recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MyMovies spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMyMovies spørgsmål

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: MyMovies spørgsmål
    Sendt: 09-Februar-2009 kl. 13:29

Jeg ved Brian læser med herinde, så vi tager den lige her.

Jeg fik endelig taget mig sammen til at indstallere MyMovies forleden dag. Og præcis som jeg husker det fra første gang jeg brugte det, så er det et uhyre effektivt og godt program samt plugin til WMC. Umiddelbart har jeg faktisk kun rosende ord til det, ihvertfald lige indtil jeg gik det sådan lidt mere på klingen, så stødte jeg ind i et par problemer, som faktisk undre mig lidt.

Import af film:
Jeg satte Mymovies til at importere alle mine film. De er samlet på et drev på min NAS, og selve importen fungerede fremragende. Det tog godtnok sin tid med sådan et antal af film jeg har.

Efter importen så var det ind i WMC og tjekke. Her lå filmene som de skulle, men der var nogle som lå der flere gange, og andre som af een eller anden årsag hele helt forkerte dataer. Sidstnævnt kan skyldes, at Mymovies søger ud fra mappenfolder navnet, og deraf tager hvad den tror er rigtigt jf. databasen. Det kan jeg leve med. Fandt ud af, at den funktion med at søge sådan, den ikke altid er helt optimal, hvis filmen slet ikke eksisterer i databasen.

En anden ting som undrede mig er, at MyMovies skriver jeg kun har 50 film. I min mappe ligger der (såvidt jeg husker) over 100 film alle (med få undtagelser) rippet til til hver deres egen VIDEO_TS foldere. Hvor er resten blevet af? Eller er det en begrænsning i Mymovies fordi jeg ikke har registreret/betalt/whatever?

Afspilning:
Kan det passe at man ikke kan vælge "start forfra" under afspilning, ligesom man kan i WMC? Det er en pænt irreterende feature, når en film starter hvor man sidst sluttede, hvis man ønsker at se den forfra

Afspilning MPEG2 format:
Jeg har en del hjemmelavet video, som alle ligger i MPEG format. Jeg aner ikke om noget er gået helt galt i min WMC eller hvad der er sket, men ligesom min WMC ikke vil vise disse film mere (end ikke folderen de ligger i), så vil MyMovies heller ikke.
I Mymovies har denne mappe et ikon som en film uden cover, og når jeg klikker mig ind på den, så har jeg mulighed for at afspille (altså afspille mappen), hvilket af gode grunde ikke funger ret godt. I mappen ligger der omkring 30 stk MPEG2 video film.

Det kan altså godt være at ovenstående problem slet ikke er relateret til MyMovies, for WMC gør præcis det samme med denne folder, (samt en anden folder, hvor jeg har lidt DivX film liggende i). I såfald er det et problem i WMC, som jeg bare ikke kan finde årsagen og løsningen på.

Der kommer sikkert flere sp? efterhånden som jeg får hakket mig igennem MyMovies.

Redigeret af Kandersen - 09-Februar-2009 kl. 13:31
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 13:41

Efter importen så var det ind i WMC og tjekke. Her lå filmene som de skulle, men der var nogle som lå der flere gange, og andre som af een eller anden årsag hele helt forkerte dataer. Sidstnævnt kan skyldes, at Mymovies søger ud fra mappenfolder navnet, og deraf tager hvad den tror er rigtigt jf. databasen. Det kan jeg leve med. Fandt ud af, at den funktion med at søge sådan, den ikke altid er helt optimal, hvis filmen slet ikke eksisterer i databasen.

Ja mymovies søger på mappens navn.  så vis du har flere mapper ind i en mappe dutter det ikke. så skal du selv konfigurer det. :)

En anden ting som undrede mig er, at MyMovies skriver jeg kun har 50 film. I min mappe ligger der (såvidt jeg husker) over 100 film alle (med få undtagelser) rippet til til hver deres egen VIDEO_TS foldere. Hvor er resten blevet af? Eller er det en begrænsning i Mymovies fordi jeg ikke har registreret/betalt/whatever?

Det du ser først, er bare de 50 sidste du har tilføjret, du kan gå i muligheder og vælge alle film.:)

Kan det passe at man ikke kan vælge "start forfra" under afspilning, ligesom man kan i WMC? Det er en pænt irreterende feature, når en film starter hvor man sidst sluttede, hvis man ønsker at se den forfra

Det skulle du gerne kunne, hvis du tykker på STOP skulle der gerne komme en menu frem hvor du kan udført, gentag, slet....

Afspilning MPEG2 format:
Jeg har en del hjemmelavet video, som alle ligger i MPEG format. Jeg aner ikke om noget er gået helt galt i min WMC eller hvad der er sket, men ligesom min WMC ikke vil vise disse film mere (end ikke folderen de ligger i), så vil MyMovies heller ikke.
I Mymovies har denne mappe et ikon som en film uden cover, og når jeg klikker mig ind på den, så har jeg mulighed for at afspille (altså afspille mappen), hvilket af gode grunde ikke funger ret godt. I mappen ligger der omkring 30 stk MPEG2 video film.

Hvorfor det ikke lige virker kan være et codec problem, virker det i WMP i windows ?

Redigeret af vacDK - 09-Februar-2009 kl. 13:42
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Film identificeres ud fra forskellige metoder, den sidste er et match på mappe navnet, og denne vil give et antal procent forkerte titler, da der kan være stor forskel på hvordan titlen skrives i din mappe, og i servicen.

Det er mening at du når du får resultatlisten op, går igennem og checker om der er titler der er importeret forkert, og så benytte "Skift data" funktionen på disse.

Hvis du går over til at bruge de automatiske folder monitorings funktioner der kører inde i Media Center, så kan den sættes til "Strict", hvor den kun vil importere hvis den har et 100% match, og ellers tilføje uden data. Men når du bruger den manuelle import fra Collection Management programmet er det mening du selv går igennem resultatlisten.

En anden ting som undrede mig er, at MyMovies skriver jeg kun har 50 film. I min mappe ligger der (såvidt jeg husker) over 100 film alle (med få undtagelser) rippet til til hver deres egen VIDEO_TS foldere.

Default view'et i MCE er "Sidst tilføjet", og denne indeholder kun 50 titler. Du kan skifte default view'et.

Kan det passe at man ikke kan vælge "start forfra" under afspilning, ligesom man kan i WMC?

Jeg skal lige være med på hvor i WMC du vælger start forfra?

My Movies kræver at du har én film pr. folder.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Ja mymovies søger på mappens navn.  så vis du har flere mapper ind i en mappe dutter det ikke. så skal du selv konfigurer det. :)

Det er jeg med på, problemet opstår når MyMovies ikke kan genkende filmen ud fra mappenavnet. (Se mit svar til Brian om lidt)

Det du ser først, er bare de 50 sidste du har tilføjret, du kan gå i muligheder og vælge alle film.:)

Ahh crap! Selvfølgelig.. Det står jo også lige til venstre

Det skulle du gerne kunne, hvis du tykker på STOP skulle der gerne komme en menu frem hvor du kan udført, gentag, slet....

Det er nu ikke helt så lige til alligevel. Hvis jeg stopper en film og går helt tilbage til min filmsamling for så at gå ind i filmen igen, så mangler jeg denne funktion. Hvis jeg starter filmen derfra, så starter den hvor jeg stoppede den.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 21:00

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Film identificeres ud fra forskellige metoder, den sidste er et match på mappe navnet, og denne vil give et antal procent forkerte titler, da der kan være stor forskel på hvordan titlen skrives i din mappe, og i servicen.

Det er mening at du når du får resultatlisten op, går igennem og checker om der er titler der er importeret forkert, og så benytte "Skift data" funktionen på disse.

Hvis du går over til at bruge de automatiske folder monitorings funktioner der kører inde i Media Center, så kan den sættes til "Strict", hvor den kun vil importere hvis den har et 100% match, og ellers tilføje uden data. Men når du bruger den manuelle import fra Collection Management programmet er det mening du selv går igennem resultatlisten.

Det er jeg med på, problemet er med ungerne Pokemon film her.. De har en 5-6 stykker, men 4 af dem er ens i min filmsamling (i mymovies). Da jeg manuelt søgte efter titlerne fandt jeg ud af, at den database som Mymovies bruger, den har kun 4 Pokemon film. Dvs. dem som jeg har dobbelt nu, de er simpelthen blevet indsat med data fra en forkert film, som ser ud som om det sker, fordi den ikke kunne finde noget der matchede.

Default view'et i MCE er "Sidst tilføjet", og denne indeholder kun 50 titler. Du kan skifte default view'et.

Korrekt, min fejl

Kan det passe at man ikke kan vælge "start forfra" under afspilning, ligesom man kan i WMC?

Jeg skal lige være med på hvor i WMC du vælger start forfra?

Hvis du går ind i WMC under den almindelige DVD film, og derefter vælger en film, så har man et menupunkt der hedder start forfra. Det er en lign. menu jeg synes jeg mangler i Mymovies.

My Movies kræver at du har én film pr. folder.

Hmm, vil det sige jeg skal smide alle mine hjemmevideoer ind i hver deres mappe, for at kunne se dem?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 21:21

Det er jeg med på, problemet er med ungerne Pokemon film her.. De har en 5-6 stykker, men 4 af dem er ens i min filmsamling (i mymovies). Da jeg manuelt søgte efter titlerne fandt jeg ud af, at den database som Mymovies bruger, den har kun 4 Pokemon film. Dvs. dem som jeg har dobbelt nu, de er simpelthen blevet indsat med data fra en forkert film, som ser ud som om det sker, fordi den ikke kunne finde noget der matchede.

Har du stregkoderne på dem du mangler? Generelt så burde de være der alle sammen.

Men, i tilfælde af at de ikke er der, så bruger du stadig "Skift data", og så skifter du bare til en manuelt indtastet titel, som du så bagefter kan bidrage til servicen, så er den der for alle andre senere. Men prøv lige at søge på stregkoden først, så du er sikker på de ikke er der.

Databasen der bruges er vores egen, og den gennemgåes hele tiden for titler der er blevet søgt på (stregkoder) som ikke findes i databasen.

Hvis du går ind i WMC under den almindelige DVD film, og derefter vælger en film, så har man et menupunkt der hedder start forfra. Det er en lign. menu jeg synes jeg mangler i Mymovies.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig et screendump. Men, hvis du trykker "Se film", så starter den der hvor du sluttede - er det sådan at forstå?

Hvilken filmtype (format) er det?
Min film samling

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 10:52

Har du stregkoderne på dem du mangler? Generelt så burde de være der alle sammen.

Men, i tilfælde af at de ikke er der, så bruger du stadig "Skift data", og så skifter du bare til en manuelt indtastet titel, som du så bagefter kan bidrage til servicen, så er den der for alle andre senere. Men prøv lige at søge på stregkoden først, så du er sikker på de ikke er der.

Databasen der bruges er vores egen, og den gennemgåes hele tiden for titler der er blevet søgt på (stregkoder) som ikke findes i databasen.

Jeg har stregkoderne, det er bare fordi at originalfilmene er lagt væk, efter de er rippet ind på min NAS, så det var lidt nemmere at ikke lette r*** efter dem

Men jeg tror du misforstår.

Det som jeg mener er, at det virker som om, at når Mymovies ikke kan finde nogen match, eller et "lille" match, så tager den filmdata fra denne og indsætter.
Som nævnt har mine unger flere Pokemon film end der findes i din database. Men alligevel har Mymovies indsat filmdata for film som ikke findes i databasen. Det resulterede i filmdata der var ens på 3 forskellige film. (Og de 2 af dem findes altså så slet ikke i databasen).

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig et screendump. Men, hvis du trykker "Se film", så starter den der hvor du sluttede - er det sådan at forstå?

Korrekt.
Jeg skal se om jeg kan få lavet noget screendump i aften.

Hvilken filmtype (format) er det?

Rippet DVD til VIDEO_TS folder

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:02

Det som jeg mener er, at det virker som om, at når Mymovies ikke kan finde nogen match, eller et "lille" match, så tager den filmdata fra denne og indsætter.

Nej, jeg tror jeg forstår fuldstændigt.

Hvis du fx. har 2 mapper der hedder "Pokemon 1" og "Pokemon 2", og begge titler findes i databasen.

Men, i databasen kan det være at "Pokemon 1" er angivet som "Pokemon 1" imens "Pokemon 2" er angivet som "Pokémon 2" med en ´ karakter.

Resultatet af en folder import bliver at den altid forsøger at finde bedste match, og bedste match for folderen "Pokemon 2" bliver så "Pokemon 1" da den ikke var angivet med ´karakteren.

Det er desværre det som der forståes ved "best match" med et foldernavn, det vil aldrig blive helt præcist.

Som jeg skrev - kører du den "manuelle" import i Collection Management, så er det meningen at du skal gennemgå resultat listen og bruge "Skift data" på de der ikke er fundet korrekt.

Kører du den automatiske i Media Center, så kan du sætte den til "Strict" som kun importerer hvis titlen matcher 100%, eller til "Confirmative" hvor du bliver spurgt om det den har fundet er korrekt.

Men, i Collection Management - brug resultatlisten og tryk "Skift data" for de der er forkerte - og så skift ved brug af stregkoden som første prioritet, og kender du ikke den, så søg efter titlen - og med Pokemon - søg efter både "Pokemon" og "Pokémon" - reelt burde de alle være tastet ind som "Pokémon", men det er ikke tilfældet.

Afspillet fra My Movies burde de altid starte forfra.
Min film samling

Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:03

Afspilning:

Så nu prøvede jeg det du mente.. og det er faktisk rigtigt det du siger. ! respect.!

Man kan ikke starte en DVD film forfra hvis den er startet, foruden hvis man vælger en anden og går tilbage, eller trykker tilbage i kapitler til nr. 1.

Det er kun på mkv, avi, og andet det virker.
Så må binnerup lige i gang med lidt kodning der.. ;)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:23

Men, i Collection Management - brug resultatlisten og tryk "Skift data" for de der er forkerte - og så skift ved brug af stregkoden som første prioritet, og kender du ikke den, så søg efter titlen - og med Pokemon - søg efter både "Pokemon" og "Pokémon" - reelt burde de alle være tastet ind som "Pokémon", men det er ikke tilfældet.

Okay, det kan være det var derfor jeg kun kunne finde 4 film i din database, for jeg søgte kun på Pokemon (altså uden ´).

Men min pointen var sådan set, at Mymovies indsætter samme data for forskellige film. Og da jeg så søgte på navnet (for de film der havde forkert data), så kom der kun 4 film op. Men sidstnævnt kan skyldes, at jeg kun søgte på Pokemon.

Afspillet fra My Movies burde de altid starte forfra.

Den feature kan jeg altså ikke finde må jeg erkende. Men jeg kigger gerne igen i aften (hvis jeg får tid). Men se også lige forrige indlæg fra en anden bruger

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:46
Jeg tror måske bare det er fordi jeg ikke helt forstår hvad der menes.

Jeg kan se at "DVD library" har to knapper - en "Play" og en "Restart", hvor, hvis en film ikke afspilles, så starter begge knapper afspilningen ind i den første menu, eller hvis en anden film afspilles, så går den også direkte til hovedmenu'en.

Hvis så filmen allerede kører, eller er stoppet, så stater "Play" der hvor man var, og "Restart" starter forfra. "Der hvor man var" virker dog kun inden for samme session hvis man ikke afspiller andet i mellemtiden.

Umiddelbart, så har My Movies kun én knap, og den skulle gerne altid fungere som "Restart" knappen gør i MCE - er det forkert antaget?
Min film samling

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:52

Okay, det kan være det var derfor jeg kun kunne finde 4 film i din database, for jeg søgte kun på Pokemon (altså uden ´).

Men min pointen var sådan set, at Mymovies indsætter samme data for forskellige film. Og da jeg så søgte på navnet (for de film der havde forkert data), så kom der kun 4 film op. Men sidstnævnt kan skyldes, at jeg kun søgte på Pokemon.

Ja, det med din manuelle søgning kan ihvertfald forklares med Pokémon vs. Pokemon.

Og det er rigtigt at den kan finde på at indsætte samme data på forskellige film, hvis fx. din mappe "Pokemon 1", "Pokemon 2" og "Pokemon 3" mapper begge resulterer i et bedste match på fx. "Pokemon 2", i fald både 1 og 3 er angivet med ´ tegn i databasen.

Det er der nok ikke rigtigt ret meget at gøre ved, for det ville være usmart at angive at den ikke måtte tilføje samme data på mere end én film, i fald at din "Pokemon 1" mappe giver bedste match til "Pokemon 2" i databasen, så må den ikke tilføje "Pokemon 2" data til din "Pokemon 2" mappe, og så har du 2 forkerte resultater i stedet for et.

Igen, hvis du simpelthen lige kigger igennem resultat listen skulle det være nemt at se hvilke mapper der er tilføjet hvilke titler for, og derfor rette de der kommer ud forkert.

Min film samling

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu