recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony genveje
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony genveje

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
maximus81 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony genveje
    Sendt: 04-Februar-2009 kl. 20:27

Jeg har hentet shortcuter plugin til mediaportal.

Og der er nogle fede genveje..

Men hvordan koder jeg min Harmony One fjernbetjening til at bruge de genveje.. Hvordan koder jeg en genvej til f.eks. O.

Håber der er nogen der kan hjælpe.. 

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 13:27

Hvis du kan få fat i et mce keyboard, den sender nemlig med infra rød.

Så kan du lære din remote de pågældende taster.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 13:35
Du skal have et program der kan håndtere og mappe ir koder til keypresses....fx Girder, HIP eller lignende....Så er det bare at sende en vilkårlig kode med din Harmony som din IR reciever(og dit program) forstår, og mappe denne kode til et keyboard keypress som fx "O"

Redigeret af Patriarken - 05-Februar-2009 kl. 13:41
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 17:56

De tastature med infrarød er ikke til at få fat i.

Her rodet lidt rundt i de to programmer nogle dage nu og er mindst ligeså forviret som da jeg startede.. Girder ligner et godt program, men min Harmony var ikke blandt de kun 5-6 fjernbetjeninger man kan vælge mellem. Når jeg så prøver at lave en ny opsætning kan programmet ikke opfange signalet fra fjernbetjeningen.

Kan ikke forstå der ikke er en mere simpel måde at få tekst tv på mediaportal med fjernbetjening.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 18:42
Harmony er jo ikke nogen specifik fjernbetjening....Den kan emulere ALLE undtaget B&O....Hvis du sætter din harmony op så dit medie center kan modtage ir koder dvs du emulerer en mce remote....så kan girder lave noget når disse koder modtages af systemet...

Redigeret af Patriarken - 11-Februar-2009 kl. 18:42
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 18:51

Jeg købte en Imon fjernbetjening med IR modtager kun for at få modtageren. Og min harmony er sat op til at efterligne den. og det virker fint i mediaportal.

Men girder opfanger ikke noget. Lige bortset fra "OK" knappen som fungere som enter. Alle andre knapper reagere den ikke på.. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:00
Du skal bruge imon plugin'en...

hent den her...

Smid dll'en i girder\plugins folderen og genstart girder og enable plugin'en under plugin settings...
Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 21:12

Så fik jeg gjort det.. og det virker vist fint.

Men skal jeg ikke vise i Girder hvilket program den skal bruge genvejene i? Mediaportal er nemlig ikke på listen.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 17:04

Så fik jeg fat i den GML fil som skulle bruges, og fik den installeret i Girder. Så nu kom mediaportal med på listen

Har min Imon plugin indstalleret og Girder reagere fint på de signaler min harmony sender.

Men det vil stadig ikke virke i mediaportal. Virker fint når jeg trykker O på tastaturet så går den ind i Mytv.

Jeg gør det sikkert ikke helt rigtigt i Girder, synes det er et forvirende program.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 18:08
Der er ikke forvirrende...Der kom en PDF med Girder den kan du prøve at læse...

Jeg gider ikke til at forklare dig hvordan man bruger programmet fra bunden..

Men hvis du kigger på den gml du har, så kan du fx se en "play" kommando...Denne kan tilføjes en Event, hvilket kan være et tryk på din playknap på remoten....Dette gøres ved at højreklikke på play kommandoen og vælge add event....Der næst trykker du learn....Og trykker på playknappen på din remote....

Hvis du dobbelt klikker på "PLAY" kan du se hvad girder gør ved play kommandoen....Dette kan du rette til noget andet hvis du vil.....Du kan også tilføje dine egene kommandoer....

Fx kan du tilføje en kommando der hedder "Media Portal O" fx via en Girder3 Legacy commands>Keyboard(G3)....Når det er gjort dobbeltklikker du på kommandoen og definerer tasten "o" og så er det bare at adde en event som beskrevet ovenstående...

Redigeret af Patriarken - 12-Februar-2009 kl. 19:24
Mit Setup
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 20:16

Du har alt hvad du skal bruge i Harmony og imon allerede.. resten er bare for at komplicere tingene IMO.

Først bestem dig for hvilken Imon remote taste der skal udløse dit O. Map den tast ind på din Harmony via logitechs software. Derefter sæt imon manager til at sende et O når pågældende taste trykkes til MP.

Mission accompliced.

IMO er Girder til langt mere egnet til kompliceret ting end et simplet O

Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Du har alt hvad du skal bruge i Harmony og imon allerede.. resten er bare for at komplicere tingene IMO.

Først bestem dig for hvilken Imon remote taste der skal udløse dit O. Map den tast ind på din Harmony via logitechs software. Derefter sæt imon manager til at sende et O når pågældende taste trykkes til MP.

Mission accompliced.

IMO er Girder til langt mere egnet til kompliceret ting end et simplet O

Måske...Nyder dog at kunne loade min GML som jeg har opdateret igennem mange år efterhånden, fx efter en genistallation.....Virker til hele mit system, software uafhængig.... Kan koble touchscreens og Smartphones på, såvel som andre computere på netværk...Avanceret? tjae...Fleksibelt? Tror ikke der findes et bedre alternativ...

Redigeret af Patriarken - 12-Februar-2009 kl. 20:55
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu