recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opskalering til 1080P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpskalering til 1080P

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jensthomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2007
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Emne: Opskalering til 1080P
    Sendt: 14-Februar-2009 kl. 17:45

Hermed udstiller jeg lige lidt af min uvidenhed?

Er det en fordel at surround receiveren kan opskalere til 1080P? Vil den altid gøre det bedre end DVD/blueray afspilleren kan? Jeg synes at der ved flere receivere står, at de kun kan opskalere til 1080i?

Derfor: Er der nogen der kan komme med lidt generel info/vejledning omkring opskalering - og hvilke nye receivere (i den billige prisklasse) kan eventuelt opskalere (godt) til 1080P)?

Hvad med receivere som Sony's nye STR-DG820, eller Onkyo etc

Bredt spørgsmål, så derfor forventes også brede svar:-) 

Til top
jensthomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2007
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 17:48

Hvad med Panasonics meget roste blueray afspiller DMP-BD35 - vil man kunne hente noget her, ved at lave opskaleringen via surround receiveren istedet for via afspilleren (dette gælder vel kun på DVD siden, da blueray er i 1080p...eller hvad???)

Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 17:58

Tjah... Onkyos 706'er og op efter, skulle være ganske hæderlige til at opskalere i 1080P. 606'eren kan kun opskalere i 1080I.

Men ellers skal du ud og have fat en scaler, der kan gøre det ordenlig. DVDO og Gefen laver nogle rigtig gode scalere. Men de koster også en slat penge.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 18:03

Det er jo ikke et spørgsmål om om den kan, men hvor god den er til det.

Dit TV kan opskalerer til 1080P. Forskellen ligger i hvilken processor der bliver brugt til opskaringen.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 18:21
glem alt om opskalerer til 1080P, det er salgsgas for at få solgt nogle FULL HD tv. Når det så er sagt, så er der noget og vinde med det rigtig udstyr og en god processor. foreksempel med en DVDO. Så heller købe en rigtig god dvdafspiller som en OPPO, til blueray skal man ikke bruge opskalerer til noget, da en filmen er i 1080p.    
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu