recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Killzone 2 demo bedømmelse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKillzone 2 demo bedømmelse.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: Killzone 2 demo bedømmelse.
    Sendt: 06-Februar-2009 kl. 00:14

Tjaeh .. så er demoen sku langt om længe kommet på PSN butikken og flyder små 1200MB (godt og vel).

Der er ikke rigtig nogen grund til og lave en lille bedømmelse af demoen, men nu kommer der altså alligevel en for folk som ikke helt ved om de skal eller ikke, eller som for den sags skyld bare er nysgerrige.

Demoen lader os kort spille i Helgast hovedstaden Pyrrhus (jeg tog ca. 11 min om min første playtrough) og er mildest talt pisse flot og kigge på, våbnene er tilfredstillende og skyde med, og det er nice lige og pløkke hjelmen af de små røde banditter, det eneste jeg lige umiddelbart har lagt mærke til er at man i forhold til andre spil som f.eks. CoD ikke rigtig kan hører når man lader sit våben. Det er muligt at der har været lidt for meget vold omkring mig, men det er nu stadigvæk en lille manglende effekt. Og ang. det med vold, ja så er der masser af skyderi og eksplosioner omkring dig, man får rigtig fornemmelsen af at der er krig over det hele.

Håndvåbnet er enddnu en gang en revolver, hvilket åbenbart er blevet en trend - Resistance 2 havde også en lidt modiceret revolver - og jeg undre mig lidt kritiken fra gamespot eller var det IGN, det sagde at den var lidt nyttesløs, men tager man sig lige lidt sammen kan du ligeså nemt få pløkket nogle jordbærhjelm end som med de andre våben. I demoen er der lige af hvad jeg har kunnet finde 2 maskingevær, 1 rocketlauncher, 1 håndvåben (standard til alle våben?) normale "frag" granater også en kniv til nærkamp.

Gameplayet i spillet er "langsomt" set i forhold til andre spil som CoD, R2 osv. og det kræver lige lidt tilvæning fra min side af, spillet føles faktisk lidt tungt i det.

Det giver også en anden virkning når du skal skyde fjenderne, eftersom de løber rundt og du ikke bare lige kan knalde sigtekornet frem og tilbage i pendul fart, som i så mange andre spil.

En af de bedste (efter min mening) er den geniale miks af dansk tekst og engelsk stemmføring. I andre spil som Resistance 2 og Little Big Planet var det enten eller, altså enten helt dansk med stemmerne og hele molevitten, eller bare engelsk. Her kan jeg godt råde folk til og indstille den til dansk, af den simple grund til at stemmerne forbliver engelske, dog bare med danske tekster og undertekster til. Det synes jeg er pisse fedt, og det var en af de ting jeg manglede da jeg i julen sad og spillede Resistance 2 med danske stemmer, nu føles spillet lidt mere "film-agtigt".

Lige til sidst så synes jeg at lyden i demoen var fin og tilfredstillende, der er mange spil der fejler i og få ordenlig lyd og surround men lige umiddelbart virker det fint, skuddende kom da i hvert fald fra de steder de skulle. Jeg synes og kunne huske nogle underlige lyde i det seneste Brothers in arm, specielt stemmerne var helt hen i vejret. Det skal dog lige siges at jeg ikke har haft muligheden for at lytte ordenligt efter i Killzone 2, men det virker meget fint indtil videre.

Alt i alt var det en underholdende men lidt kort demo som nok skal få solgt spillet til mange tvivlende (mest pga. killzone 1) 

Ved du ikke helt om spillet er for dig så download endelig demoen og få forudbestilt spillet

Mit spil er i hvert fald bestilt fra www.amazon.co.uk hvilket forøvrigt har en glimrende pris på £30. :)

Redigeret af SteffenD89 - 06-Februar-2009 kl. 00:15
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 09:34
Mit quick review:

Demoen er for kort ;)

Det er sindsygt flot og lyden fortjener 100% at få noget 5.1 eller bedre surround at arbejde på.

Grafisk er der jo ikke noget at sætte en finger på.

Gameplay mæssigt skal man vende sig til de "tunge" våben med kraftigt rekyl - nu har jeg spillet demoen et par gange
- men når man først har "forstået" det giver spillet et langt bedre feel end andre FPS. Specielt det "lean and peek"
system som de kalder det fungere rigtig god.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 09:53
EDIT: bare glem min post, troede ikke jeg havde postet den tidligere..

det viser sig vidst at være lidt billigere i pund prisen hos shopto, men ved ikke om man selv kan bestemme hvad man vil betale i

Redigeret af nekolas - 06-Februar-2009 kl. 16:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Mit spil er i hvert fald bestilt fra www.amazon.co.uk hvilket forøvrigt har en glimrende pris på £30. :)

som udgangspunkt er prisen 30 pund, men efter lidt moms og forsendelse bliver det så:

Order Total: £38.83 = 328.50 kr

hos shopto kan du få det til 38 euro og der er forsendelse vidst 5 euro, 42 euro = 254 kr

eller er der noget jeg er gået klip af?

Har ikke skannet internettet for den billigste pris, bestilte spillet sammen med 3 andre bluray film så jeg synes at det var fint nok hehe

anyway 250kr for et spil er jo helt vildt i forhold til hvad det vil koste i fona

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 10:20

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Mit quick review:

Demoen er for kort ;)

Det er sindsygt flot og lyden fortjener 100% at få noget 5.1 eller bedre surround at arbejde på.

Grafisk er der jo ikke noget at sætte en finger på.

Gameplay mæssigt skal man vende sig til de "tunge" våben med kraftigt rekyl - nu har jeg spillet demoen et par gange
- men når man først har "forstået" det giver spillet et langt bedre feel end andre FPS. Specielt det "lean and peek"
system som de kalder det fungere rigtig god.

haha ja, det tog også kun 11 minutter for mig, og man kan sikkert gøre det hutigere endnu.. :)

en enkelt multiplayer bane ville nu have været rart

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 15:25

Jeg skrev et sted, at jeg vil vente til udgivelsen af spillet med at proeve det, men FUCK HVOR SKAL JEG HJEM OG SE DEN DEMO!

Jeg kan sgu ikke vente i 21 dage endnu!

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 10:56

haha og hvad synes du så om demoen?

Jeg ser i hvert fald frem til slutningen af måneden, ærgre mig dog lidt over at de har nogle kørertøjsbaner med i spillet .. dem har jeg nu aldrig været meget for

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 11:00

jeg har så godt nok læst på gamespot at der var nogen som var skuffet over grafikken og at lyden var noget bras, efter de havde prøvet demoen flere gange..

Det lyder lidt underligt, men jeg tror mere på at det er folk som er blevet forkælet af computer spillet Crysis end at grafikken er dårlig d:

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 11:04

Man kan sgu ik være skuffet over lyde og grafikken. Det er noget pjat.

Og man kan sagtens høre når man skifter magasin.

Ift. 1'eren er det MEGET MERE hektisk og med tempo på.

Jeg skal væne mig til at der er zoom på R3, umiddelbart virker det åndsvagt men man kan sikkert lave custom styring.

Jeg har heller ik helt luret duck'n'cover systemet, når Helghast kommer fra alle sider.

Overall, glæder jeg mig til at komme i gang.

P.S. Køretøjsbaner? Jeg har kun set at man skal styre en robot, og det så for fedt ud!

BORING!
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 11:48
Hvis du vælger altenativ styring. og sætter X i zoom under indstillinger. Så er det næsten ligesom i COD 4
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 12:28
Hvis man sætter den til standard 2 så er det næsten som Resistance.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Man kan sgu ik være skuffet over lyde og grafikken. Det er noget pjat.

Og man kan sagtens høre når man skifter magasin.

Ift. 1'eren er det MEGET MERE hektisk og med tempo på.

Jeg skal væne mig til at der er zoom på R3, umiddelbart virker det åndsvagt men man kan sikkert lave custom styring.

Jeg har heller ik helt luret duck'n'cover systemet, når Helghast kommer fra alle sider.

Overall, glæder jeg mig til at komme i gang.

P.S. Køretøjsbaner? Jeg har kun set at man skal styre en robot, og det så for fedt ud!

Okay jamen jeg har bare ikke lige hørt ordenligt efter da jeg skiftede magasin så haha.

Og ja, styringen virker lidt meh agtig, men det samme synes jeg også om styringen til Battlefield: Bad Company og det har jeg da alligevel fået skudt en masse timer ind i.

Jeg bryder mig generalt ikke om at man skal styre køretøjer i FPS spil, dog er det alligevel fedt i Battlfield spillene.

Det kan være jeg er blevet lidt skræmt af den ekstremt kejtede tank del i Brothers in arms: Hells highway.

Fy for satan kan jeg kun sige

resistance 1 køretøjsdelen var også utroligt tam hehe d:

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu