|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
ThorkildT ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 11-Februar-2009 kl. 14:35 |
|
Jeg håber, der er nogen, der kan give en newbie lidt hjælp. Jeg har sidst haft parabol dengang Strak TNG blev genudsendt om eftermiddagen på SAT1 på Astra. Vi snakker 15+ år. :-) Nu har jeg fået en parabol, som sidder på mit nye hus. Jeg aner ikke, om det er en digital LNB, der sidder på 60 skærmen eller en almindelig. Jeg går ud fra der er forskel. Min plan er at købe en standard digital LNB til de ca. 100,- man kan få en for og montere den. Jeg vil gerne bruge min Vista Mediacenter maskine i stuen til at æde et eller andet fra parabolen. Men hvad skal jeg bruge? Kan jeg blot få et stykke hardware, som kan sættes til Mediacenter maskinens tuner kort? Altså så min UHF antenna sættes i den boks og mit coax kabel fra parabolen ligeledes. Så er mit håb, at jeg kan sende signalet ud af boksen og ind i tunerkortet og hey presto...så har jeg både DVB-T og DVB-S signal i Mediacenter. Kan det lade sig gøre? Kom gerne med hardware forslag, men kun eksterne ting, da det er et meget presset mikrokabinet MCE´en bor i. :-) Hvis der er noget der er uklart, beklager jeg. :-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Du skal bruge en FireWire udgang og et FireDTV enten denne (hvis du ikke skal se HD kanaler) eller denne hvis du skal se HD kanaler også. Så skal du have et abbonnement hos Canal Digital eller Viasat (Viasat er vist nok problematisk, da de parrer deres kort med den reciever de sælger). Så skal du have et CAM modul til at putte dit abbonnementskort i
Jeg vil foreslå at du til DVB-T køber en Hauppauge Nova USB Stick Ovenstående fungerer, men der findes andre muligheder, men det har jeg ikke selv prøvet. Jeg skal lige sige at jeg har brugt DVBViewer til ovenstående, men jeg mener at det fungerer under Vista MediaCenter, idet FireDTV lader som om det er et DVB-T signal. |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
ThorkildT ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Tak for svaret. Jeg har været inde og læse om FireDTV enheden, og det lyder som en god løsning for mig. Jeg har muligvis ikke forklaret mig så godt. :-) Jeg har allerede en DVB-T tuner i min MCE, som fungerer helt fint til DR, TV2 og DR2. Jeg har så også en stor dyb tallerken til at hænge på gavlen. Dens coaxkabel kunne jeg godt tænke mig at putte i fx en FireDTV modtager. Dog har jeg ikke brug for nogen CAM modul, da jeg udelukkende har planer om at se lidt forskellige FTA kanaler. (Hedder gratiskanalerne ikke sådan? :-)) Men kan jeg mon få MCE til at æde begge signaler? Altså: Der er jo en Antenne In og en Antenne Out på Fire DTV kassen. Coax fra sat´en ryger i Antenne In, men hvor stopper jeg mon Antenne Out hen? Min DVB-T tuner kort har kun en indgang, og den er jo optaget af UHF kablet. Kan jeg mon samle mit coax fra UHF antennen og coax Antenne Out fra FireDTV boksen i én coaxsnor med min "Triax TV sat combiner", som den tidligere ejer efterlod i mit teknikskab og smide det signal i tuner kortet i min MCE maskine? --Antenne Out fra FireDTV ----- Pheewww håber, der er nogen som kan give lidt råd. :-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Du behøver ikke fifle med Antenne signalet. Du monterer coax kablet på FireDTV boxen (Ant. in). Installerer driverne, vælger MCE driverne. Nu har du så 2 DVB-T tunere. FireDTV emulerer DVB-S signalet om til DVB-T (det er ihvertfald sådan jeg har forstået det foregår med MCE. Bruger selv DVBViewer, hvor det ikke er nødvendigt). Signalet bliver overført via FireWire, så du skal ikke bruge Antenne out (tror forøvrigt at der ikke er nogen Ant. out. På min box er der et blinddæksel på Ant. out)
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
![]() |
|
Kanon info! Lige hvad jeg havde brug for. Tak for det. Så har jeg jo ingen problem, altså lige udover at finde ud om der findes en billigere ekstern boks, der kan det samme. Meeeen det ser det ikke ud til. :-) Og så skal jeg lige finde ud af, hvor de bedste gratis kanaler er. Jeg tror det valget skal være 28.2/28.5 Astra fuglene eller Hotbird 13. Igen tak for de gode svar. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror ikke du kan finde en box der kan det samme
Hotbird 13? Du mener vel Hotbird 6/7/8 på 13 grader øst. Info her
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |