|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() Sendt: 09-Februar-2009 kl. 10:32 |
Hej Forum. Jeg overvejer nedenstående mediecenter, hvilket jeg synes både feature- og prismæssigt ser fornuftigt ud. Én ting jeg dog er bange for det ikke kan er time-shift, da lyden vel vil blive blandet med "live"-lyden, når man ser forskudt? Er det ikke korrekt? Hvad skal der til for at løse dette problem (hvis der altså er et problem?) Jeg er også interesseret i andre bud på et Stofa DVB-C kompatibelt mediecenter. Jeg ser frem til jeres svar http://www.electrola.dk/shop/midi-stofa-231p.html
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
Der er normalt ingen problemer med at timeshifte med DVBViewer, så det behøver du ikke være bange for. Prisen på det viste mediecenter er dog noget pebret. Du kan selv bygge et tilsvarende for ca. kr. 6000,- Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() |
Hej fltk. Tak for dit svar. Jeg ved godt at DVBViewer kan håndtere Timeshift, men kræver det ikke stadig to TV-tunere? Hvad skal der i øvrigt til for at kunne optage og se en anden film, DVD etc samtidig? Ifølge Electrola er dette ikke muligt I hans mediecentre da al lyd vil blive blandet - det er det helt store minus i forhold til konventionelle DVD-optagere, at man ikke kan se en TV-kanal mens man optager en anden TV-kanal. Mit TV har ikke DVB-C, så jeg kan ikke se et andet program via TV'et mens mediecenteret optager et andet program. Jeg ved godt at det er billgere at bygge selv, men jeg betaler gerne for at folk med erfaring på området leverer et gennemtestet mediecenter. Jeg mener desuden ikke Electrola er hverken billigere eller dyrere end MM Vision etc. Men har du et andet forslag er jeg meget interesseret :-) Mvh Jan |
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
Godt media center.. men når du ser prisen ? så er den da mega høj.
Du kan lave samme system, med den samme indmad for det halve. :( |
|
![]() |
|
![]() |
Hej vacDK. Som før skrevet betaler jeg gerne for at "slippe for bøvlet" - men jeg er meget interesseret i evt. billigere alternativer til det nævnte Stofa DVB-C mediecenter - det har jeg ikke kunnet finde. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Elektrola er nogle amatører hvis du spørger mig. Der er altså ikke tale om réelle "system integrators". Det de leverer er en lappeløsning stykket sammen af hvad folkene bag, har læst på dette forum. Og såvidt jeg kan se har de ikke været i stand til at sortere skidtet fra kanelet..Software implementeringen er en joke taget i betragtning af at man i teorien er OEM. Så hvad får du? Du får Elektrola til at købe et silverstonekabinet, en DVB-C tuner fra DE, et gigabyte bundkort, en AMD CPU, et CAM(Har set at de har ændret dem til Smit...Hoho) og så losser de Vista Home Premium på sætter media centret op og laver en shortcut til DVBviewer når folk skal se HDTV....Kæft noget LORT. Det duer ikke... Om tingene er gennemtestet? Tjae....Det er jo to mediecentre på en og samme computer som hver især egentligt er udemærkede...Elektrola har sikkert trykket mange gange på den shortcut der skifter i mellem Frontends som i øvrigt kan findes på DVBviewers hjemmeside..... Redigeret af Patriarken - 09-Februar-2009 kl. 12:17 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
Nej, det kræver ikke to tunere. Timeshift består jo af det direkte TV signal og af den del af optagelsen som allerede er lagret på harddisken, og det sidste kræver jo ikke nogen ekstra tuner. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Flemming. Hej Patriarken. Jan |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Der findes ikke nogle danske OEMs der kan levere en brugbar løsning. Du må selv igang. Det eneste der virker er Windows Vista med TVpack og 2-3 gange Floppy/firedtv med smit irdetos, et par hacked dlls og et par hotfixes. De hackede dll's(som kun er nødvendig til HDTV) kan blive et problem for systembyggere, men TVpack updaten det kan man lave aftaler med MS om, hvis man var seriøs... Enhver kan skrue hardwaren sammen... Redigeret af Patriarken - 09-Februar-2009 kl. 12:28 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg kender ikke til Electrola, men hvis de påstår at du ikke kan optage og afspille noget samtidigt uden at audio bliver blandet sammen så vil jeg give Patriarken ret - så er de en flok amatører. Er det ikke muligt du har misforstået noget info du har fået fra dem i den henseende? Afspilning og optagelse foregår seperat, så der bliver ikke blandet noget sammen - heller ikke ved TimeShift. Udover det er jeg ganske enig i at hvis man vil have en velfungerende mediecenter med digitale kanaler, så må man selv bygge det. Der findes ikke nogen integrerede løsninger. Electrolas løsning med at skifte til DVBViewer er jo ikke andet end en omgåelse. Såvidt jeg har forstået, så burde Vista MC's TVpack 2008 være tilgængelige for OEM producenter, så det rent faktisk kan lade sig gøre at lave en ordentlig løsning med hensyn til DVB-signaler i VMC. Er dette slet ikke noget der er nogen producenter der benytter sig af endnu?
[edit]Desuden så holder 400GB Harddisk ikke særligt langt, hvis du har planer om også at optage HDTV (og hvorfor skulle man lade være?). Redigeret af jonaskp - 09-Februar-2009 kl. 12:47 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Patriarken. Uha, du har styr på det :-) Må erkende jeg ikke har know-how til at kommentere dit indlæg, men må konstatere, at der så ifølge dig åbenbart ikke findes seriøse leverandører og at man selv skal igang. Du kunne vel ikke tænke dig at bygge et mediecenter til mig :-) Hej Jonaskp. Der står følgende på Electrolas site: Har jeg misfortstået noget? Kort sagt kan man: 1: Optage og se en film samtidig? |
|
![]() |
|
![]() |
Ovenstående har intet med timeshift at gøre, men burde kunne lade sig gøre alligevel ved at skrue ned for lyden i DVBViewer. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |