|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Jilted Ace ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() Sendt: 12-Februar-2009 kl. 13:09 |
||
Hejsa...
Det er efterhånden MANGE år siden jeg har købt ny forstærker, men nu hvor jeg også skal erhverve mig en ny projektor må det vist være på tide. Jeg har hørt at man idag kan få forstærkere med forskellige av indgange som feks hdmi og component, og hvor du så på selve forstærkeren bare skifter imellem de foskellige input. Jeg har en Ps3 (hdmi), en Xbox360(component), og en imac(hdmi). Og så har jeg to forskellige kilder (et TV og en projector) som jeg nemmest muligt gerne ville kunne koble sammen som jeg har lyst. Er det noget der ville kunne lade sig gøre idag via en forstærker, så der feks kun går et enkelt hdmi kabel fra forstærkeren til TV, og et enkelt kabel fra forstærker til projector? Jeg tænker at det skal være en sorround forstærker i prisklassen 2000- 3000 kr. - Er det helt umuligt, og kan det overhovedet lade sig gøre på den måde jeg håber på? mvh. Kenneth ![]() |
|||
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
|
|||
![]() |
|||
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() |
||
Det tror jeg sagtens det kan. Onkyo 606 har fire HDMI indgange og ligger i det prisleje du søger. Den koster vidst nok omkring 3400 kr. nu.
|
|||
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|||
![]() |
|||
Jilted Ace ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() |
||
Jeg har lige surfet lidt i mellemtiden og er også faldet over denne her!! Sony STR DG820 Men umiddelbart ser det ud som om at den kun har EN hdmi out. Kan man ikke få forstærkere med 2x hdmi out, så du både kan sætte den til et TV og en projector?? Udover det har jeg lige et ekstra spørgsmål. Hvis man har sat en kilde til via component input, så kan man ikke få den ud gennem hdmi output? eller hvad? På forhånd tak. :) Redigeret af Jilted Ace - 12-Februar-2009 kl. 13:50 |
|||
|
|||
![]() |
|||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
||
Joh, det kan du godt - men vist ikke i det prisleje du leder...
Joh, de fleste receivere kan godt finde ud af at konvertere (med forskellige grader af kvalitet afhængig af model). Men du bliver nødt til at checke manualen/specifikationerne for dine kandidater for at være sikker... -Kent |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvordan virker en såkaldt hdmi switch, kunne man evt benytte sådan en
sammen med en forstærker der kun har 1x hdmi out? Og vil der blive kvalitetsforværring vad at signalet ryger igennem flere enheder inden det kommer til den endelige destination, så at sige!? ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
||
Det er et digitalt signal, så der vil ikke være nogen kvalitetsforringelse (såfremt signalet kommer korrekt igennem).
Men der kan være andre "udfordringer" ved løsningen - prøv at søge på "hdmi switch" og "hdmi splitter" her i forummet. -Kent |
|||
![]() |
|||
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
![]() |
||
Jeg står lidt i samme situation. Skal købe ny reciever og vil oss helst at den har to HDMI udgange så både tv og kommende projektor kan sidde i på en gang. Kiggede lidt på Onkyo men så ikk umiddelbart at deres modeller havde to outputs. Hvis man lige har en 7-8000 i overskud, hvilke mærker/modeller skal man så kigge efter?
|
|||
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|||
![]() |
|||
Matshui ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
||
Så har du vist misset det, ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kan man egentlig ikke sagtens nøjes med en forstærker med en enkelt hdmi udgang. Og så direkte efter den hdmi out bare tilslutte en hdmi splitter - Vil det ikke give samme resultat, eller kan det være at en sådan løsning vil skabe problemer...? |
|||
|
|||
![]() |
|||
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
![]() |
||
Bøjer mig i støvet da du ved mere om det her end mig. Har kigget på de modeller du foreslår, men de ligger i en noget højere prisklasse. Onkyo TX-SR706 ligger på omkring de 7000 og Onkyo TX-SR876 på ca 13000. Det er jo noget af en forskel, hvis det eneste man som 'basic-user' får ud af den, er den ekstra HDMI udgang. Og så kommer samme spørgsmål som Jilted Ace oss spørger om i indlægget lige over.
|
|||
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg er også kommet frem til at man betaler RET meget for at få den ekstra hdmi out. Så mit valg af forstærker er sat på Onkyo SR606, da den ligger inden for min smertegrænse prismæssigt, og den har fået ganske udemærket anmeldelser. Det eneste der skulle stoppe mig i at købe den nu, er hvis løsningen med en hdmi splitter ell. Switch monteret direkte efter hdmi out, på forstærkeren viser sig ikke at være en holdbar løsning. Så håber at nogen herinde har erfaring med dette? ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Lad være med at bruge penge på en HDMI-splitter! Så ér det sgu da bedre at smide de 5 - 800,- ekstra i en forstærker med to HDMI-udgange. Marantz laver også med to HDMI-udgange! http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50 &product_number=4050621 M.v.h. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |