generelt er det også en dårlig idé at bruge S-Video, når DVD afspilleren kan sende et RGB signal ud via scart. RGB er langt bedre en S-Video, det ville være en skam at købe en god DVD afspiller og så kun bruge S-Video. Men omvendt ser det ikke ud til at AVR-3806 understøtter RGB, så hvis du vil køre igennem receiveren, så må du nøjes med S-Video indtil du får et TV med HDMI eller Component indgang. Men så bliver du nok nødt til at køre S-Video fra DVD til receiver og så S-Video videre fra receiver til TV. HDMI overførsel af billede fra DVD-afspiller må vente indtil du får et TV med HDMI og hvis det alligevel skla konverteres fra HDMI til S-Video i receiveren, så kan du lige så godt køre S-Video hele vejen. Jeg ved ikke om du stadig kan overføre lyd via HDMI mens du ovefører billee via RGB eller S-Video, men ellers kan du bare tilslutte et SPDIF kabel til digital lyd immellem DVD og receiver indtil du får et HDMI TV. Alternativ skal du køre RGB billede dirkte fra DVD scart til TV scart, uden om receiveren, her vil du opnå det beste billede, men kan ikke bruge receivereen som krysfelt og få receverens menuer op på TV'et. Bortset fra det er der er nu heller ingen grund til at betale 500 kr. fo et 1 meter HDMI kabel immelm DVD og recevier, de kan købes langt billigere og nå det ikke er længere end 1 meter betyder kvaliteten ikke så meget, virker det så virker det og det bliver ikke bedre af at kablet er dobbelt så dyrt. Redigeret af HTPC |
|||
Peter Pan
Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 17:19 | ||
Ja du har jo nok ret, men når mit nye grej indeholder de nyeste landevindinger vil jeg jo også derne udnytte dem hvis det var muligt. Nå men hdmi bøsningerne forsvinder jo ikke, så de kan jo tages ibrug når jeg engang udskifter mit Avant TV. Prisen på et 2 m. HDMI i HiFi-Klubben er Ca 500 kr, men jeg har også siden jeg skrev om det sidst, set standard noname HDMI kabler til omkring 100-150 kr. hos www.pc-lager.dk. HTPC Tak for dit indlæg. |
|||
HTPC
Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 18:35 | ||
Århus PC Lager har både en fysisk butik og en internet butik med to forskellige navne og de opererer med forskellige priser. Hjemmesiden http://www.pc-lager.dk er kun hvis du vil afhente det på adressen i Århus. Vil du derimod have det tilsendt skal du bestille fra deres anden hjemmeside der hedder http://www.compumail.dk. Her er priserne enda en smule lavere, men til gengæld skal du så lægge porto oven i prisen. Sortimentet og varenumrene er nøjagtig de samme. Prisen for et 2 meter HDMI kabel hos Compumail (postordre) er 119 kr.: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70535 Prisen for samme kabel hos Århus PC lager er 129 kr (174 kr. inkl. porto): http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70535 Men 1 meter er mere end rigeligt hvis apparaterne står ved siden af, eller oven på hinanden, hvad de typisk gør. 2 meter i en god kvalitet kan være ringere en 1 meter i lavaere kvalitet på grund af den øgede kapacitans og tab i en længere ledning. Jo længere kablet er des større krav stilles der, men når du er nede på 1-2 meter er et standard kabel helt fint. Skal du derimod op over 8-10 meter kabeltræk har jeg hørt at det kan det være nøvendigt med bedre kabel for at at det virker. Du kan købe et 1 meter kabel til 179 kr. (199 kr. inkl. porto) her: http://av-connection.com Jeg vil foretrække 1 meter (eller 0,5 meter hvis du kan finde det billigt) frem for 2 meter når apparaterne står lige ved siden af hinanden, så har du mindre kabelrod og desuden mindre tab i kablet. Så kan du også købe et HDMI kabler til PC og til TV ved samme lejlighed. Redigeret af HTPC |
|||
Peter Pan
Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 21:28 | ||
Mvh. Peter Pan. |
|||
HTPC
Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 21:43 | ||
Der er ikke nogen synlig forskel, men du kan ikke være sikker på at et audiokabel har en impedans på 75 ohm som video- og digitalkaber har. Et composite videokabel har også en impedans på 75 ohm, så hvis det er billigere end et SPDIF kabel kan du lige så godt købe det. Men hvis kablet ikke er så langt så går det som regel fint med et audiokabel. Skal du trække et langt kabel bør du købe et der er impedanstilpasset til 75 ohm for at få maks effekt overført. Stort set alle højfrekvenskabler er impedanstilpasset. Til antennekabler er det meget vigtig at bruge en rette impedans fordi signalerner er meget svage og hvis kablet ikke er impedanstilpasset så får man et stort effekttab i kablet. SPDIF signalet er dog meget kraftigere end antenne og satellitsignaler og frekvensen er meget lavere, så her går det som regel fint med et kabel der ikke er impedanstilpasset, hvis kablet ikke er for langt. Men det bedste er et kabel med en impedans på 75 ohm. Om du så bruger et SPDIF kabel eller et composite video-kabel er ligegyldigt, det er reelt samme kabel. Lavfrekvenskabler som f.eks. analoge audiokabler er sjældent impedanstilpassede, så man kan ikke vide hvilken impedans de har. Der stilles ikke nær så høje krav til audiokabler som til videokabler. Redigeret af HTPC |
|||
Peter Pan
Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 22:30 | ||
Jeg spurte fordi jeg har mange RCA/PHONO kabler liggende, og i en prøve opstilling vil det være dejligt at benytte dem, og senere når jeg har fundet ud af hvordan det skal stå, vil jeg så købe Supra kabler som jeg bruger nu, og er tilfreds med. Det at klippe de XLR og DIN stik af som sidder op Supra kablerne nu, før jeg ved hvad jeg vil, der til er de for dyre. Og så lige, der er 17 m. mellem min PC og mit andlæg så noget trådløs SP/DIF vil være sagen. "HTPC kunne du ikke lige bygge sådan et par bokse" ?? vi er mange der har ledt efter trådløst til digital lyd, men kan ikke finde noget. Sov godt Hilsen Peter Pan. |
|||
HTPC
Sendt: 01-November-2005 kl. 15:54 | ||
Der findes sådan set allerede et produkt på markedet der kan bruges til dette, selvom det egentlig er beregnet til et andet formål: Et trådløst A/V-link til at sende trådløs composite video og analog lyd kan anvendes til at sende trådløs S/PDIF i stedet for, ganske smart og billigt trick. I stedet for composite video tilslutter du bare S/PDIF til composite video (CVBS) bøsningen. Og som jeg allerede har nævnt så har både video og S/PDIF endda en impedans på 75 ohm, så composite video-sender og modtager er endda impedanstilpasset til S/PDIF signalet. Der kan dog opstå inteferens i 2,4 GHz båndet fra f.eks.
mikorbølgeovne (strålerne i mikorbølgeovne har en frekvens på 2,4 GHz),
trådløse telefoner og 2,4 GHz WLAN så som IEEE 802.11b og IEEE 802.11g.
http://www.andrewkilpatrick.org/mind/spdif Wireless S/PDIF?
Someone wrote to ask whether or not it would be possible to
use a wireless video sender to send S/PDIF around his
house. I'd never thought of this but it seemed possible, and a
great idea! I thought about it and concluded that it just
might work. He went out and got a 2.4Ghz video sender from
Radio Shack. Amazingly it worked, and he was able to send
wireless S/PDIF. Not bad for $100.
I have tried with 2.4 Ghz video sender and it worked even in PCM, DD and DTS 5.1 mode.
Trådløs spdif laves officielt ikke (eller, jeg har ikke set produkter med det ),
men hvis du køber sådan et sæt til trådløs overførsel af lyd og billede
(analog lyd + composit) så har jeg ladet mig fortælle at man også kan
bruge dem til at overføre spdif trådløst (vist nok via composit
stikkene). Redigeret af HTPC |
|||
Peter Pan
Sendt: 01-November-2005 kl. 16:20 | ||
Hej det ser spændende ud, her tråden hvor dette efterlyses. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30968&P N=1 Mvh. Peter Pan. |
|||
Peter Pan
Sendt: 04-November-2005 kl. 07:34 | ||
Jeg fandt lige dette.
|
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |