recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony vs. Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony vs. Samsung

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kaufmann94 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony vs. Samsung
    Sendt: 14-Februar-2009 kl. 00:56
Hejsa!

Meget simpelt, jeg er 14, har 50' fuld hd Samsung tv, PS3, Xbox 360, Blu-Ray afspiller og alt hvad man skal bruge - UNDTAGEN GOD LYD!

Har fundet to gode systemer, forklar venligst fordele og ulemper ved hver:

Sony DAV-DZ 860W http://www.sony.dk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/dav -dz860w#pageType=TechnicalSpecs

eller

Samsung HT-TX500 http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/spec.do?group=tvho meentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=hom etheathresystems&model_cd=HT-TX500R/XEE&fullspec=F

I må også gerne foreslå andre - max pris 5000 kr. da det er det jeg vil bruge på det, og så skal det bare spille!

På forhånd TAK!!
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you"
Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 07:52
Begge dine links peger mod Samsung.com, samt at den sidste har en http// inde i linket...

Jeg vil ikke anbefale at købe systemer, der er integreret. Jeg har selv haft et Sony surround-anlæg i sin tid, som var bygget ind i DVD-afspilleren. Det lød udemærket, men jeg havde ingen indgange eller udgange, og blev mere irriteret over det over årene. De to du viser har ingen HDMI-indgange og det vil være en dårlig fremtidssikring.

Mit setup har heller ikke kostet mere end en 5000,- (udover at jeg havde forhøjtalere i forvejen):
Køb nogle billige højtalere (f.eks. hos Harbosound) http://harbosound.dk/shop/system-hp109-hoejttalersaet-176p.h tml og køb dig en forstærker for resten (f.eks. Onkyo 606 i Tyskland, den har 4 HDMI-indgange og 1 udgang samt mange lydformater inkl. TrueHD) http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/994707_- tx-sr606-onkyo.html

Når du så kommer til flere penge (eller allerede nu har lyst til at give mere) kan du jo købe større højtalere og/eller en større forstærker, som f.eks. Onkyo 806, som giver mere power til et larmende setup (+THX)
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 08:53

Hej Kaufmann94

Nu siger du god lyd, så skal du ikke vælge Samsung anlæg min søster har et Samsung magen til det du ser på.

Og magen til Plastiklyd skal man godt nok lede længe efter, sub er så slap at den falder over sig selv, mellemtone og diskant er et sted i Rusland. Undskyld men et Sony anlæg til 3000 kr lyder bedre. Jeg har hørt flere af Samsung's anlæg og jeg mener ikke det findes noget ringere end det, Samsung er gode til TV og det er det. 

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 10:23
Hvis det er god lyd du mangler så lade være at købe et integreret system. Det kan netop ikke udbygges på nogen måde. En Onkyo TX-SR606 er rigtig fin og nogle Harbosound højtaler. Så lyt til broeman.
Man kan jo altid skifte de billige højtaler ud senere

Redigeret af xcardman - 14-Februar-2009 kl. 10:24
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 10:48
Hvad med det her sæt til 5000 kr, Harman Kardon og JBL, det er squ da okay eller hvad?: http://cinemagic.dk/shop/harman-kardon-value-4377p.html

Eller det her Sony sæt med aktiv Subwoffer: http://cinemagic.dk/shop/sony-ht-sf2300-4351p.html

Jeg har hørt om en reciever kalldet Onkyo 605 som skulle være super, er 606 den nye eller hvad? Den står til 3500 kr. ved Fleegård... Hvilket jo er PERFEKT, hvis man kan finde "gode højtalere" til 1500-2000 kr..

Ellers kan i så ikke sammensætte det bedste man får for 5000 kr?

Redigeret af Kaufmann94 - 14-Februar-2009 kl. 10:55
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary, that's what gets you"
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 11:34
Har også selv hørt Samsung sættet.. hold dig laaaaangt væk!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 11:48
Okay, så det skal være Sony'et med Blu-Ray, Sony DAV-DZ860W eller Onkyo 606 + System HP109??

Redigeret af Kaufmann94 - 14-Februar-2009 kl. 11:48
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 12:31

Hej.

Ingen af disse sæt leverer "god lyd"....men for de samme penge kan du sagtens købe god lyd......så ser det bare helt anderledes ud.

mvh

lrev

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 12:34
Hvad er det så for et sæt som ser anderledes ud for max 5000 kr og som har god lyd. Alle ved jo man ikke får highend for 5000 kr, men man kan købe noget og bygge videre på.

Redigeret af xcardman - 14-Februar-2009 kl. 12:37
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 16:05
Problemet er ret enkelt det er svært at købe både forstærker og 5.1 for de penge. Hvis jeg var dig ville jeg gå efter et stereo setup til at starte med og så købe til efterhånden som du får penge. Hvis du køber 5.1sæt til 2000kr skal du ikke forventen meget lyd (ikke musik i hvert fald) Hvis du derimod kan finde en forstærker til ca. 3000kr (MEGET gerne brugt) og napper fx 2x Lektor 1 så har du fin lyd til at starte med. Når du så får lidt flere penge kan du smide dem efter sub, center  og bag. (Jeg ville gøre det i denne rækkefølge hvis du ser mange film) Onkyo 606 bliver anbefalet af mange, men er desværre ikke ret god i stereo. Derfor kunne noget Marantz, Harman Kardon eller Yamaha være en mulighed.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 16:13
han har jo en blueray afspiller, så skal han vel også kunne høre lidt HD lyd.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 16:30
Hvilket er en mulighed hvis jeg vælger en Onkyo 606 med et sæt Harman Kardon HKTS 11 + 2 ekstra højtalere, så har jeg 7.1 dog lidt dyrere meeeeeeen...  606'eren kan spille 7.1 ikke??
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu