recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - stofa aftale med antenneforening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketstofa aftale med antenneforening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Direkte link til dette indlæg Emne: stofa aftale med antenneforening
    Sendt: 08-Februar-2009 kl. 12:35
Hej allesammen

Er der nogen der kender aftalerne som Stofa lave med antenneforeningerne. Har spurgt i min lokale antenneforening, men jeg kan tilsyneladene ikke få lov til, at se denne aftale. Det ville være rart med en kopi, og det er vel mere eller mindre standard kontrakter.

Jeg spørger fordi, at jeg gerne vil kende snitfladerne med administation af frekvenser samt analog/digital signal.

• Det virker på mig, som minn antenneforening kun administrere det analoge signal, og Stofa har sat på resten. Hvis en forening ikke har noget at sige vedr. fremtiden, så ser jeg egentlig ingen grund til, at der er nogen lokal antenneforening. Så kan man vel stort set selv forhandle med udbyderne. Især set i lyset af, at det ser ud til, at markedet skal åbnes mere op.
På forhånd tak

Henrik
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 12:42

Det er samme ting her, signalet leveres af You See, og Service er DK-TV, skal du have Digitalt TV, så er det dem (You See) du skal henvende dig til, lokal foreningen har intet med det at gøre.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 13:26
Ja, sådan ser jeg det jo også.

Men hvis det er sandt, så har man jo i princippet overgivet fremtiden til signal leverandøren, og kan jo ligeså godt lukke foreningen.

Syntes stadig at det er mærkeligt, at jeg ikke kan få lov at se aftalen. Det er jo en forening og ikke firma.

Tak for svar

Henrik
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 15:12

Der er intet mystisk med det, bynettet har fået en aftale om at You See leverer signalet som der så fordeles til brugerne, så det er jo You See man har med at gøre og ikke bynettet, så det er jo klart at man skal kontakte andre instanser med hensyn til Service og ydelser. Det er en helt normal procedure.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 16:53
Jo, men jeg har måske heller ikke udtrykt mig klart nok.

Kan det være rigtigt, at jeg som medlem af foreningen, ikke kan få lov til, at se aftalen mellem stofa og foreningen

Pft

Henrik
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 21:15

Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Jo, men jeg har måske heller ikke udtrykt mig klart nok.

Kan det være rigtigt, at jeg som medlem af foreningen, ikke kan få lov til, at se aftalen mellem stofa og foreningen

Pft Henrik

Nej & Ja !!!!

Nej - Moralsk er det forkert... 
Ja - Der kan være pasus i kontrakten der er fortrolig, sådan noget som prisaftaler...

Så foreningen skal "omskrive" kontrakten hvis du skal se den og det gør man normalt ikke...

På mit arbejde udføres ting som vi er forpligtiget til ifl. en "kontrakt" - men må ikke se samme - det vurderes så af overordnede om vi har udfyldt kontraktmålet... Det er sådan ca. samme surdej.

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu