|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:52 |
Jeg har et mindre problem med min HTPC
Setup: Intel Core 2 Duo Mobile 2.0GHz 2GB DDR2 ram Abit IL90-MV (Intel GMA950, Intel 945GT chipset, DX9supported) FloppyDTV (Nyeste driver+FW) Vista MCE SP1 32bit + TV Pack. Problemet består i at programguide er særdeles choppy, når der kører et billede bagved. Når der vælges "stop" på min MCE remote, kører guiden igen smooth og uden problemer. Jeg har præcis samme setup til soveværelset, bortset fra der sidder et Hauppauge PVR500 kort i. Her opstår problemet ikke. Ergo er det relateret til brugen af FloppyDTV som forudsager problemet. Nogen der har en idé til hvad det kan være? Er det mit Intel GMA950 der må krybe til korset, i forbindelse med der kommer en større mængde data igennem (?) Kan man evt. bare slå baggrundsbilledet fra ved navigering? Eller gøre som i 2005 MCE hvor man bare får et lille frimærke i nedre venstre hjørne? Jeg er ellers rigtig glad for mit Abit board, men der er ingen PCI-e 16x porte, og heller ikke rigtig plads til mere i mit HFX Mini kabinet - så nyt gfx skal helst ikke være løsningen :) |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Slet ingen med input på ovenstående?
|
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jo, jeg tror det er et problem med GMA950. Det er ikke et DirectX 10 kompatibelt grafikkort, og har sandt for dyden ikke meget power.... Aero/Vista kræver hardware directx10, ellers kan rendereingen i bedste fald være som du beskriver det, eller i værstefald slet ikke virke.
Køb dig et DirectX 10 kort, som ikke skulle koste mere end 2-300kr... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
I så fald skal jeg have fundet mig et PCI-e 1x GFX eller et gl. PCI kort - men så mister jeg mit onboard HDMI output, det er jeg ikke specielt glad for :/
Skal der ikke købes noget specielt for at få lyden med HDMI også? Og findes disse kort overhovedet til PCI-e 1x ? Det jeg undrer mig over er at mit Hauppauge PVR500 kører absolut problemfrit i et klonet setup. Kræver et FloppyDTV virkeligt så mange resourcer fremfor PVR500 ? Tjah.. ![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |