|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Rudbeck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() Sendt: 12-Februar-2009 kl. 12:11 |
|
Jeg har fulgt med på forumet et par måneder nu. Tak til Patriarken, MCenterfreak, Jonaskp, og mange flere for deres bidrag og hjælpsomhed. Også tak til HTPC 101 artikelforfatteren, Everex. Meget inspirerende system. Jeg set på pre-sammensatte systemer som fx. Electrola og MM-vision. De er dog dyre, klossede og meget lidt flexible i konfiguration. Mine krav til mediecenteret: - TV-signal fra Yousee (DVB-C) + DVB-T/Analog (optage/se 2 kanaler) - Så støjsvagt og småt som muligt til stuen (læs: WAF) - Blu-ray afspilning Jeg kunne godt bruge en lille smule hjælp til at identificere komponenter på listen nedenfor som er unødvendige, dyre, larmende, osv. Jeg ved godt at denne type spørgsmål kommer ofte, så jeg beder ikke om en 10 siders udredning, blot et lille svar at den komponent er usmart, ubrugelig, larmende, dyrere end nødvendigt, osv. Kabinet Silverstone GD01S-MXR HTPC Kabinet, Silver Bundkort Gigabyte GA-MA78GM-S2H PSU Seasonic S12II-330 330W Powersupply CPU AMD A64 GE4850E AM2 2500hz CPU Cooler NorthQ 3392 Media Center Cooler RAM 2 GB Kingston DDR2-800 2GB PC6400 CL5 VLP Harddisk 750GB - Samsung SpinPoint F1 HD753LJ Harddisk ophæng eller skuffe?: HFX Silent Brackets Classic Blu-ray + DVD
Pioneer Blu-ray Combo drive Black BDC-202BK Trådløst netkort Zyxel PCI NWD-310N 802.11n Tv-tuner 1 + CAM FloppyDTV C/CI DVB-C + Smit Viaccess CAM TV-tuner 2 + antenne LifeView Not Only Tv PCI-E LV8H (Analog + DVB-T Tv-Tuner) Samlet pris: lige over 8000, kr. Det er klart indenfor mit budget. Men når alle de ekstra ting (software og accessories) skal tilføjes, så stiger prisen en del over budgettet. Hvor kan jeg spare uden det går voldsomt ud over kvaliteteten? Extender til soveværelset Linksys DMA2200 Mediacenter Extender (m/DVD-afspiller) Remote Logitech Harmony One Software Window Vista Home Premium 32-bit (DK) SP1 TV Pack 2008 til Windows Vista (beta) Cyberlink Power DVD Kabler HDMI, Toslink (SPDIF), oa. Samlet pris ryger over 13.000 kr.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Jeg ville nok vælge en anden Hybrid tuner. Jeg kan ikke engang finde Vista Drivere på deres hjemmeside http://www.lifeview.hk/e/default_home.asp Lover ikke godt hvis de ikke holder deres hjemmeside opdateret med nyeste drivere. Personligt er jeg mest til Hauppauge hybridtunere Hvis du vil spare penge, så kan det måske være at du kan finde nogen komponenter i Den Blå Avis |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
|
Jeg ville vælge denne køler som er lettere at montere en NorthQ køleren samtidig med at den er mere lydløs: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389256&am p;searchArea=&Soegeord= Der følger dog ingen møtrikker med til de fire fjederbelastede skruer, så dem må du finde i værktøjskassen eller i det lokale byggemarked. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Det koster når man gerne vil bygge et system med det hele, tror ikke du finder det billigere, medmindre du kan finde nogen dele brugt.. Kig i køb&salg
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jeg ville købe dette hvis det skal være billigt:
Hardware: MSI K9N2GM-FIH 632KR Athlon X2 4850e 431kr Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI 1TB 634kr PioneerBDC-202BK 782kr Antec VERIS Fusion Remote Black 1107kr Kingston ValueRAM 2 x 1 GB 220kr DE FloppyDTV DVB-C x 2 2500kr Viaccess CAM by SMIT x 2 580kr Logitech Harmony 525 x 2 762kr LINKSYS Media Center Extender DMA2100 1058kr Software: Microsoft Windows Vista Ultimate w/SP1 1299kr Arcsoft TotalMedia Theater 400 kr I alt 10405kr For Dualtuner, Bluray(med 7.1lyd LPCM), Multirum (to universalremotes og en extender) 1 GB harddisk, 2 GB ram. Redigeret af Patriarken - 12-Februar-2009 kl. 20:45 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
|
Istedet for en køler med blæser, synes jeg du skal tage at bruge en Scythe Ninja Mini Den kan snildt sidde i det kabinet, og give nok køling hvs du bare har en kabinetblæser smidt i, så er du fri for at bruge en blæser på CPU køleren... |
||
![]() |
||
sneppevej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|
Er onboard grafik kraftigt nok - og er AMD X2 det bedste valg pt? Set i forhold til at køre med Core2Duo 4500 med et nVidia 8600GT Jeg står nemlig også over for en upgrade |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det er kraftigt nok til HD osv....Det er jo ikke et gaming grafikkort(De findes ikke onboard)...Men manden ville have funktionalitet for pengene...nf8200 har LPCM 7.1(hvilket et velkendt gigabyte kort ikke har) og MSI's version har Firewire ditto... Så en fremragende all rounder.....
Selv ville jeg gå efter en G45 eller en nf9300/9400 Men de koster jo mere for selve bundkortet, og dertil kommer Intels processorpris... Jeg er intel mand og har været det siden Via kt133(A).....(Kunne skrive en afhandling om dette chipsset ![]() Redigeret af Patriarken - 12-Februar-2009 kl. 20:48 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
sneppevej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|
Så et ASUS P5Q-VM ville være et godt valg og rigeligt kraftigt til HD? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Så mangler han DVB-T, og dermed TV2 |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej....Alle kabeloperatører skal have TV2 på - YouSee inklusiv....Det er Must Carry(og FTA) og der indgår hele to DVB-C tunere til modtagelse af fx TV2.... ![]() |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Mit Setup
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |