recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af baghøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af baghøjttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af baghøjttalere
    Sendt: 07-Februar-2009 kl. 01:58
Jeg overvejer på sigt at købe et "fornuftigt" højttaler setup. Jeg har i den forbindelse kig på B&W 803D som fronthøjttalere og B&W HTM2D som center, men jeg er lidt usikker på hvad jeg bør vælge som baghøjttalere (som udgangspunkt regner jeg med at det skal være et 5.1 setup).

B&W laver jo DS8S baghøjttaleren som skulle matche 803D'eren rent lydmæssigt i et 5.1 setup, men kigger man på priserne, så kan jeg jo faktisk få 2 stk. front-højttalere model 804S for præcist samme pris som 2 stk. DS8S. Nu er vægt godt nok ikke alt, men DS8S vejer 15 kg., mens 804S vejer næsten det dobbelte (28 kg.) - vil det være forkert at tolke det således, at man får mere værdi for pengene i 804S frem for DS8S eller kan det slet ikke sammenlignes? Og hvilken af de to højttalere spreder lyden bedst?

Mit spørgsmål er så - i hvilken af disse (eller måske en helt tredje højttaler) får jeg den bedste lyd til et sådant setup og hvad giver alt i alt den bedste samlede lydoplevelse? Jeg forventer at mit setup vil blive anvendt til ca. 90 % film og ca. 10 % musik.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 13:37
Er der nogen der har et bidrag/indspark til ovenstående - evt. til debat? 
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 13:50
mine egne M&K k4 vejer kun ca 3 kg og de spiller super godt, hvor M&K SS-150 som er top modelen vejer 4,6 kg (Sæt pris ca 11.000).... KG spiller ingen rollesom sådan, men  er udsende/stilet vigtiger end lyd, ja så har du selv svaret på det.

Jeg ville anbefale dig Tripole/dipole højtalere som bagkanaler fra ex M&K/Kef/monitor audio eller andre mærker.

Tripolelyd bagi syntes jeg virker bedst og giver ultimativ oplevelse...Kontakt Evt.... cso eller otto her fra siden og tal med dem

Redigeret af henrik-t - 08-Februar-2009 kl. 13:50
+100HD Film
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

mine egne M&K k4 vejer kun ca 3 kg og de spiller super godt, hvor M&K SS-150 som er top modelen vejer 4,6 kg (Sæt pris ca 11.000).... KG spiller ingen rollesom sådan, men  er udsende/stilet vigtiger end lyd, ja så har du selv svaret på det.

Jeg ville anbefale dig Tripole/dipole højtalere som bagkanaler fra ex M&K/Kef/monitor audio eller andre mærker.

Tripolelyd bagi syntes jeg virker bedst og giver ultimativ oplevelse...Kontakt Evt.... cso eller otto her fra siden og tal med dem

Hej og mange tak for din indlæg

Ok, så du mener altså, at man i længden vil blive mest glad for et sæt dipoler som f.eks. B&W DS8S frem for et sæt B&W 804S som baghøjttalere, selvom der burde være mere "spark" i 804S, så opvejes det af at dipolerne sender "dobbelt" lyd ud? Og ja, det er nok også en lidt mere elegant løsning

Det er ikke meget jeg umiddelbart har været i stand til at finde af dipoler/tripoler fra f.eks. M&K eller KEF - kender du til nogle links til forhandlere hvor man kan se detaljerede specifikationer og priser? Jeg kender godt CSN og AV Precision's hjemmesider - men synes ikke der er så mange detaljer og de enkelte produkter der...
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 17:35

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Hej og mange tak for din indlæg

Ok, så du mener altså, at man i længden vil blive mest glad for et sæt dipoler som f.eks. B&W DS8S frem for et sæt B&W 804S som baghøjttalere, selvom der burde være mere "spark" i 804S, så opvejes det af at dipolerne sender "dobbelt" lyd ud? Og ja, det er nok også en lidt mere elegant løsning

Det er ikke meget jeg umiddelbart har været i stand til at finde af dipoler/tripoler fra f.eks. M&K eller KEF - kender du til nogle links til forhandlere hvor man kan se detaljerede specifikationer og priser? Jeg kender godt CSN og AV Precision's hjemmesider - men synes ikke der er så mange detaljer og de enkelte produkter der...

hvis du sætter tæt på dine bagkanaler er det en fordel med dipoler(ca 2m)

hvis det er evt 3m er det en smagsag.jeg er selv tilhænger af M&K tripole som forener både dipoler med monopole.en ren monopol baght syntes jeg bliver for meget

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 18:15
+100HD Film
Til top