|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() Sendt: 07-Februar-2009 kl. 01:58 |
|
Jeg overvejer på sigt at købe et "fornuftigt" højttaler setup. Jeg har i den forbindelse kig på B&W 803D som fronthøjttalere og B&W HTM2D som center, men jeg er lidt usikker på hvad jeg bør vælge som baghøjttalere (som udgangspunkt regner jeg med at det skal være et 5.1 setup).
B&W laver jo DS8S baghøjttaleren som skulle matche 803D'eren rent lydmæssigt i et 5.1 setup, men kigger man på priserne, så kan jeg jo faktisk få 2 stk. front-højttalere model 804S for præcist samme pris som 2 stk. DS8S. Nu er vægt godt nok ikke alt, men DS8S vejer 15 kg., mens 804S vejer næsten det dobbelte (28 kg.) - vil det være forkert at tolke det således, at man får mere værdi for pengene i 804S frem for DS8S eller kan det slet ikke sammenlignes? Og hvilken af de to højttalere spreder lyden bedst? Mit spørgsmål er så - i hvilken af disse (eller måske en helt tredje højttaler) får jeg den bedste lyd til et sådant setup og hvad giver alt i alt den bedste samlede lydoplevelse? Jeg forventer at mit setup vil blive anvendt til ca. 90 % film og ca. 10 % musik. |
||
![]() |
||
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() |
|
Er der nogen der har et bidrag/indspark til ovenstående - evt. til debat?
|
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
mine egne M&K k4 vejer kun ca 3 kg og de spiller super godt, hvor M&K SS-150 som er top modelen vejer 4,6 kg (Sæt pris ca 11.000).... KG spiller ingen rollesom sådan, men er udsende/stilet vigtiger end lyd, ja så har du selv svaret på det.
Jeg ville anbefale dig Tripole/dipole højtalere som bagkanaler fra ex M&K/Kef/monitor audio eller andre mærker. Tripolelyd bagi syntes jeg virker bedst og giver ultimativ oplevelse...Kontakt Evt.... cso eller otto her fra siden og tal med dem Redigeret af henrik-t - 08-Februar-2009 kl. 13:50 |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej og mange tak for din indlæg ![]() Ok, så du mener altså, at man i længden vil blive mest glad for et sæt dipoler som f.eks. B&W DS8S frem for et sæt B&W 804S som baghøjttalere, selvom der burde være mere "spark" i 804S, så opvejes det af at dipolerne sender "dobbelt" lyd ud? Og ja, det er nok også en lidt mere elegant løsning ![]() Det er ikke meget jeg umiddelbart har været i stand til at finde af dipoler/tripoler fra f.eks. M&K eller KEF - kender du til nogle links til forhandlere hvor man kan se detaljerede specifikationer og priser? Jeg kender godt CSN og AV Precision's hjemmesider - men synes ikke der er så mange detaljer og de enkelte produkter der... |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
hvis du sætter tæt på dine bagkanaler er det en fordel med dipoler(ca 2m) hvis det er evt 3m er det en smagsag.jeg er selv tilhænger af M&K tripole som forener både dipoler med monopole.en ren monopol baght syntes jeg bliver for meget |
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Takker, ser spændende ud! Men jeg er nu stadig brændt varm på B&W ![]() ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |